    From: Gregorius <n...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Dziwnie padnięte akumulatorki
    Date: Thu, 15 Apr 2010 23:29:21 +0200

    Witam

    Pierwszy raz spotkałem się z takim sposobem padnięcia akumulatorków więc
    chętnie bym się dowiedział czym to jest spowodowane i czy da się je ożywić.
    Otóż jest komplet Duraceli NiMH 2650 mAh, które mają 2 lata i przeszły w
    sumie może ze 20 cykli ładowania, zawsze z rozładowaniem w ładowarce BC
    700. Na początku tryb test pokazywał pojemność rzędu 2800 mAh, obecnie
    wg ładowarki mają pojemność ~1800 tyle, że pod obciążeniem napięcie
    bardzo szybko spada do poziomu 1,05V a potem rozładowują się do 0,9V
    przy których BC 700 zaczyna ładowanie przez stosunkowo długi okres czasu
    (pewnie z stąd taki pomiar pojemności). Używałem ich w aparacie Canon
    A650, który po kilku zdjęciach twierdzi że są rozładowane co mnie
    zresztą nie dziwi bo progoww napięci dla tego sprzętu wynosi afair 1.1V.
    Ma ktoś pomysł dlaczego tak sie stało?

    --
    Gregorius