  • 71. Data: 2015-09-29 23:25:33
    Temat: Re: Dual SIM
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" muen21$i0i$...@n...news.atman.pl

    > Jak to eneuel - pogawędzi, a niewiele zrobi.

    Dla mnie lejek Virgin jest lepszy od Aero2 Solorza.
    Niedawno zawiesiła się hybryda TPlinka, przez co
    miałem dostęp tylko lejkowy -- nie narzekałem.

    Rozmowa zaczyna się od 25 MB miesięcznie:

    "Trybun" 56079a31$0$8378$6...@n...neostrada.pl

    > w zupełności wystarcza doładowanie za 3zł a`la 25MB

    Mnie też -- toteż wybieram lejek VirginM.

    32kb/s*3600s/h*24h/d*30d/m daje 8 GB miesięcznie

    (daje około 80 Gb/miesiąc)

    25 MB to znacznie mniej, niż daje ów lejek.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 72. Data: 2015-09-30 07:40:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > 32kb/s*3600s/h*24h/d*30d/m daje 8 GB miesięcznie
    >
    > (daje około 80 Gb/miesiąc)
    >

    > 25 MB to znacznie mniej, niż daje ów lejek.

    Nie chodzi o to ile można ściągnąć w ciągu miesiąca, tylko jaka jest
    chwilowa prędkość. Jak chcę sprawdzić maila raz dziennie, to 25 mb
    starczy i nie chcę czekać na sprawdzenie 15 minut na lejku.

    --
    Liwiusz

  • 73. Data: 2015-09-30 09:20:34
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-09-28 o 19:30, PlaMa pisze:

    > to rzeczywiście seks oralny przez szkło, niemniej jaklo ciekawostkę
    > dodam, że wystarczy by obsłużyć ostrzeżenia Yanosika :) to już coś do
    > samochodowego Media Center na androidzie :)

    U mnie o Yanosiku mogłem zapomnieć, nie był w stanie nawet
    wystartować... Nawet ten niewymagający solidnego łącza netowego Rysiek
    nie bardzo dawał sobie radę. Często gubił obraz mapy i w ogóle nie był w
    stanie podawać komend głosowych...

  • 74. Data: 2015-09-30 09:21:37
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-09-28 o 19:28, PlaMa pisze:

    > Hmm... ja pamiętam, że przychodziły powiadomienia, że szedł mms ale
    > nie doszedł... ale to lata temu było jak ostatni raz mmsa odebrałem :)

    Być może na dzień dzisiejszy nawet Orange zaniechał takiego
    powiadamiania SMSem o MMSie.

    > Ale bardzo krótko - mam DSS a o DSA się dopytuję na wszelki wypadek.

    W tym temacie nie wiem nic więcej od ciebie. Jednak biorąc na logikę nie
    może być tak że w telefonie są jednocześnie czynne 2 karty na usługi
    netowe.

    > ... ale teraz to już sobie jaja ze mnie robisz :/

    Nic podobnego, próbuję tylko wyjaśniać jak się sprawy mają.

    > czemu nie skorzysta?

    Bo znacznie ograniczy sobie w ten sposób użyteczność telefonu.

    > W ostateczności. Nadal masz wybór, czego SS Ci nie daje.

    No niby racja, ale w praktyce to już nie jest z tym tak różowo.

  • 75. Data: 2015-09-30 11:29:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" mufsk6$msk$...@n...news.atman.pl

    > Nie chodzi o to ile można ściągnąć w ciągu miesiąca, tylko jaka jest
    > chwilowa prędkość. Jak chcę sprawdzić maila raz dziennie, to 25 mb
    > starczy i nie chcę czekać na sprawdzenie 15 minut na lejku.

    Ja też nie chcę. Błąkasz się w zaświatach -- m@ile mają setki
    bajtów, czasami pojedyncze kilobajty. Ściąganie pojedynczych
    m@ili trwa tyle, co dogadanie się z serwerami -- ściąganie
    nie zajmuje czasu nawet na lejku. (pertraktacje z serwerem
    nie obciążają łącza)

    Animka pojmuje z tego tyle, co Ty, ale ona (w odróżnieniu do
    Ciebie) ma świadomość swej niewiedzy. :)

    25 MB z lejkiem Virgin to kilka minut dziennego transferu.

    25MB to około 250Mb (mnożenie przez 8 nie zawsze ma sens,
    choć i 10 niekoniecznie jest trafnym współczynnikiem)
    250Mb/32Kb to 8000 -- nieco ponad 133 minuty miesięcznie.

