-
1. Data: 2023-06-05 22:16:32
Temat: Elektryki się wcale nie palą cd.
Od: Janusz <j...@o...pl>
Ciąg dalszy
"W USA Jaguar wzywa tysiące elektryków do serwisu. Powodem są pożary"
"Po ośmiu pożarach w USA Jaguar postanowił wezwać do serwisu ponad 6
tys. samochodów elektrycznych I-Pace. Usterka ma być związana z
przegrzewaniem akumulatorów.
Sprawa dotyczy dokładnie 6367 pojazdów."
"Zespół zbierał akumulatory z pojazdów, które doświadczyły przeciążenia
termicznego, co skutkowało zarówno dymem, jak i pożarem. Po własnej
kontroli Jaguar przekazał baterie ich producentowi, firmie LG Energy
Solution, do dalszych badań. Koncern samochodowy przyznał, że
szczegółowe analizy nie zostały jeszcze zakończone, ale współpracuje z
zewnętrzną firmą inżynieryjną w celu zidentyfikowania dalszych zagrożeń.
Wspólnie potwierdzili, że dane diagnostyczne mogą być wykorzystane do
określenia, które akumulatory są zagrożone.
Chociaż nie rozwiązano jeszcze problemu pożaru akumulatorów, Jaguar chce
przynajmniej zrobić "coś", aby chronić kierowców. W związku z tym od 21
lipca 2023 r. producent samochodów zacznie kontaktować się z klientami w
celu zainstalowania nowego oprogramowania "Battery Energy Control
Module" w ich poojazdach. Aktualizacja będzie lepiej monitorować stan
akumulatorów i identyfikować, kiedy zaistnieje niebezpieczeństwo
przegrzania, aby ostrzec o ryzyku. Ograniczy również pojemność ładowania
baterii wysokonapięciowej do 75 proc."
Czyli żeby zmniejszyć ryzyko ograniczą ładowanie do 75%, bo nie wiedzą
dlaczego się fajczą, fajnie :)
"https://e.autokult.pl/usa-jaguar-wzywa-tysiace-elek
trykow-do-serwisu-powodem-sa-pozary,6905677782592384
a"
--
Janusz
-
2. Data: 2023-06-06 12:04:39
Temat: Re: Elektryki się wcale nie palą cd.
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 5 Jun 2023 22:16:32 +0200, Janusz wrote:
> "Po ośmiu pożarach w USA Jaguar postanowił wezwać do serwisu ponad 6
> tys. samochodów elektrycznych I-Pace. Usterka ma być związana z
> przegrzewaniem akumulatorów.
>
> Sprawa dotyczy dokładnie 6367 pojazdów."
> "Zespół zbierał akumulatory z pojazdów, które doświadczyły przeciążenia
> termicznego, co skutkowało zarówno dymem, jak i pożarem. Po własnej
> kontroli Jaguar przekazał baterie ich producentowi, firmie LG Energy
> Solution, do dalszych badań. Koncern samochodowy przyznał, że
> szczegółowe analizy nie zostały jeszcze zakończone, ale współpracuje z
> zewnętrzną firmą inżynieryjną w celu zidentyfikowania dalszych zagrożeń.
> Wspólnie potwierdzili, że dane diagnostyczne mogą być wykorzystane do
> określenia, które akumulatory są zagrożone.
> Chociaż nie rozwiązano jeszcze problemu pożaru akumulatorów, Jaguar chce
> przynajmniej zrobić "coś", aby chronić kierowców. W związku z tym od 21
> lipca 2023 r. producent samochodów zacznie kontaktować się z klientami w
> celu zainstalowania nowego oprogramowania "Battery Energy Control
> Module" w ich poojazdach. Aktualizacja będzie lepiej monitorować stan
> akumulatorów i identyfikować, kiedy zaistnieje niebezpieczeństwo
> przegrzania, aby ostrzec o ryzyku. Ograniczy również pojemność ładowania
> baterii wysokonapięciowej do 75 proc."
>
> Czyli żeby zmniejszyć ryzyko ograniczą ładowanie do 75%, bo nie wiedzą
> dlaczego się fajczą, fajnie :)
No ale taka prawda :-)
Tylko ... i co - pojemnosc i zasieg tez spadnie do 75% ?
> "https://e.autokult.pl/usa-jaguar-wzywa-tysiace-elek
trykow-do-serwisu-powodem-sa-pozary,6905677782592384
a"
J.
