  • 11. Data: 2009-06-04 16:55:58
    Temat: Re: Dzwignia ssania w motocyklach z wtryskiem paliwa.
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "dikoj" wrote...
    > "Subframe" wrote...
    >
    > Dźwignia ssania i wtrysk?? Z tego co wiem wtrysk jest sterowany przez
    > komputer.

    Wtrysk jest sterowany przez komputer, a ta dzwignia to wcale nie ssanie.
    Wyglada tak samo i daje podobny efekt, ale to nie to samo. To nazywa sie po
    eng "fast idle" i sluzy do podniesienia obrotow biegu jalowego. Z tego co
    wiem to nie jest dodatkowy zawor, a tylko unosi przepustnice. Efekt taki sam
    jak dodanie gazu. Skladem mieszanki zajmuje sie komputer.

    pozdro
    --
    James

  • 12. Data: 2009-06-04 17:54:01
    Od: Marek Borowski <m...@l...com>

    Don Pedro wrote:

    > A co ma piernik do wiatraka?
    To ze jak masz komputer (a nie dwa tranzystory) to wszystko powinno
    robic sie automatycznie. Dla czlowieka ma byc 1 przycisk :-).

    Pozdr

    Marek

  • 13. Data: 2009-06-04 18:02:10
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    WOJO pisze:

    > Czyli nie tak całkiem normalnie (sterowanie przepływem paliwa w
    > gaźnikowcach), a sterowanie przepływem powietrza...

    Tez tak myslalem poki nie spotkalem motocykla ze ssaniem sterujacym
    przepustnica w gazniku - Kawasaki Z 250 LTD.

    --
    Kuczu
    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!

  • 14. Data: 2009-06-04 18:31:34
    Od: Szwed <w...@n...pl>

    Dnia Thu, 04 Jun 2009 19:54:01 +0200, Marek Borowski napisał(a):

    > To ze jak masz komputer (a nie dwa tranzystory) to wszystko powinno
    > robic sie automatycznie. Dla czlowieka ma byc 1 przycisk :-).

    Komputer jest tani, ale żeby sie wszystko robiło automagicznie potrzeba
    jeszcze silniczek krokowy, który uchyli przepustnicę (jak w samochodach i
    nowszych moto). A on kosztuje.
    Moja Pegi 2004 też ma takie śmieszne ssanie.

    pozdr
    Szwed

  • 15. Data: 2009-06-04 19:29:59
    Od: Monster <"alpy2usun _to"@op.pl>

    WOJO pisze:

    > A jak działa takie ssanie ? Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić. :)
    > Pozdrawiam !
    > WOJO

    Normalnie,u mnie wygląda to tak:jedna linka gazu pod zbiornikiem kończy
    się na rolce która dwoma

    linkami steruje przepustnice.Do owej rolki podpięta jest również linka
    od "ssania"które podnosi tylko obroty.
    Konstrukcja prosta jak budowa cepa.W nowszych rocznikach owej linki już
    nie ma

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 16. Data: 2009-06-04 19:34:21
    Od: "Subframe" <s...@g...pl>

    > eng "fast idle" i sluzy do podniesienia obrotow biegu jalowego. Z tego co
    > wiem to nie jest dodatkowy zawor, a tylko unosi przepustnice. Efekt taki
    >sam jak dodanie gazu. Skladem mieszanki zajmuje sie komputer.

    Brzmi rozsądnie, podsumowując:
    Dzwigienka "ssania" uchyla przepustnice zwiększając obroty, ponieważ
    zazwyczaj w motocyklach nie ma silników krokowych, które zastępują normalnie
    tą dzwigienkę.
    OK?

    Subframe

  • 17. Data: 2009-06-05 06:23:10
    Od: Quantifier <Q...@g...com>

    On Jun 4, 9:34 pm, "Subframe" <s...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Dzwigienka "ssania" uchyla przepustnice zwiększając obroty, ponieważ
    > zazwyczaj w motocyklach nie ma silników krokowych, które zastępują normalnie

    Jakieś dziwne te konstrukcje... naprawdę tak jest?
    Zawsze byłem przekonany że:
    -W motocyklach zamiast normalnego ssania są po prostu dodatkowe dysze
    z paliwem, efekt ten sam - bogatsza mieszanka.
    -Normalne ssanie dzieje się przez _zamknięcie_ przepustnicy i przez to
    większe podciśnienie zasysa więcej paliwa.

    No chyba że chodzi o silniki na wtrysku, o tym nie mam pojęcia.
    --
    Pozdro, Jan
    trzy kamertony SR500

  • 18. Data: 2009-06-05 06:33:02
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Quantifier pisze:

> [...]
    > -Normalne ssanie dzieje się przez _zamknięcie_ przepustnicy i przez to
    > większe podciśnienie zasysa więcej paliwa.

    To może trzeba przeczytać pierwszy post w wątku ?

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.
    weFAQ&v=qvj

  • 19. Data: 2009-06-05 06:34:17
    Od: Quantifier <Q...@g...com>

    On Jun 5, 8:23 am, Quantifier <Q...@g...com> wrote:
    > No chyba że chodzi o silniki na wtrysku, o tym nie mam pojęcia.
    Dopiero teraz dopiłem kawę i doczytałem temat wątku.

    --
    Pozdro, Jan
    trzy kamertony SR500

  • 20. Data: 2009-06-06 07:51:58
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    żytkownik "Marek Borowski" napisał w wiadomości

    > To ze jak masz komputer (a nie dwa tranzystory) to wszystko powinno robic
    > sie automatycznie. Dla czlowieka ma byc 1 przycisk :-).

    Jak to jeden?
    Samym altem nie zresetujesz - jeszcze control i delete.
    Trzy przyciski to optimum.

    --
    Jasio
    vx etz