-
1. Data: 2014-11-17 16:06:21
Temat: [ETZ 250] żarówki LED-owe
Od: "Tomek" <m...@o...pl>
Witam,
Jest w ETZ przerywacz kierunkowskazów bimetaliczny, więc zależny od mocy
żarówki.
Ktoś z Was stosował może w kierukowskazach żarówki LED-owe np.
http://allegro.pl/zarowka-p21w-13-led-5050-ba15s-r5w
-r10w-py21w-fv-i4770291487.html
Problem jest taki, że w czasie hamowania i włączonego kierunku (oczywiście
na światłach) dochodzi do tego, że silnik przerywa, a jak wyrzucę na luz
bez dodania gazu- to gaśnie.
Stąd pomyślałem o żarówkach LED.
T.
-
2. Data: 2014-11-17 16:18:42
Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe
Od: "JK" <n...@p...onet.pl>
Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:m4d2tc$p7t$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
> Witam,
> Jest w ETZ przerywacz kierunkowskazów bimetaliczny, więc zależny od mocy
> żarówki.
> Ktoś z Was stosował może w kierukowskazach żarówki LED-owe np.
> http://allegro.pl/zarowka-p21w-13-led-5050-ba15s-r5w
-r10w-py21w-fv-i4770291487.html
>
> Problem jest taki, że w czasie hamowania i włączonego kierunku
> (oczywiście na światłach) dochodzi do tego, że silnik przerywa, a jak
> wyrzucę na luz bez dodania gazu- to gaśnie.
> Stąd pomyślałem o żarówkach LED.
===========================
Tylko w jakim celu.
Żarówki dostosowane do montażu w typowym gnieździe i instalacji, oznaczone
jako 5W (ew. 10 lub 21) będą zapewne pobierały taki sam prąd jak oryginały.
Poza jasnością świecenia w zużyciu energii niewiele się zmieni - tak
myslę,,,
A swoją drogą akumulator tam działa?
Pozdrawiam - JK
-
3. Data: 2014-11-17 16:38:20
Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe
Od: "Tomek" <m...@o...pl>
Użytkownik "JK" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:m4d3kf$so9$1@news.supermedia.pl...
>>
> Tylko w jakim celu.
> Żarówki dostosowane do montażu w typowym gnieździe i instalacji,
> oznaczone jako 5W (ew. 10 lub 21) będą zapewne pobierały taki sam prąd
> jak oryginały.
Pobierają moc 2,5W przy świeceniu 21W
> Poza jasnością świecenia w zużyciu energii niewiele się zmieni - tak
> myslę,,,
> A swoją drogą akumulator tam działa?
Działa.
T.
-
4. Data: 2014-11-17 16:44:10
Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe
Od: masti <g...@t...hell>
Tomek wrote:
>
> Użytkownik "JK" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> news:m4d3kf$so9$1@news.supermedia.pl...
>>>
>> Tylko w jakim celu.
>> Żarówki dostosowane do montażu w typowym gnieździe i instalacji,
>> oznaczone jako 5W (ew. 10 lub 21) będą zapewne pobierały taki sam prąd
>> jak oryginały.
>
> Pobierają moc 2,5W przy świeceniu 21W
tylko jak pobierają mniejszy prąd to zwariuje Ci bimetal. Muszą brać
tyle samo. resztę mocy wytracisz na rezystorach
--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
5. Data: 2014-11-17 17:06:10
Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe
Od: "Leszek Karlik" <l...@g...com>
On Mon, 17 Nov 2014 16:06:21 +0100, Tomek <m...@o...pl> wrote:
> Jest w ETZ przerywacz kierunkowskazów bimetaliczny, więc zależny od mocy
> żarówki.
> Ktoś z Was stosował może w kierukowskazach żarówki LED-owe np.
> http://allegro.pl/zarowka-p21w-13-led-5050-ba15s-r5w
-r10w-py21w-fv-i4770291487.html
Do żarówek LEDowych potrzebujesz innego przerywacza.
--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/
NTV650 & ST995i
-
6. Data: 2014-11-17 18:39:39
Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe
Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>
W dniu 2014-11-17 o 17:06, Leszek Karlik pisze:
> Do żarówek LEDowych potrzebujesz innego przerywacza.
