    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Działająca biblioteka do BMP085
    Date: Wed, 23 Apr 2014 19:10:08 +0200

    Próbuję właśnie uruchomić BMP085 w jednym ze swoich urządzeń i powoli
    zaczynam z tego powodu siwieć. ;)

    Na samym początku, bez większego problemu udało mi się znaleźć taką oto
    bibliotekę w Sieci:

    http://www.sicklinger.com/en/component/remository/Mi
    crocontroller/ATMEL-AVR-ATMEGA-BMP085-library-in-C/?
    Itemid=54

    Skompilowała się uruchomiła bez problemu. Wystarczyło właściwie tylko
    dodać pliki nagłówkowe do istniejącego projektu. Niestety moja radość
    nie trwała długo - okazało się, że wartość ciśnienia jest nieprawidłowa
    - wychodzi jakieś 300 HPa...

    Pierwsze o czym pomyślałem to uszkodzony czujnik. Wyjąłem więc z
    szuflady Arduino i wgrałem ten kod:

    https://www.sparkfun.com/tutorials/253

    Wszystko ruszyło bez najmniejszego problemu, wartości były prawidłowe (a
    przynajmniej prawdopodobne).

    Zabrałem się więc za porównywanie kodu zawartego w obydwu bibliotekach.
    Odczytywanie danych kalibracyjnych wygląda praktycznie tak samo,
    podobnie jak końcowa konwersja.

    Jedyny fragment, w którym mógłbym się czegoś dopatrywać to odczyt
    wartości ciśnienia ze scalaka. W bibliotece pod AVR wygląda to następująco:

    pressure = bmp085ReadShort(0xF6,error_code);
    pressure = pressure << 8;
    pressure = pressure >> (8-OSS);

    Funkcja bmp085ReadShort zwraca uint16_t, a więc czytane są tylko dwa bajty.

    Natomiast w kodzie na Arduino znajduje się następujący fragment:

    msb = Wire.read();
    lsb = Wire.read();
    xlsb = Wire.read();

    up = (((unsigned long) msb << 16) | ((unsigned long) lsb << 8) |
    (unsigned long) xlsb) >> (8-OSS);

    Jak widać odczytywane są tutaj trzy jednobajtowe (char) zmienne, które
    potem są konwertowane do zwracanej wartości unsigned long.

    Czy moja dedukcja jest prawidłowa? A może to nie ma nic do rzeczy i
    źródła problemu powinienem szukać gdzie indziej?