  • 1. Data: 2014-10-10 14:33:30
    Temat: Elementy w x-ray
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Z ciekawości dostałem zdjęcia rentgenowskie elektroniki.
    https://drive.google.com/file/d/0B5OcDmfuxNsdUk9YRml
    DMndpU0E/view?usp=sharing
    To są obwody stopni mocy - optotriaki, triaki. Sterują obciążeniami
    indukcyjnymi (zawory/elektromagnesy) około 10-20W, 120V.
    Zastanawiam się, co to za element zaznaczony na żółto? Na oko to powinny
    być gasiki - czyżby tak na prześwietleniu wyglądał kondensator? Jakiś
    poliestrowy SMD? Dlaczego okładziny nie dają cienia?
    Przy elektrodach widać jakiś jakby drut z jednej strony otwarty tworzący
    literę U - co to? Pomiędzy elektrodami obszar wygląda na lekko
    rozjaśniony - dlaczego? Jakieś rozproszenie promieniowania na obudowie
    elementu?
    Powyżej, w szereg z kondensatorem powinien być rezystor - też jest
    przezroczysty. W innych częściach płyty są elementy 0805 - niektóre dają
    cień, niektóre nie...

    --
    Michał

  • 2. Data: 2014-10-10 14:59:50
    Temat: Re: Elementy w x-ray
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Lankosz" napisał w wiadomości
> [...]
    >Zastanawiam się, co to za element zaznaczony na żółto? Na oko to
    >powinny być gasiki - czyżby tak na prześwietleniu wyglądał

    Najwyrazniej. Ewentualnie to jest rezystor, a kondensator obok.

    >Jakiś poliestrowy SMD? Dlaczego okładziny nie dają cienia?

    za malo metalu, a za duzo plastiku/ceramiki ?
    I widac tylko cyne na lutach ...

> [...]
    >tworzący literę U - co to? Pomiędzy elektrodami obszar wygląda na
    >lekko rozjaśniony - dlaczego? Jakieś rozproszenie promieniowania na

    Obstawiam ze cien/odbicie. Na drut raczej za malo miejsca - przeciez
    to ma ulamek mm szerokosci.
    Ewentualnie to bok kondensatora, ktory z grubego metalu, bo zbiera
    rozne okladki -

    >Powyżej, w szereg z kondensatorem powinien być rezystor - też jest
    >przezroczysty.

    Wegiel ?

    J.