  • 1. Data: 2009-02-02 16:23:55
    Temat: Dysk czy cos innego...
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Witam,

    Pojawil sie taki problem, wykryty przypadkowo dosc. Jest komp, jeden
    dysk, w nim 2 partycje. I wszystko hulalo, na C poinstalowane, na D
    pustka. Az zapragnalem uzyc NTBACKUP i zrobilem backup na D - 6 GB.

    A potem chcialem to skompresowac rarem i 7zipem - i zaczely sie schody -
    zwiecha kompresora.

    Puscilem chkdsk d: zeby sprawdzic odrcuchowo dysk. Ra zpokazalo jakies
    uszkodzone bloki, raz nie pokazalo, a raz sie zwiesilo w trakcie...

    Przy pracy chkdsk komp strasznie sie zamula i trzeba restartnac, zeby
    zaczal dzialac...

    System to XP Pro PL. Dysk jakis Seagate 320GB. Wszystko w sumie niezbyt
    stare.

    Dysk sie psuje? Czym to posprawdzac?

    Pozdr

  • 2. Data: 2009-02-02 16:46:09
    Temat: Re: Dysk czy cos innego...
    Od: "stab" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > System to XP Pro PL. Dysk jakis Seagate 320GB. Wszystko w sumie niezbyt
    > stare.

    moze to zupelnie cos innego ale radze sprawdzic
    "Seagate dało ciała i wypuściło na rynek wadliwe dyski twarde. Błąd obejmuje
    rodzinę produktów:
    Barracuda 7200.11 160GB, 320GB, 500GB, 640GB, 750GB, 1,0TB i 1,5TB z
    końcówką symbolu: AS
    DiamondMax 22 160GB, 320GB, 500GB, 750GB, 1,0TB z końcówką symbolu: AS
    Barracuda ES.2 SATA 250GB, 500GB, 750GB, 1,0TB z końcówką symbolu: NS"

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-02-02 17:47:36
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik stab napisał:
> [...]
    > DiamondMax 22 160GB, 320GB, 500GB, 750GB, 1,0TB z końcówką symbolu: AS
    > Barracuda ES.2 SATA 250GB, 500GB, 750GB, 1,0TB z końcówką symbolu: NS"

    Jest jakis sofcik co mi to sprawdzi - czy mam dysk wadliwy?

    Bo nie chce mi sie rozkrecac tego kompa, nie mowiac, ze musialbym
    jeszcze isc w inne miejsce ;)

  • 4. Data: 2009-02-02 20:09:42
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

    Użytkownik "stab" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > DiamondMax 22 160GB, 320GB, 500GB, 750GB, 1,0TB z końcówką symbolu: AS
    > Barracuda ES.2 SATA 250GB, 500GB, 750GB, 1,0TB z końcówką symbolu: NS"

    Podepne sie.
    Bawil sie ktos w aktualizacje? Mam raida 10 z 4 Barracud ES.2.
    Jest to bezpieczne dla danych?

  • 5. Data: 2009-02-02 20:58:45
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <gm7juc$7vp$1@inews.gazeta.pl>, Piter napisał(a):

    > Podepne sie.
    > Bawil sie ktos w aktualizacje? Mam raida 10 z 4 Barracud ES.2.
    > Jest to bezpieczne dla danych?

    Ja się bawiłem. Miałem 12 dysków Barracuda 7200.11:
    10x 500GB
    1x 1TB
    1x 1.5TB
    i na razie 10 zaktualizowałem (w tym 4 co chodzą parami w raid1 - pod
    linuksem). Zostały mi 2 pięćsetki. Brak jakichkolwiek problemów.

    Serii ES.2 nie mam, więc się nie wypowiadam.
    Ale mając pełny backup danych każda operacja jest bezpieczna.

    Jacek

  • 6. Data: 2009-02-03 00:35:31
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Jacek Kalinski napisał:

    > Ja się bawiłem. Miałem 12 dysków Barracuda 7200.11

    Hmmm, znaczy co robi ten wadliwy firmware?

    Jakie sa objawy?

    Potrafi ktos opisac?

  • 7. Data: 2009-02-03 00:54:21
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik stab napisał:
> [...]
    >
    > moze to zupelnie cos innego ale radze sprawdzic
    > "Seagate dało ciała i wypuściło na rynek wadliwe dyski twarde. Błąd obejmuje

    Mam firmware SD15 w dysku ST3500320AS (serial no 9qm28RRL) - tak zglasza
    SeaTools

    Testy:

    SMART - pass
    Short DST - fail (co to jest?)
    Long DST - fail
    Identify - pass (co to jest?)
    Short generic - pass
    Long generic - jest w trakcie... :)

  • 8. Data: 2009-02-03 14:43:16
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <gm83g9$ddi$1@news.onet.pl>, Mateusz napisał(a):

    > Hmmm, znaczy co robi ten wadliwy firmware?

    Na stronie Seagate masz dokładnie opisane.
    http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/ne
    ws.jsp?DocId=207931

    > Potrafi ktos opisac?

    Producent ;)

    Jacek

  • 9. Data: 2009-02-03 23:03:45
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    > Na stronie Seagate masz dokładnie opisane.
    > http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/ne
    ws.jsp?DocId=207931

    > Producent ;)

    Heh, zidentyfikowalem jzu dwa dyski do podmiany firmware, bleee... ;)