-
3. Data: 2023-06-06 12:13:39
Temat: Re: Elektryki się wcale nie palą cd.
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 06-06-2023 o 12:04, J.F pisze:
>> Aktualizacja będzie lepiej monitorować stan
>> akumulatorów i identyfikować, kiedy zaistnieje niebezpieczeństwo
>> przegrzania, aby ostrzec o ryzyku. Ograniczy również pojemność ładowania
>> baterii wysokonapięciowej do 75 proc."
>>
>> Czyli żeby zmniejszyć ryzyko ograniczą ładowanie do 75%, bo nie wiedzą
>> dlaczego się fajczą, fajnie :)
>
> No ale taka prawda :-)
Była tam ważna informacja - ZANIM nie znajdą przyczyny i wtedy gdy
temperatura rośnie powyżej normy.
>
> Tylko ... i co - pojemnosc i zasieg tez spadnie do 75% ?
Chyba tak lepiej niż ryzyko pożaru przy upartym ładowaniu na maksa.
Ten Jag to stara konstrukcja, więc pewnie jeszcze inne zabezpieczenia w
momencie jego projektowania były i wiedza też inna.
-
4. Data: 2023-06-06 14:06:32
Temat: Re: Elektryki się wcale nie palą cd.
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 6.06.2023 o 12:04, J.F pisze:
>> Czyli żeby zmniejszyć ryzyko ograniczą ładowanie do 75%, bo nie wiedzą
>> dlaczego się fajczą, fajnie ?
> No ale taka prawda ?
>
No wiem, tyle że w przypadku firmy to tak słabo że tak powiem, rozumiem
firmę garażowa co dopiero się uczy, ksy nie ma na testowanie, ale duża
poważna firma taki kit odstawia? chcieli zaoszczędzić?
> Tylko ... i co - pojemnosc i zasieg tez spadnie do 75% ?
Obawiam sie że więcej, strzelam że na 50% się skończy zasięg, chyba że
przeprogramują pojemność aku żeby elektronika wiedziała że szybciej
spadnie pojemność.
--
Janusz
-
5. Data: 2023-06-06 14:41:26
Temat: Re: Elektryki się wcale nie palą cd.
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 6 Jun 2023 14:06:32 +0200, Janusz wrote:
> W dniu 6.06.2023 o 12:04, J.F pisze:
>>> Czyli Ĺźeby zmniejszyÄ ryzyko ograniczÄ Ĺadowanie do 75%, bo nie wiedzÄ
>>> dlaczego siÄ fajczÄ , fajnie í ˝í¸
>> No ale taka prawda í ˝í¸
>>
>
> No wiem, tyle Ĺźe w przypadku firmy to tak sĹabo Ĺźe tak powiem, rozumiem
> firmÄ garaĹźowa co dopiero siÄ uczy, ksy nie ma na testowanie, ale duĹźa
> powaĹźna firma taki kit odstawia? chcieli zaoszczÄdziÄ?
Po pierwsze - Jaguar juz indyjski.
Po drugie - z elektrykami nie maja duzego doswiadczenia, jak zresztÄ
wiekszoĹÄ firm.
Po trzecie - badali, testowali, a wyszlo jak zwykle :-)
Po czwarte ... oni chyba maja umiarkowane pieniÄ dze, wiec trzeba
oszczÄdzac.
Ciekawe tylko, czy ograniczyli pojemnosc profilaktycznie,
czy maja jakies badania, ze te poĹźary zdarzyĹy sie w koncĂłwce
Ĺadowania.
J.
-
6. Data: 2023-06-06 14:45:17
Temat: Re: Elektryki się wcale nie palą cd.
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 6 Jun 2023 12:13:39 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 06-06-2023 o 12:04, J.F pisze:
>>> Aktualizacja będzie lepiej monitorować stan
>>> akumulatorów i identyfikować, kiedy zaistnieje niebezpieczeństwo
>>> przegrzania, aby ostrzec o ryzyku. Ograniczy również pojemność ładowania
>>> baterii wysokonapięciowej do 75 proc."
>>>
>>> Czyli żeby zmniejszyć ryzyko ograniczą ładowanie do 75%, bo nie wiedzą
>>> dlaczego się fajczą, fajnie :)
>>
>> No ale taka prawda :-)
>
> Była tam ważna informacja - ZANIM nie znajdą przyczyny i wtedy gdy
> temperatura rośnie powyżej normy.
