  • 1. Data: 2011-09-25 19:00:47
    Temat: Dysk 2,5" - "odpowiednik" Seagate 3,5" SV35.x
    Od: divek <d...@o...pl>

    Podpięcie pytania w innym wątku pozostawiło je bez odpowiedzi, więc może
    bardziej wpadnie Wam w oko jak założę nowy tematyczny.
    Czy wśród dysków 2,5" jest jakiś odpowiednik 3,5" dysków Seagate z serii
    SV35.x ? Chodzi o dyski 2,5" (poj. 500GB, 750GB i 1TB) o odporności,
    wydajności i przeznaczeniu podobnym do SV35. Z tą serią Seagata mam
    bardzo duże doświadczenie i jak do tej pory doskonale zdawały egzamin w
    pracy z rejestratorami telewizji przemysłowej. Wybór "zwykłej" serii AS
    to niemal pewne kłopoty w bliżej nieokreślonym czasie. Potrzebuję czegoś
    podobnego do SV35 do wkładania do kompaktowych rejestratorów, gdzie
    montowane są dyski właśnie 2,5". Czy WD Scorpio Black polecany do
    laptopów nadawałby się do takich zastosowań? Czego szukać?

    --
    Pozdrowienia,
    divek

  • 2. Data: 2011-09-25 19:55:48
    Temat: Re: Dysk 2,5" - "odpowiednik" Seagate 3,5" SV35.x
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-09-25 21:00, divek wrote:
> [...]
    > montowane są dyski właśnie 2,5". Czy WD Scorpio Black polecany do
    > laptopów nadawałby się do takich zastosowań? Czego szukać?

    Dyski 2.5" maja inna charakterystyke (prad, predkosci liniowe, wielkosc
    talerza) z jednym wyjatkiem - serie AV nie 'zawieszaja' sie przy
    obsludze bledow (bo to odpowiednie dla strumieni AV).

    Nie spotkalem sie z tak profilowanymi dyskami 2.5", byc moze sa w
    zakresie 1.8" (czesto wykorzystywane w kamerach). Aczkolwiek bez
    przegladania katalogow z glowy Ci nie powiem. Moze sa, aczkolwiek b.
    malo popularne na rynku detalicznym. Moga byc tylko w obracie producent
    dyskow<>producent sprzetu.

    Z grubsza typowy 2.5" 7200 zachowuje sie jak typowy 5400 3.5" (wlasnie
    ze wzgledu na mniejsze predkosci liniowe), tyle ze w AV to ma
    najmniejsze znaczenie... j/w - obsluga bledow.

  • 3. Data: 2011-09-25 20:04:48
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > ze wzgledu na mniejsze predkosci liniowe), tyle ze w AV to ma
    > najmniejsze znaczenie... j/w - obsluga bledow.

    No dobra - poswiecilem sie ;) Google, 1 minuta:
    http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=160

  • 4. Data: 2011-09-25 20:50:23
    Od: divek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-09-25 22:04, Rafał Łukawski pisze:

    > No dobra - poswiecilem sie ;) Google, 1 minuta:
    > http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=160

    Bardzo Ci dziękuję za fatygę :-)
    Przejrzałem sobie przy okazji inne z serii AV. Te 3,5" AV-GP wyglądają
    ciekawie. RE4-GP są "pakowane" przez wiele firm do rejestratorów NVR
    (odpowiednio zbudowany PC), ale nie mają zbyt dobrej opinii wśród
    klientów, a są przy tym stosunkowo drogie.
    Wracając jednak do 2,5", seria AV-25 bardzo ciekawa z dwoma jak dla mnie
    minusikami...
    1. Mała pojemność. O ile 500GB do 4-kanałowca jest jak najbardziej ok,
    to już do 8-kanałowego będzie trochę mało.
    2. Dostępność na rynku praktycznie żadna. Muszę mieć pewne źródło
    (dostępność "od ręki", dobry serwis itd.).

    --
    Pozdrowienia,
    divek