  • 1. Data: 2015-01-06 12:00:14
    Temat: Emerson radiobudzik jak to działa
    Od: fifak <f...@g...com>

    Mam radiobudzik firmy Emerson, przywieziony kope lat temu z UK, radio ma
    unikalną funkcję SMARTSET gdzie zegar data sama się ustawia, na jakiej
    zasadzie to działa, od wielu lat nie ustawiałem tego zegara a czas jest
    poprawny, nie jest to DCF77.

  • 2. Data: 2015-01-06 13:27:07
    Temat: Re: Emerson radiobudzik jak to działa
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "fifak" <f...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > unikalną funkcję SMARTSET gdzie zegar data sama się ustawia, na jakiej
    > zasadzie to działa, od wielu lat nie ustawiałem tego zegara a czas jest

    Może ma RDS?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2015-01-06 13:36:21
    Od: Tmek <t...@d...ek>

    W dniu 2015-01-06 o 12:00, fifak pisze:
> [...]
    > unikalną funkcję SMARTSET gdzie zegar data sama się ustawia, na jakiej
    > zasadzie to działa, od wielu lat nie ustawiałem tego zegara a czas jest

    Tu masz wszystko opisane jak to dziala
    https://www.google.com/patents/US6567344?dq=6,567,34
    4&hl=pl&sa=X&ei=TNarVK6-F8a1Ucv1gagL&ved=0CB0Q6AEwAA

  • 4. Data: 2015-01-06 14:24:26
    Od: Eryk <3...@w...pl>

    > Tu masz wszystko opisane jak to dziala
    > https://www.google.com/patents/US6567344?dq=6,567,34
    4&hl=pl&sa=X&ei=TNarVK6-F8a1Ucv1gagL&ved=0CB0Q6AEwAA

    Niemożliwe żeby synchronizacja od sieci 50Hz zapewniła taką dokładność
    na lata...

  • 5. Data: 2015-01-06 14:59:42
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 14:24:28 UTC+1 użytkownik Eryk napisał:
    4&hl=pl&sa=X&ei=TNarVK6-F8a1Ucv1gagL&ved=0CB0Q6AEwAA

    > Niemożliwe żeby synchronizacja od sieci 50Hz zapewniła taką dokładność
    > na lata...

    Jest taki parametr jak stabilność długoczasowa sieci. Bez problemu można na niej
    oprzeć synchronizację na lata. Mam włącznik z zegarem napędzanym silniczkiem. Taki z
    marketu z 9,99. Od dwóch lat czymś steruje. Na początku sprawdzałem czy się nie
    rozjeżdża. Sprowokowałeś mnie żeby go sprawdzić. Różni się dwie minuty od czasu
    podawanego przez telegazetę. Pytanie czy się tyle rozjechał czy to że mechaniczny i
    wyskalowany co 15 minut.

  • 6. Data: 2015-01-06 17:27:10
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Tue, 6 Jan 2015 05:59:42 -0800 (PST), Zachariasz Dorożyński
    napisał(a):

    > Różni się dwie minuty od czasu podawanego przez telegazetę.

    Jeśli chcecie znać dokładny czas (dokładniejszy niż na telegazecie), to
    polecam stronę http://time.is

    --
    GLaF

  • 7. Data: 2015-01-06 19:13:53
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 17:27:09 UTC+1 użytkownik GLaF napisał:

    > Jeśli chcecie znać dokładny czas (dokładniejszy niż na telegazecie), to
    > polecam stronę http://time.is
    >
    > --
    > GLaF

    Dokładność lepsza niż 5 minut do niczego nie jest mi potrzebna.

  • 8. Data: 2015-01-06 19:43:08
    Od: fifak <f...@g...com>

    > Dokładność lepsza niż 5 minut do niczego nie jest mi potrzebna.

    nawet dokładność 1 minuty mi wystarczy ale problemem jest pewność czasu

    w przypadku tego radiobudzika mam 100% pewności że pokazywana godzina
    jest dobra, przez ~~8 lat używania nie było chwili w której wątpiłem w
    jego wskazania, braki zasilania, zmiany czasu to mu nie straszne

    w przeciwieństwie do zegarów DCF- miałem ich kilka i różne problemy: a
    to czy jest(będzie) zsynchronizowany, a to kończy się bateria więc
    zaczyna wariować, a to źle zdekodował czas i godzina mu się spieprzyła,
    a to muszę odkurzyć półkę i chwilowo wyłączyć zegar to zsynchronizuje
    się dopiero w nocy, a jak braknie prądu w nocy to czy bateria
    podtrzymująca jest ok i czy rano będę miał właściwy czas itd

  • 9. Data: 2015-01-06 20:46:51
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 19:43:10 UTC+1 użytkownik fifak napisał:

> [...]
    > się dopiero w nocy, a jak braknie prądu w nocy to czy bateria
    > podtrzymująca jest ok i czy rano będę miał właściwy czas itd

    Po chuj Ci tyle zegarków? W kuchni wisi od jakiś piętnastu zegarek. Nie był ustawiany
    od ostatniej wymiany baterii czyli kilka lat. Speszy się jakieś 7 minut. Budzik mam w
    telefonie. Mikrofalówka jak nie grzeje to czas pokazuje.

  • 10. Data: 2015-01-07 00:31:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 06 Jan 2015 14:24:26 +0100, Eryk napisał(a):
    4&hl=pl&sa=X&ei=TNarVK6-F8a1Ucv1gagL&ved=0CB0Q6AEwAA

    > Niemożliwe żeby synchronizacja od sieci 50Hz zapewniła taką dokładność
    > na lata...

    Od lat jest stabilizowana i zapewnia.
    Czestotliwosc nawet plywa, ale staraja sie aby ilosc cykli na dobe
    byla poprawna.

    Ale to nie zapewnia samoczynnego ustawiania czasu, wiec DCF, lub ten
    brytyjski, lub RDS, lub gps, lub moze cos komorkowego.

    J.