    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Subject: ENC28J60 nie działa (a powinien)
    Date: Fri, 10 Jun 2016 21:17:49 +0200

    Skleciłem sobie ostatnio płytkę do eksperymentów z PIC32. Na pokładzie
    siedzi PIC32MX270F256B, ENC28J60, AT45DB641, gniazdko do podłączenia
    PenDrive'a i parę innych drobiazgów. Zabrałem się za oprogramowywanie
    poszczególnych elementów i problem pojawił się przy sieci.

    Użyłem najnowszej dostępnej biblioteki z MLA od Microchipa (ta z 2013
    roku). Zmiany jakie wprowadziłem są kosmetyczne - właściwie tylko tyle,
    że skopiowałem wyłącznie potrzebne mi pliki i zmodyfikowałem ścieżki w
    include'ach, dostosowując je do własnej struktury katalogów. Poza tym
    jest to dokładnie ten sam, standardowy kod.
    Projekt się skompilował, jednak po wgraniu go do MCU okazało się, że
    pingi nie wracają, a w tabeli ARP routera nie pojawia się wybrany przeze
    mnie adres MAC układu.
    Niemniej komunikacja po SPI działa prawidłowo, a sterownik od ENC
    raportuje pomyślne zakończenie inicjalizacji po włączeniu zasilania.

    Po wykonaniu paru eksperymentów przekonałem się, że chociaż diody na
    gniazdku RJ45 zachowują się prawidłowo, funkcja MACIsLinked() za każdym
    razem zwraca false, bez względu na to, czy kabel jest podłączony, czy nie.

    A akcie chwilowej desperacji wymieniłem nawet gniazdko RJ45 (standardowy
    HanRun z trafem) i ENC28J60 - podejrzewając, że któryś z tych elementów
    może być wadliwy. Przy okazji pomierzyłem ścieżki, w razie gdyby gdzieś
    było jakieś małe zwarcie, które pominąłem. Niestety, żadna z tych
    operacji nie przyniosła rezultatu - układ ciągle nie działa.

    Połączenia sprawdzałem już kilkanaście razy, zresztą fragment schematu z
    ENC został przekopiowany z innego, działającego układu. Jedyna różnica
    jest taka, że tym razem nieco poprawiłem projekt płytki (menadry na
    liniach różnicowych RX i TX Ethernetu + lepiej umiejscowione rezystory
    na tych liniach).

    Ktoś ma jakiś pomysł? Może jednak mimo wszystko problem jest programowy?