  • 31. Data: 2010-12-08 19:46:36
    Temat: Re: "Drutowanie" bezpiecznikow - ciekawostka
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    > Wiadomo - to juz dawniej mozna bylo wkrecic topika lub dobry ale drogi
    > automat. Co kto lubi i na co go stac
    > Tylko czy teraz ta wkladka na topika nie jest drozsza od automatu ?
    > :-)

    Nadal taniutkie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 32. Data: 2010-12-08 21:16:35
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Czy w samochodach razem ze spaleniem zarówki zdarzaja sie spalenia
    > bezpiecznika ?

    Nie, bo tam są topiki...

    > Wine byc moze ponosi wylacznik nadpradowy eS typu B, który jest zbyt
    > czuly, ale czemu szlag go trafia? Tania dostawa podróbek z Azji?

    Winna na pewno jest eSka, gdyż w normalnych bezpiecznikach liczy się nie
    tylko I, ale także t. Natomiast w wyzwalaczu zwarciowym
    (elektromagnetycznym) tej eSki, liczy się właściwie tylko I....

    Konop

  • 33. Data: 2010-12-08 21:27:59
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    0
    > Ale w tym sklepie same "inne" wtyczki ;)

    Zadna rewelacja, kosztuje Ł1.99 - w garazu mam takie 4 ;-)

    W razie czego: http://www.maplin.co.uk/module.aspx?moduleno=494

    --
    Jerry1111

  • 34. Data: 2010-12-08 21:50:07
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    On 8 Gru, 21:27, Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>
    wrote:
    > Zadna rewelacja, kosztuje 1.99 - w garazu mam takie 4 ;-)
    >
    > W razie czego:http://www.maplin.co.uk/module.aspx?moduleno=4
    94

    Taa, a w tym garazu wtyczki z wbudowanymi 13A bezpiecznikami w/g
    BS1362 oraz pojazd z kierownica po niewlasciwej stronie ;)
    W PL takich wynalazkow nigdy nie widzialem i dlatego az zrobilem
    zdjecia.

    Nie myslalem ze zdjecie 3 roznych drucikow wykreuje watek na 33
    posty.....
    Marcin

  • 35. Data: 2010-12-09 08:48:29
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-12-2010 o 22:50:07 Marcin <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > zdjecia.
    >
    > Nie myslalem ze zdjecie 3 roznych drucikow wykreuje watek na 33
    Normalne :) dyskusja nad drutkami pewnie by się zamkłą w 5-10 posta ch
    a że zboczyła na inne tematy to się rozrosła :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 36. Data: 2010-12-09 20:01:23
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:
    0

    > ale to jest poprawny drut bezpiecznikowy, wiec nie widze w tym nic
    > zlego. Problemem sa ci co zadrutuja gwozdziem.
    >

    > Z ciekawostek to kolega mial "bezpiecznik" wytoczony z miedzi.

    Też o takim słyszałem. I o miedzianej flegmie z gniazdek wypływającej...

    > A propos .. teraz juz sie topikowych w domach nie stosuje ?
    > Wszystkie s-ki na szynie, to chyba nawet nie ma gdzie topika wkrecic ?

    Topikowy w zabezpieczeniu przedlicznikowym trzeba zaplombować w całości
    bo po wykręceniu można ze stopek prąd przed licznikiem pobierać. Jak się
    spali - trzeba czekać na elektryka albo zgłosić i uzyskać akceptację na
    zerwanie plomb. Automaty na szynie DIN plombuje się tak że nie ma
    dostępu do zacisków a jest do hebli - jak rozłączy to użytkownik
    spokojnie może włączyć ponownie, problemy się zaczynają dopiero jak się
    popsuje.

    Druga zaleta - nie da się takiego z miedzi wytoczonego wkręcić...

    --
    Darek