  • 1. Data: 2013-11-24 22:46:04
    Temat: Dvb t klatkowanie.
    Od: "WHYSKY" <w...@w...pl>

    Eksperymentuje z dvb t . Odbieram wszystko co jest do odebrania, ale jest
    problem. Zawsze wieczorem jakies 20 min nie da sie ogladac. Obraz klatkuje,
    generalnie pikselowa ze az strach. Zastanawiam sie czy cos moze zaklocac
    sygnal z nadajnika czy tez problem tkwi w zasilaniu. Pamietam ze mialem
    podobny problem w latach 70 jak sasiadka odpalala swoja
    alfe K2 .

  • 2. Data: 2013-11-25 07:38:47
    Temat: Re: Dvb t klatkowanie.
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2013-11-24 22:46, WHYSKY pisze:
> [...]
    > sygnal z nadajnika czy tez problem tkwi w zasilaniu. Pamietam ze mialem
    > podobny problem w latach 70 jak sasiadka odpalala swoja

    podaj więcej szczegółów - region, antena, odbiornik.

  • 3. Data: 2013-11-25 09:17:48
    Od: "WHYSKY" <w...@w...pl>

    > podaj więcej szczegółów - region, antena, odbiornik.

    Antena zewnetrzna digit 3dt telmor, balkon 4 pietro niestety dookola same
    betony, miejsce to gdynia okolice pl Kaszubskiego. Antena skierowana jest na
    gdansk wiec odbiera z jakis odbic z Chwaszczyna. Tak jak pisalem dziala
    super tylko ten wieczorny problem.

  • 4. Data: 2013-11-26 11:47:42
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2013-11-25 09:17, WHYSKY pisze:

> [...]
    > gdansk wiec odbiera z jakis odbic z Chwaszczyna. Tak jak pisalem dziala

    antena dobra, pasywna.
    problem w tym, że z tego co piszesz pracuje na fali odbitej.
    sygnał może jest na pograniczu, a wieczorem kiedy są większe
    zakłócenia spada poniżej poziomu.
    miałem kiedyś podobny problem na 6DT, gdzie na drodze miałem
    duży blok i jeden mux mi prawie w ogóle nie działał (MER < 24).
    do tych anten jest wzmacniacz dedykowany, ja go zastosowałem
    i problem się rozwiązał. dodam, że żadna inna antena (pasywna)
    nie zdała egzaminu.

  • 5. Data: 2013-11-26 22:26:03
    Od: "WHYSKY" <w...@w...pl>

> [...]
    > do tych anten jest wzmacniacz dedykowany, ja go zastosowałem
    > i problem się rozwiązał. dodam, że żadna inna antena (pasywna)

    Mam ze wzmacniaczem. Antene. Problem pojawia sie na kilka kilkanascie minut
    i potem jest ok. Dlatego zastanawiam sie czy to nie cos z zakluceniami w
    sieci energetycznej.

  • 6. Data: 2013-11-30 01:00:23
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    WHYSKY pisze tak:

    > Dlatego zastanawiam sie czy to nie cos z zakluceniami w
    > sieci energetycznej.

    Zasil tuner z UPSa to się dowiesz.

    ale stawiam na zakłocenia radiowe.

    --
    Piter

  • 7. Data: 2013-12-04 22:33:48
    Od: "WHYSKY" <w...@w...pl>

    > Zasil tuner z UPSa to się dowiesz.
    >
    > ale stawiam na zakłocenia radiowe.
    >
    > --
    > Piter

    Z UPSem to samo, a jesli to zaklocenia radiowe to pozostaje tylko antena na
    dach czy sa jakies sposoby zeby zostawic to ustrojstwo na balkonie?

  • 8. Data: 2013-12-05 14:34:09
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2013-12-04 22:33, WHYSKY pisze:

    > Z UPSem to samo, a jesli to zaklocenia radiowe to pozostaje tylko antena na
    > dach czy sa jakies sposoby zeby zostawic to ustrojstwo na balkonie?

    trudno jednoznacznie określić bez pomiaru.
    jeżeli to obniża poziom MER to może zamiast wzmacniacza
    zastosować symetryzator.
    te anteny mają całkiem dobry zysk energ.

  • 9. Data: 2013-12-06 09:00:20
    Od: "WHYSKY" <w...@w...pl>

    > trudno jednoznacznie określić bez pomiaru.
    > jeżeli to obniża poziom MER to może zamiast wzmacniacza
    > zastosować symetryzator.
    > te anteny mają całkiem dobry zysk energ.

    Z tego co pamietam ze szkoly to symetryzator sluzy do zgrania impedancji
    anteny, kabla, gniazda tv a ja mam koncentryk, wspolczesny telewizor i
    antene o impedancji 75? wiec zastosowanie symetryzatora chyba nic nie da?

  • 10. Data: 2013-12-06 09:26:38
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2013-12-06 09:00, WHYSKY pisze:

    > Z tego co pamietam ze szkoly to symetryzator sluzy do zgrania impedancji
    > anteny, kabla, gniazda tv a ja mam koncentryk, wspolczesny telewizor i
    > antene o impedancji 75? wiec zastosowanie symetryzatora chyba nic nie da?

    ale antena nie ma impedancji 75 Ohm, tylko większą.
    a co siedzi w antenach pasywnych?