>>
>> Tylko ... i co - pojemnosc i zasieg tez spadnie do 75% ?
>
> Chyba tak lepiej niż ryzyko pożaru przy upartym ładowaniu na maksa.
A nie lepiej, żeby pieniądze oddali?
> Ten Jag to stara konstrukcja, więc pewnie jeszcze inne zabezpieczenia w
> momencie jego projektowania były i wiedza też inna.
A wymienisz nowe konstrukcje, którym pożar nie grozi?
A reszcie zakazac wjazdu do garaży :_)
J.
-
7. Data: 2023-06-06 15:01:08
Temat: Re: Elektryki się wcale nie palą cd.
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 06.06.2023 o 14:41, J.F pisze:
> Po pierwsze - Jaguar juz indyjski.
Tata motors. Kiedyś słynęli z najtańszego auta na świecie.
Robert
-
8. Data: 2023-06-06 16:52:55
Temat: Re: Elektryki się wcale nie palą cd.
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 06-06-2023 o 14:45, J.F pisze:
>> Była tam ważna informacja - ZANIM nie znajdą przyczyny i wtedy gdy
>> temperatura rośnie powyżej normy.
>>>
>>> Tylko ... i co - pojemnosc i zasieg tez spadnie do 75% ?
>>
>> Chyba tak lepiej niż ryzyko pożaru przy upartym ładowaniu na maksa.
>
> A nie lepiej, żeby pieniądze oddali?
Ale komu lepiej?
Dojdą do przyczyny, to naprawią bez problemu.
Będą woleli narażone baterie wymienić (np. na koszt ich producenta) niż
kasę za stare auto oddawać.
>
>> Ten Jag to stara konstrukcja, więc pewnie jeszcze inne zabezpieczenia w
>> momencie jego projektowania były i wiedza też inna.
>
> A wymienisz nowe konstrukcje, którym pożar nie grozi?
Rower, mechaniczny.
Albo wóz konny.
W innych nigdy nie mów nigdy, rodzaj napędu nieistotny, z ice na czele.
>
> A reszcie zakazac wjazdu do garaży :_)
Zaczynamy od ice, bo zagrożenie największe - najwięcej ich tam wjeżdża.
-
9. Data: 2023-06-06 17:36:51
Temat: Re: Elektryki się wcale nie palą cd.
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 6 Jun 2023 16:52:55 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 06-06-2023 o 14:45, J.F pisze:
>>> Była tam ważna informacja - ZANIM nie znajdą przyczyny i wtedy gdy
>>> temperatura rośnie powyżej normy.
>>>>
>>>> Tylko ... i co - pojemnosc i zasieg tez spadnie do 75% ?
>>>
>>> Chyba tak lepiej niż ryzyko pożaru przy upartym ładowaniu na maksa.
>>
>> A nie lepiej, żeby pieniądze oddali?
>
> Ale komu lepiej?
> Dojdą do przyczyny, to naprawią bez problemu.
Za rok, moze dwa.
> Będą woleli narażone baterie wymienić (np. na koszt ich producenta) niż
> kasę za stare auto oddawać.
Myslisz, ze wymienią baterie, czy zostawią ograniczenie do 75% na
dłuzej?
>>> Ten Jag to stara konstrukcja, więc pewnie jeszcze inne zabezpieczenia w
>>> momencie jego projektowania były i wiedza też inna.
>>
>> A wymienisz nowe konstrukcje, którym pożar nie grozi?
>
> Rower, mechaniczny.
> Albo wóz konny.
> W innych nigdy nie mów nigdy, rodzaj napędu nieistotny, z ice na czele.
>> A reszcie zakazac wjazdu do garaży :_)
>
> Zaczynamy od ice, bo zagrożenie największe - najwięcej ich tam wjeżdża.
Niby tak, ale widac nie zagrażają istotnie :-)
J.
-
10. Data: 2023-06-06 18:26:03
Temat: Re: Elektryki się wcale nie palą cd.
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 06.06.2023 o 12:04, J.F pisze:
> No ale taka prawda :-)
>
> Tylko ... i co - pojemnosc i zasieg tez spadnie do 75% ?
No poprzednio okazywało się że pojemność spada o kilka procent a zasieg
o kilkadziesiąt (niskie bo niskie, ale jednak). To teraz będzie -
pojemność o 25, do tego thermal throttling i wyjdzie zasięg o połowę w
dół, chyba że 90 za tirem;)
--
Shrek
Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!