No właśnie to chciałem zaproponować. Chyba że jest to rozwiązanie passe
w przypadku ETZ i chcemy zachować oryginał gdzie się da.
A tak w ogóle to nie jest to przypadkiem wina alternatora/prądnicy? Coś
słabo z bilansem...
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
-
7. Data: 2014-11-17 19:55:07
Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe
Od: Sir |Piernik <d...@p...onet.pl>
Tomek pisze:
...>8
> Problem jest taki, że w czasie hamowania i włączonego kierunku
> (oczywiście na światłach) dochodzi do tego, że silnik przerywa, a jak
> wyrzucę na luz bez dodania gazu- to gaśnie.
...>8
W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy
na swiatlach.
Objawy dokladnie takie jak opisales.
Jako elektryk, leniwy z natury, wymyslilem sposob wymagajacy najmniej
wysilku a wiec i najmniejsza ingerencje w instalacje motocykla.
Rozdzielilem, na wyjsciu pradnicy (o alternatorze mozna bylo wtedy
pomarzyc), zasilanie na dwie "galazki". Jedna prowadzila do reflektora a
druga, poprzez diode dosc duzej (wtedy) mocy, do akumulatora i dalej, do
instalacji elektrycznej motocykla.
Sposob ten mial mala niedogodnosc - swiatla przygasaly na malych
obrotach silnika ale dzialalo to sprawnie przez lata.
Dodam tylko, nie elektrykom, ze dioda nie pozwalala "cofnac sie" pradowi
z akumulatora do reflektora ktory przy instalacji 6V pobieral naprawde
duzo pradu :)
Pozdrawiam
Sir Piernik
B12
-
8. Data: 2014-11-17 22:16:41
Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe
Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>
W dniu 2014-11-17 o 19:55, Sir |Piernik pisze:
> W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy
> na swiatlach.
Dziś można pomysleć o wstawieniu światła dzienne (biały LED) :).
Ciekawe czy wymagana jest homologacja świateł dziennych. Chyba nie bo
wszystko co widzę w samochodach, te cienkie kreski wyglądają na garażową
robotę.
Oczywiście nie rozwiązuje to problemu nocą.
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
-
9. Data: 2014-11-18 01:23:36
Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe
Od: "James" <n...@d...for.spam>
>"Piotr Rezmer" wrote... W dniu 2014-11-17 o 19:55, Sir |Piernik pisze:
>> W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy
>> na swiatlach.
>
> Dziś można pomysleć o wstawieniu światła dzienne (biały LED) :). Ciekawe
> czy wymagana jest homologacja świateł dziennych. Chyba nie bo wszystko co
> widzę w samochodach, te cienkie kreski wyglądają na garażową robotę.
>
> Oczywiście nie rozwiązuje to problemu nocą.
Fakt, większość świateł dziennych wygląda jak robota domorosłego
konstruktora, ale jednak homologacja jest wymagana i są dokładne normy
ustalone jak mają takie światła działać i świecić. Jest np powiedziane, że
światła dzienne muszą mieć minimum 400 cd w osi lampy (większość ma chyba ze
4) oraz nie więcej niż 1200 cd. Nawet powierzchnia światła jest określona
jako 25 do 200 cm2.
Oznaczenie homologacji na kloszach lamp dziennych to RL lub 00 RL oraz
europejski znak E w okręgu.
Dokładnie opisuje to regulacja UN ECE numer 87.
--
Technicznie,
James
-
10. Data: 2014-11-18 02:46:55
Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe
Od: __Maciek <i...@c...org>
Mon, 17 Nov 2014 15:44:10 +0000 (UTC) masti <g...@t...hell> napisał:
>> Pobierają moc 2,5W przy świeceniu 21W
>tylko jak pobierają mniejszy prąd to zwariuje Ci bimetal. Muszą brać
>tyle samo. resztę mocy wytracisz na rezystorach
Po co tak kombinować? Lepiej wywalić ten szajsowaty bimetalowy
przerywacz i kupić/zrobić elektroniczny. Ja zrobiłem na 4093 i dwóch
mosfetach. Prąd żarówek nie płynie u mnie przez przełącznik na
kierownicy - mniejsze zużycie styków.