-
1. Data: 2018-09-16 15:00:53
Temat: EV-- Wodór czy baterie?
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
Wygląda na to, jeśli dane są rzetelne, że zaledwie 6500 pojazdów
na wodór sprzedano na całym świecie, z czego 50% w Kaliforni:
https://insideevs.com/there-is-only-6500-hydrogen-fu
el-cell-cars-in-the-world-half-in-california-report/
Co na to grupowi zwolennicy pompowania wodoru w samochody
i autobusy?
Dla porównania, samochody które ładuje się z wtyczki prądem:
http://www.ev-volumes.com/
-
2. Data: 2018-09-16 15:37:30
Temat: Re: EV-- Wodór czy baterie?
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
news:pnlk8j$ohh$1@dont-email.me...
> Wygląda na to, jeśli dane są rzetelne, że zaledwie 6500 pojazdów
> na wodór sprzedano na całym świecie, z czego 50% w Kaliforni:
> https://insideevs.com/there-is-only-6500-hydrogen-fu
el-cell-cars-in-the-world-half-in-california-report/
>
> Co na to grupowi zwolennicy pompowania wodoru w samochody
> i autobusy?
>
> Dla porównania, samochody które ładuje się z wtyczki prądem:
> http://www.ev-volumes.com/
https://www.weforum.org/agenda/2018/04/china-is-addi
ng-a-london-sized-electric-bus-fleet-every-five-week
s/
-
3. Data: 2018-09-16 16:52:20
Temat: Re: EV-- Wodór czy baterie?
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2018-09-16 o 15:00, Pszemol pisze:
> Wygląda na to, jeśli dane są rzetelne, że zaledwie 6500 pojazdów
> na wodór sprzedano na całym świecie, z czego 50% w Kaliforni:
> https://insideevs.com/there-is-only-6500-hydrogen-fu
el-cell-cars-in-the-world-half-in-california-report/
>
>
> Co na to grupowi zwolennicy pompowania wodoru w samochody
> i autobusy?
>
> Dla porównania, samochody które ładuje się z wtyczki prądem:
> http://www.ev-volumes.com/
No i dobrze, bo to ślepa uliczka jak na razie jest.
--
Pozdr
Janusz
-
4. Data: 2018-09-17 04:41:52
Temat: Re: EV-- Wodór czy baterie?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 16 Sep 2018 08:00:53 -0500, Pszemol napisał(a):
> Wygląda na to, jeśli dane są rzetelne, że zaledwie 6500 pojazdów
> na wodór sprzedano na całym świecie, z czego 50% w Kaliforni:
> https://insideevs.com/there-is-only-6500-hydrogen-fu
el-cell-cars-in-the-world-half-in-california-report/
>
> Co na to grupowi zwolennicy pompowania wodoru w samochody
> i autobusy?
Ale wiesz - jesli to mozliwe, to ma fundamentalne zalety:
-mozliwosc szybkiego tankowania,
-mozliwosc magazynowania energii, np slonecznej.
Zobacz za rok.
> Dla porównania, samochody które ładuje się z wtyczki prądem:
> http://www.ev-volumes.com/
J.
-
5. Data: 2018-09-17 10:16:27
Temat: Re: EV-- Wodór czy baterie?
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2018-09-16 o 15:00, Pszemol pisze:
> Wygląda na to, jeśli dane są rzetelne, że zaledwie 6500 pojazdów
> na wodór sprzedano na całym świecie, z czego 50% w Kaliforni:
> https://insideevs.com/there-is-only-6500-hydrogen-fu
el-cell-cars-in-the-world-half-in-california-report/
>
>
> Co na to grupowi zwolennicy pompowania wodoru w samochody
> i autobusy?
>
> Dla porównania, samochody które ładuje się z wtyczki prądem:
> http://www.ev-volumes.com/
Na razie producentów samochodów wodorowych jest mało, mało jest stacji.
Stąd mniejsza popularnosć.
Ale nie wiem, czy wiesz, że pierwsze samochody były elektryczne? To taka
ciekawostka... Wymyślono je ok. 1835 r., a spalinowe - 1885, więc 50 lat
później.
Do roku 1900, przed rozkwitem silników spalinowych, pojazdy elektryczne
biły wiele rekordów prędkości i długości przebytych tras. Jednym z
najbardziej godnych uwagi wydarzeń tamtych czasów było przekroczenie
bariery prędkości 100 km/h przez Camille Jenatzy 29 kwietnia 1899.
Natomiast pojazd elektryczny La Jamais Contente osiągnął maksymalną
szybkość 105,88 km/h.
T.
-
6. Data: 2018-09-17 13:07:09
Temat: Re: EV-- Wodór czy baterie?
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 17 Sep 2018 04:41:52 +0200, J.F.
> Ale wiesz - jesli to mozliwe, to ma fundamentalne zalety:
> -mozliwosc szybkiego tankowania,
To jedyna zaleta.
> -mozliwosc magazynowania energii, np slonecznej.
AFAIR z 10% sprawnością.
--
Pozdor
Myjk
-
7. Data: 2018-09-17 13:27:03
Temat: Re: EV-- Wodór czy baterie?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1...@m...org...
Mon, 17 Sep 2018 04:41:52 +0200, J.F.
