    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Dziwne zachowanie magnetowidu....
    Date: Sun, 17 Aug 2014 00:14:41 +0200

    Poboczny wątek o JVC przypomniał mi o pewnej sprawie: zauważyłem, że
    przy zdjętej obudowie magnetowid (panasonic z połowy lat 90) wchodzi
    w jakiś dziwny tryb pracy tj. uruchamia przesuw taśmy ale nie
    odtwarza i nie reaguje na przyciski. Wystarczy położyć obudowe aby
    zakryć wnętrze i zaczyna reagować ma przyciski. Wyglądało na to, że
    posiada jakiś czujnik światła, który sprytnie wykrywa zdjęcie obudowy
    i uruchamia jakość tryb serwisowy. Nie ma na pewno żadnych
    przycisków/styków obudowy, wystarczy zasłonić czymś wnętrze i ten
    tryb się wyłącza.

    Ostatnio pożyczałem też panasonica (ale inny model) i po otwarciu
    obudowy ten sam efekt, co ciekawe wystarczy otwartą dłoń zbliżyć aby
    zrobić cień na ok 5cm od płytki (okolice między płytką przetwornicy a
    resztą elektroniki aby wyłączał ten tryb przesuwu. Co ciekawe nie
    znalazłem na płytce żadnego fotoelementu (ani niczego innego co na
    pierwszy rzut oka mogłoby na takowy wyglądać.
    Co to za heca z tym zachowaniem po otwarciu obudowy? Do czego służy
    ten tryb pracy "po otwarciu" ?

    --
    Marek