  • 21. Data: 2011-09-09 18:29:51
    Temat: Re: Dystrybutor paliwa - zle odmierzanie
    Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>

    Uzytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisal w wiadomosci
    news:j4d6ig$jiq$1@news.onet.pl...

    > Jak mozna tankowac na stacji, ktora wyglada jakby sie zatrzymala w latach
    > 70-tych?

    I tu jest pies pogrzebany - przedpotopowe dystrybutory leje o wiele wolniej
    niz nowe - ergo, benzynka sie nie spienia... reszty mozna sie domyslic.

    Ja tankuje na MPO - objaw ten sam.

    --
    Pozdr.
    Kenny

  • 22. Data: 2011-09-09 18:49:13
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-09-09, Kenny <kenny333> wrote:

    > I tu jest pies pogrzebany - przedpotopowe dystrybutory leje o wiele wolniej
    > niz nowe - ergo, benzynka sie nie spienia... reszty mozna sie domyslic.

    Ale gdzie ta benzynka ma sie spieniac? Benzyny nie nabiera mlyn z
    lopatkami tylko pompa zanurzona cala w benzynie. Zreszta po to masz
    kulke na dystrubutorze w ktorej nie ma prawa byc babelkow powietrza.

    --
    Artur

  • 23. Data: 2011-09-09 19:45:46
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-09-09, AZ <a...@g...com> wrote:

    > Ale gdzie ta benzynka ma sie spieniac? Benzyny nie nabiera mlyn z
    > lopatkami tylko pompa zanurzona cala w benzynie. Zreszta po to masz
    > kulke na dystrubutorze w ktorej nie ma prawa byc babelkow powietrza.

    Między pistoletem a bakiem się spienia. Czasem mniej, czasem więcej.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 24. Data: 2011-09-09 20:01:07
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Dokładność odmierzania dystrybutora to IMO +/- 0,5%, ale pamiętam, jak
    kilka lat temu bodajże Gazeta Wyborcza zrobiła porównanie na ponad 100
    stacjach paliw i wyszło, że prawie wszyscy mieli zawyżone do górnej
    granicy wskazania a kilka stacji miało przekroczenie normy oczywiście na
    niekorzyść klienta.
    Jedyna rada, to zatankować do pustego kanistra i przemierzyć ilość
    wiarygodnym narzędziem np. cylindrem miarowym. Pomiar kanistrem z
    podziałką jest mało dokładny i jako dowód nie będzie wiarygodny.
    Kolega reklamował ilość paliwa (bodajże na Statoil) ale go zlewają, bo
    bazuje na wskazaniu komputera z auta i porównaniu z inną stacją paliw.
    Jacek

  • 25. Data: 2011-09-09 20:02:18
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Fabia słynie z tego że do jej 45 litrowego zbiornika da sie wlać 60
    > litrów, jak wejdzie do układu odpowietrzania

    i przejechać na tym 2000km (diesel)

  • 26. Data: 2011-09-09 22:02:53
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-09-09 14:25, masti pisze:

    > ale jaki przekręt? Kupują towar i sprzedają za cenę jaką wywiesili.
    > Wiele towarów kupowana jest na wagę a sprzedawana np. na sztuki.

    Tak, tylko, że tona paliwa w temperaturze 30stC będzie mieć więcej
    litrów niż tona tego samego paliwa ale w temperaturze np 10stC.

    --
    M.

  • 27. Data: 2011-09-09 22:21:10
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 09-09-2011 o 22:02:53 Skimir <p...@m...onet.pl> napisał(a):

    > Tak, tylko, że tona paliwa w temperaturze 30stC będzie mieć więcej
    > litrów niż tona tego samego paliwa ale w temperaturze np 10stC.

    Paliwo rozlicza się w 15 stopniach, do tego parametr tj gęstość

  • 28. Data: 2011-09-10 08:52:46
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 11-09-09 09:46, alele ble pisze:
> [...]
    > pokazuje zasieg 200 km. Srednie spalanie na dystansie ostatnich 1500 km
    > pokazuje na poziome 7l/100km. Wskaznik pokazuje 1/4 zbiornika, ktory ma
    > 45l. Czyli na oko mam 14l w zbiorniku moze wiecej. Spodziewalem sie
    > kupic okolo 30 l.
    > Jakim cudem nalalo mi sie 41? Nigdy nie mialo to miejsca w takich
    > okolicznosciach. 40 wchodzi jesli juz zapali sie lampka rezerwy, a to
    > wczoraj nie mialo miejsca.
    >
    > Teraz pytanie. Czy ktos skladal reklamacje w takich przypadkach. Jest
    > jakas szansa na wygranie? Odpuscic sobie?

    mi w golfie V zdarza się raz na jakiś czas wskaźnik np. pokazuje 1/4
    choć prawie co tankowałem. Zrobię parę km i wskaźnik wraca do normy.
    A np. zasięg z komputera notorycznie jest zaniżany o 150-200 km. Więc ja
    bym za bardzo nie ufał wskaźnikom.
    pozdrawiam
    marcin jan

  • 29. Data: 2011-09-10 11:30:59
    Od: pawik <p...@t...pl>

    At 09 Sep 2011 09:46:27 +0200 wrote:
> [...]
    >
    > Teraz pytanie. Czy ktos skladal reklamacje w takich przypadkach. Jest
    jakas szansa na wygranie? Odpuscic sobie?

    Niestety stacje oskubuja nas na jakies 3-5% na kazdym litrze wskazywanym
    przez dystrybutor. I nie wierze juz w bajki, ze komp w aucie zle liczy,
    ze tempratura, ze spienianie sie paliwa, ze tamto, ze siamto. Na grubo
    ponad 100 tankowan tylko 2 razy obliczone spalanie zgadzalo sie z tym
    podawanym przez komputer pokladowy. Zawsze jest wyzsze to obliczone. Od
    dluzszego czasu wiec uznaje za wiarygodne wskazania kompa, a obliczone
    sluza mi tylko dla celow porownawczych. I za kazdym razem wk...m sie
    niemilosiernie ze place za wiecej litrow niz powinno wejsc do baku. I co
    ciekawe im nizsza cena benzyny na danej stacji tym wieksza roznica w
    spalaniach.

    Pawik

  • 30. Data: 2011-09-10 16:55:22
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-09-10, pawik <p...@t...pl> wrote:

    > Wskaznik pokazuje 1/4 zbiornika, ktory ma
    > 45l. Czyli na oko mam 14l w zbiorniku moze wiecej. Spodziewalem sie kupic
    > okolo 30 l.

    Ostatnia 1/4 wskazania zazwyczaj dużo mniejszy od pierszej ćwiartki. Weź
    kieliszek do martini (taki o trójkątnym przkroju) i zacznij wlewać w
    niego wodę odmierzoną jakąś miarką i zwróć uwagę jak się ma objętość do
    wysokości słupa wody.

> [...]
    > ponad 100 tankowan tylko 2 razy obliczone spalanie zgadzalo sie z tym
    > podawanym przez komputer pokladowy. Zawsze jest wyzsze to obliczone.

    Z tego można tylko wyciągnąć wniosek, że błąd jest stały.

    Krzysiek Kiełczewski