-
11. Data: 2006-03-20 15:53:32
Temat: Re: Dziwny telefon od serwisanta chello / UPC - kto wytłumaczy?
Od: "KvS" <a...@j...w.reply.to>
W artykule news:dvme8u$bra$1@news.onet.pl,
niejaki(a): Lee z adresu <l...@p...onet.pl> napociwszy(a) się,
nastukał(a) w klawiaturę:
> Większość modemów można zarządzać zdalnie więc wizysty domowe nie są
> konieczne.
Zależy w jakim sensie.
Jeśli chodzi o poziom nadawania to nie bardzo się da, modem sobie
automatycznie dobiera poziom nadawania w zależności od tłumienia w kierunku
noda optycznego tak aby do CMTSa dotrzeć z żądanym przez niego poziomem,
jeśli tłumienie w kanale zwrotnym jest zbyt duże to nadaje ze zbyt dużym
poziomem i może któregoś pięknego dnia przestać działać.
--
Pzdr.
KvS
-
12. Data: 2006-03-20 15:55:52
Temat: Re: Dziwny telefon od serwisanta chello / UPC - kto wytłumaczy?
Od: "KvS" <a...@j...w.reply.to>
W artykule news:dvm9ja$iga$1@inews.gazeta.pl,
niejaki(a): Wojniu z adresu <w...@N...gazeta.pl> napociwszy(a) się,
nastukał(a) w klawiaturę:
> Jestem kompletnym laikiem w temacie.
> Dzisiaj miałem telefon od serwisanta chello (korzystam poprzez UPC) ,
> że rzekomo mój modem "żle chodzi". Stacja kontrolna rejestruje jakiś
> problem i on przyjdzie i skonfiguruje. Zapytałem jak ma zamiar to
> zrobić. On na to, że wchodzi na jakieś strony i sprawdza poprawność
> "odhaczenia" pewnych funkcji (albo coś w tym stylu). Ponieważ nie
> obserwuję problemów ani z pocztą ani z powolnym otwieraniem stron)
> mam wątpliwości. Wpuścić go do domu czy też zignorować taki telefon.
> Co wy na to? Może ktoś doradzi co mam zrobić?
Prawdopodobnie twój modem pracuje ze zbyt wysokim poziomem, i powodować może
przez to zakłócenia w sieci RF, umawiają się na wizytę do lokalu aby
przejrzeć instalację i poprawić tak aby poziom modemu zaczął się mieścić w
przyjętym przez nich zakresie.
--
Pzdr.
KvS
-
13. Data: 2006-03-20 15:58:02
Temat: Re: Dziwny telefon od serwisanta chello / UPC - kto wytłumaczy?
Od: "KvS" <a...@j...w.reply.to>
W artykule news:4qht1210qavfgarr6rht8budjrs45q0dt6@4ax.com,
niejaki(a): futszaK z adresu <f...@p...pl> napociwszy(a) się,
nastukał(a) w klawiaturę:
> Mon, 20 Mar 2006 13:10:03 +0000 (UTC), użyszkodnik "Wojniu"
> <w...@N...gazeta.pl> napisał:
>
>> Jestem kompletnym laikiem w temacie.
>> Dzisiaj miałem telefon od serwisanta chello (korzystam poprzez UPC)
>> , że rzekomo mój modem "żle chodzi". Stacja kontrolna rejestruje
>> jakiś problem i on przyjdzie i skonfiguruje. Zapytałem jak ma zamiar
>> to zrobić. On na to, że wchodzi na jakieś strony i sprawdza
>> poprawność "odhaczenia" pewnych funkcji (albo coś w tym stylu).
>> Ponieważ nie obserwuję problemów ani z pocztą ani z powolnym
>> otwieraniem stron) mam wątpliwości. Wpuścić go do domu czy też
>> zignorować taki telefon. Co wy na to? Może ktoś doradzi co mam
>> zrobić?
>
> podejrzane
>
> jesli parametry pracy modemu odbiegają od założonych to z reguły jest
> to problem na sieci a nie u klienta w domu
Nie dokońca.
W mieszkaniu abonenci mają różne wynalazkowate rozgałęzienia w torze kanału
zwrotnego, często sami sobie na własną rękę robią dodatkowe rozejścia do
kolejnego telewizora, powodując wzrost tłumienia w kanale zwrotnym na
odcinku między skrzynką na klatce a modemem.
--
Pzdr.
KvS
-
14. Data: 2006-03-20 21:25:41
Temat: Re: Dziwny telefon od serwisanta chello / UPC - kto wytłumaczy?
Od: Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce) <s...@s...plukwa.net>
On Mon, 20 Mar 2006 16:17:19 +0100, futszaK <f...@p...pl>
wrote:
> podejrzane
>
> jesli parametry pracy modemu odbiegają od założonych to z reguły jest
> to problem na sieci a nie u klienta w domu
Z reguły, ale nie zawsze. Czasem zdarza się, że coś jest
schrzanione w okolicy zwrotnicy, albo wręcz klient ma
niedokręcony koncentryk.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
lisää, lisää humppaa!