>> Ale wiesz - jesli to mozliwe, to ma fundamentalne zalety:
>> -mozliwosc szybkiego tankowania,
>To jedyna zaleta.
>> -mozliwosc magazynowania energii, np slonecznej.
>AFAIR z 10% sprawnością.
Raczej z 70%, jesli nie 80%.
Mowimy o parze elektrolizer - ogniwo paliwowe.
Ale jesli prad masz "za darmo" bo z panelu lub wiatraka, to co ci
szkodzi 50% ?
Wiec tak naprawde to problemem moze byc cena tego ogniwa paliwowego i
ewentualnie osiagi - czy da choc 40kW, czy ruszy przy -20 ...
J.
-
8. Data: 2018-09-17 13:39:18
Temat: Re: EV-- Wodór czy baterie?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5b9f62dd$0$611$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 2018-09-16 o 15:00, Pszemol pisze:
>> Wygląda na to, jeśli dane są rzetelne, że zaledwie 6500 pojazdów
>> na wodór sprzedano na całym świecie, z czego 50% w Kaliforni:
>> https://insideevs.com/there-is-only-6500-hydrogen-fu
el-cell-cars-in-the-world-half-in-california-report/
>
>Na razie producentów samochodów wodorowych jest mało, mało jest
>stacji. Stąd mniejsza popularnosć.
W ogole chyba dopiero niedawno pojawily sie jakies powszechnie
dostepne samochody na wodor ... i zdaje sie, ze w Japonii powstaja juz
stacje tankowania masowo.
>Ale nie wiem, czy wiesz, że pierwsze samochody były elektryczne? To
>taka ciekawostka... Wymyślono je ok. 1835 r., a spalinowe - 1885,
>więc 50 lat później.
Ale wnioskowalbym, ze sie do niczego nie nadawaly, skoro sie nie
spopularyzowaly :-(
Powod pewnie ten sam - kiepski zasieg, dlugie ladowanie, slaba
zywotnosc baterii.
Tylko wtedy byl jeszcze wiekszy..
Za to do dzis jezdza elektryczne tramwaje, pociagi, trolejbusy ...
J.
-
9. Data: 2018-09-17 14:56:29
Temat: Re: EV-- Wodór czy baterie?
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 17 Sep 2018 13:27:03 +0200, J.F.
> Raczej z 70%, jesli nie 80%.
> Mowimy o parze elektrolizer - ogniwo paliwowe.
Mówimy o cyklu ilość prądu, elektroliza, magazynowanie (sprężanie), strat
(które ponoć przy sprężeniu w stalowym zbiorniku wynoszą 0,5%/24h) aż do
wykorzystania w ogniwie aby tę energię odzyskać.
> Ale jesli prad masz "za darmo" bo z panelu lub wiatraka, to co ci
> szkodzi 50% ?
Sama elektroliza to wartość poniżej 40%.
> Wiec tak naprawde to problemem moze byc cena tego ogniwa paliwowego i
> ewentualnie osiagi - czy da choc 40kW, czy ruszy przy -20 ...
Może nie ruszyć przy -20?
--
Pozdor
Myjk
-
10. Data: 2018-09-17 16:38:06
Temat: Re: EV-- Wodór czy baterie?
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2018-09-17 o 13:39, J.F. pisze:
> Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:5b9f62dd$0$611$6...@n...neostrada.
pl...
> W dniu 2018-09-16 o 15:00, Pszemol pisze:
>>> Wygląda na to, jeśli dane są rzetelne, że zaledwie 6500 pojazdów
>>> na wodór sprzedano na całym świecie, z czego 50% w Kaliforni:
>>> https://insideevs.com/there-is-only-6500-hydrogen-fu
el-cell-cars-in-the-world-half-in-california-report/
>>>
>>
>> Na razie producentów samochodów wodorowych jest mało, mało jest
>> stacji. Stąd mniejsza popularnosć.
>
> W ogole chyba dopiero niedawno pojawily sie jakies powszechnie dostepne
> samochody na wodor ... i zdaje sie, ze w Japonii powstaja juz stacje
> tankowania masowo.
>
>> Ale nie wiem, czy wiesz, że pierwsze samochody były elektryczne? To
>> taka ciekawostka... Wymyślono je ok. 1835 r., a spalinowe - 1885, więc
>> 50 lat później.
>
> Ale wnioskowalbym, ze sie do niczego nie nadawaly, skoro sie nie
> spopularyzowaly :-(
>
> Powod pewnie ten sam - kiepski zasieg, dlugie ladowanie, slaba zywotnosc
> baterii.
> Tylko wtedy byl jeszcze wiekszy..
>
> Za to do dzis jezdza elektryczne tramwaje, pociagi, trolejbusy ...
>
>
> J.
>
Wtedy to chyba podstawową wadą był brak prądu. No i nie wiadomo, jakie
były wtedy akumulatory - może były dobre, tylko na dzisiejsze czasy -
niebezpieczne albo nieekologiczne.
Ps. Za komuny mój ojciec pracował w branży lotniczej, w której wtedy
używało się "akumulatorów srebrowych". Prawdopodobnie chodziło o
srebrowo-wapniowe. Zapewne w tamtych czasach były znacznie droższe od
zwykłych ołowiowych, a poza tym piszą, że miały największą gęstosć
energii. Jeszcze się ich używa.
T.