    From: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Dziwne rozładowanie Li-Ion
    Date: Fri, 29 Apr 2016 14:48:17 +0200

    Elo

    Spotkał się ktoś z bardzo, bardzo, bardzo szybkim rozładowaniem pod
    koniec pojemności akumulatora Li-Ion?

    Mianowicie aku z przenośnego radia firmy AEG. Zaznaczam firmę, jako
    tzw. markową. Więc używającą, być może, markowych aku, choć bez
    identyfikacji na zgrzewce.

    Rozładowywałem aku na rezystorze, prądem ok. 280mA, czyli 1/3C.
    Kontrolowałem co 15 minut napięcie. Napięcie spadło do 3,50V. Po 10
    minutach było już tylko 0. Zero, null, nic. Fakt, że było to pod
    koniec pojemności, czyli 3,50 było przy rozładowaniu do końca
    nominalnej pojemności. A nawet ciut więcej niż nominalnej.

    Sprawdzałem pojemności wielu aku, ale ten mnie zdziwił. Zwykle przy
    prądzie 1/3C od 3,50V do 2,50V mijało 1,5-2 godzin. A tu nagle od
    3,50 do zera w 10 minut.

    Ktoś ma jakieś wnioski? Pomysły? Przemyślenia? :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1