    Mniej niż 5 minut dziennie. (4 minuty i 23 sekundy)

    Zapewne mając 25 MB miesięcznie trzeba wyłączyć wszystkie
    aplikacje typu pogoda -- ciągnące informację w tle. Jesteś
    raczej teoretykiem; ja -- pragmatykiem.

    -=-

    Na lejku nie można oprzeć VoIPa i radia netowego. Po co mi VoIP
    w czasach niemal darmowych połączeń GSM? I po co mi to radio?

    Nad Solorzem Virgin góruje: stabilnością; niskim poborem
    energii w telefonie; kosztem; mieszczeniem na jednej SIMce
    i rozmów, i netu; brakiem kapci; możliwością korzystania z 2G...
    (zazwyczaj tylko jeden slot obsługuje 3G)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 76. Data: 2015-09-30 11:34:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 560b8d3a$0$22595$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    niewymagający solidnego łącza netowego Rysiek
    > nie bardzo dawał sobie radę. Często gubił obraz mapy i w ogóle nie był w stanie

    Jak już napisałem -- 25 MB miesięcznie z szybkością lejka
    Virgin daje mniej niż 5 minut dziennie. Jeśli Twoje Ryśki
    ciągną zdecydowanie szybciej, niż zezwala lejek -- raczej
    25 MB dla Ciebie to mało. Albo -- rzadko używasz tych Ryśków.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 77. Data: 2015-09-30 19:03:31
    Od: PlaMa <m...@w...pel>

    W dniu 2015-09-30 o 09:20, Trybun pisze:

    > U mnie o Yanosiku mogłem zapomnieć, nie był w stanie nawet
    > wystartować...

    U mnie nawigacja mieliła chyba z 7min żeby trasę załapać, ale
    ostrzeżenia działały.

  • 78. Data: 2015-10-01 14:20:58
    Od: Trybun <i...@j...ru>

> [...]
    > ciągną zdecydowanie szybciej, niż zezwala lejek -- raczej
    > 25 MB dla Ciebie to mało. Albo -- rzadko używasz tych Ryśków.

    Z Ryśkiem nie sprawdzałem, ale np. zużycie transferu na trasie
    Poznań-dom (220km) przy używaniu programu Google Maps (stosunkowo
    ciężki program jeśli bierzemy pod uwagę zapotrzebowanie na net),
    wyniosło 6MB. A więc da się żyć z limitem 25MB i normalnym (pod względem
    prędkości) łączu.

  • 79. Data: 2015-10-01 14:21:36
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-09-30 o 19:03, PlaMa pisze:

    > U mnie nawigacja mieliła chyba z 7min żeby trasę załapać, ale
    > ostrzeżenia działały.

    Być może i u mnie by wystartował Yanosik po 7 min. Jednak nigdy nie
    znalazłem tyle czasu na wypróbowanie. Przy codziennej jeździe trasa w
    jedną stronę to gdzieś tak około 10 minut;-)

  • 80. Data: 2015-10-02 00:55:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 560d2522$0$594$6...@n...neostrada.pl

    > Z Ryśkiem nie sprawdzałem, ale np. zużycie transferu na trasie Poznań-dom (220km)

    Większa część autostradą? Powiedzmy -- 2 godziny jazdy,
    czyli 120 minut, 7200 sekund --> 225 Mb na lejku VirginM.

    Albo inaczej -- 6MB to jakieś 60Mb? Niech będzie 48Mb.
    48Mb/7200s daje 6.83 Kb/s -- ponad 4 razy mniej niż daje lejek.

    > przy używaniu programu Google Maps (stosunkowo ciężki program jeśli bierzemy pod
    uwagę zapotrzebowanie na net),

    Zważywszy możliwość pracy w offlajnie...

    > wyniosło 6MB. A więc da się żyć z limitem 25MB i normalnym (pod względem prędkości)
    łączu.

    Nigdy nie byłem mocny w rachunkach...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.