  • 1. Data: 2009-07-07 10:24:14
    Temat: E7500 czy E8400
    Od: geyb <g...@g...pl>

    Witam!
    Płyta Asus Asus P5Q-EM G45 i pamięć Kingston HyperX Black 4GB DDR2-1066
    Dual Chanel Kit CL5 Non-ECC KHX8500D2BK2/4G już są. Jaki kupić CPU,
    E7500 za 525 zł czy E8400 za 649? Wiadomo, że E8400 jest szybszy i ma
    większą pamięć podręczną, ale czy wzrost szybkości będzie wart
    dopłacenia 125 zł - czyli na oko ok. 20% ceny E7500? Pytam, bo E7500
    komunikuje się z płytą z częst. 1066 MHz (tak jak pamięć RAM), natomiast
    E8400 z 1333 MHz - czy taki "rozjazd" częstotliwości nie obniża
    wydajności systemu? Jeśli różnica szybkości jest niewielka, kupiłbym
    tańszy CPU. Nie będzie podkręcania, tylko praca bardziej typu biuro +
    kompilowanie programów, zatem większość problemów graczy mnie nie dotyczy.

    g.

  • 2. Data: 2009-07-07 10:47:06
    Temat: Re: E7500 czy E8400
    Od: Netx <g...@g...pl>

> [...]
    > większą pamięć podręczną, ale czy wzrost szybkości będzie wart
    > dopłacenia 125 zł - czyli na oko ok. 20% ceny E7500?

    Sprawdź czy E7500 ma technologię "Wirtualizacji" bo podejrzewam że CPU z
    serii E7xxx jej mogą nie mieć. Wtedy np. pod Windows 7 nie da się
    skorzystać z trybu wirtualnego Windows XP.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 3. Data: 2009-07-07 10:52:26
    Od: "Piotr \"Charvel\" Majka" <c...@l...link.pl>

    Netx pisze:

    > Sprawdź czy E7500 ma technologię "Wirtualizacji" bo podejrzewam że CPU z

    Seria E7xxx nie posiada takowej funkcji.

  • 4. Data: 2009-07-07 12:06:38
    Od: geyb <g...@g...pl>

    Wprawdzie Windows mi nie grozi przez najbliższych kilka lat, ale to
    słuszny argument, lepiej kupić CPU wspierający wirtualizację.
    A co z różnymi częstotliwościami taktowania CPU i pamięci?

    g.

  • 5. Data: 2009-07-07 15:51:22
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    geyb pisze:
> [...]
    > tańszy CPU. Nie będzie podkręcania, tylko praca bardziej typu biuro +
    > kompilowanie programów, zatem większość problemów graczy mnie nie dotyczy.

    Do takich zastosowan bierz tanszy.

  • 6. Data: 2009-07-08 00:09:03
    Od: Łukasz Ledóchowski <l...@t...pl>

    Piotr "Charvel" Majka wrote:

    > Seria E7xxx nie posiada takowej funkcji.

    E7600 ma: http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=
    SLGTD

    --
    Łukasz Ledóchowski
    GG:503647 l...@t...pl

  • 7. Data: 2009-07-10 11:51:47
    Od: "Piotr \"Charvel\" Majka" <c...@l...link.pl>

    Łukasz Ledóchowski pisze:

    > E7600 ma: http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=
    SLGTD

    Faktycznie ;) Jeszcze nie tak dawno najwyższym z tej serii był 7500 :)