  • 11. Data: 2013-06-17 21:21:43
    Temat: Re: Drukarki 3D
    Od: "kk" <...@...pl>

    A tu kolejna "samoróbka"

    http://www.youtube.com/watch?v=dHYaHk-M0OU

  • 12. Data: 2013-06-17 22:56:28
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Włodzimierz Wojtiuk napisał:
    [..]
    > Ktos pisał że warstwy widoczne, a klocek to precyzja ztcp duża.
    > BTW klocek dałem jako przykład.

    Warstwy widoczne ale w sensie fizycznym nie pogarsza właściwości, chyba
    że powierzchnia ma być gładka jak lustro. Precyzja wydruku jest
    wystarczająca do większości zastosowań (coś poniżej 0,1mm)

    > Nie pogardziłbym wiadrem klocków do bydowy dachów. ;-)

    Właśnie lego to mój jeden z pierwszych pomysłów co sobie (a właściwie
    dzieciakowi... no dobra, na jedno wychodzi) wydrukuję, pełna dowolność,
    tworzysz elementy jakie tylko chcesz.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 13. Data: 2013-06-17 23:28:28
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 17.06.2013 20:47, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Da się wydrukować na przykład działającą przekładnię zębatą. Od razu
    > złożoną, a nie w osobnych w elementach. I to taką, co jej się rozłożyć
    > nie da, bo np. przez otwór przechodzi oś, która ma po obu stronach
    > zamontowane koła zębate.

    Da się to zrobić od wielu lat, tylko odpowiednia drukarka kosztuje.

    Tanie drukarki są...tanie - coś czego nie pokazują zazwyczaj w
    prezentacjach takich przekładni to godziny mozolnego czyszczenia z
    materiału, który je zlepia.

    Michoo

  • 14. Data: 2013-06-17 23:31:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michoo napisał:

> [...]
    >
    > Tanie drukarki są...tanie - coś czego nie pokazują zazwyczaj w
    > prezentacjach takich przekładni to godziny mozolnego czyszczenia z

    Ale ja tą solniczkę drukowałem ne tej takiej raczej drogiej.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2013-06-17 23:34:00
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2013-06-17 23:31, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Ale ja tą solniczkę drukowałem ne tej takiej raczej drogiej.

    Ile trzeba kasy?
    Wielobarwnego druku nie potrzebuję ;-)

    Włodek

  • 16. Data: 2013-06-17 23:39:51
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 17.06.2013 22:56, AlexY wrote:
    > Użytkownik Włodzimierz Wojtiuk napisał:
    > [..]
    >
    > Warstwy widoczne ale w sensie fizycznym nie pogarsza właściwości, chyba
    > że powierzchnia ma być gładka jak lustro.

    To się jej nie da uzyskać na dostępnych dla "śmiertelnika" drukarkach.

    > Precyzja wydruku jest
    > wystarczająca do większości zastosowań (coś poniżej 0,1mm)

    Czy 0.1 mm jest wystarczające to kwestia zastosowań - można robić
    uchwyty, przekładnie, zabawki, etc. Ale to wszystko jest bardzo
    "zgrubne" - dobre drukarki ("tanie") dają warstwy grubości kartki
    papieru, gorsze drukarki (albo szybszy wydruk) dają warstwy grubości
    cienkiej tekturki.

    Do tego dochodzą - słaba wytrzymałość (wydruk rwie się na warstwy), dość
    brzydkie efekty gdy drukujemy coś bez pojedynczego obrysu, skurcz
    termiczny który powoduje deformacje i nietrzymanie wymiarów i wiele
    innych problemów które "wychodzą w praniu". Ogólnie świetna sprawa, że
    można sobie w domu coś wydrukować ale z drugiej strony efekty
    są...specyficzne.

    Michoo

  • 17. Data: 2013-06-17 23:41:14
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2013-06-17 21:21, kk pisze:

    > A tu kolejna "samoróbka"
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=dHYaHk-M0OU

    Kiepsko te kółka wyglądają...

    --
    Michał

  • 18. Data: 2013-06-17 23:50:12
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 17.06.2013 23:34, Włodzimierz Wojtiuk wrote:
    > Ile trzeba kasy?
    > Wielobarwnego druku nie potrzebuję ;-)

    RepRap jak się sprężysz to ~600-800 złotych przy kombinowaniu z
    częściami szrotowymi i pewnie jakieś 1.5-3 tysiące ze sklepu.

    Ultimaker - 1.2k Eur
    https://shop.ultimaker.com/en/ultimaker-kits/ultimak
    er-kit-new.html
    Ale szczerze mówiąc sprawiała sporo problemów.

    Potem chyba kilkanaście k$ za drukującą za pomocą lasera z płynu - w
    końcu porządna jakość, przynajmniej ze zdjęć.

    Michoo

  • 19. Data: 2013-06-17 23:51:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Włodzimierz Wojtiuk napisał:

    > Ile trzeba kasy?
    > Wielobarwnego druku nie potrzebuję ;-)

    Ja się chciałem piwa napić, a nie browar kupować. Wiem tylko ile trzeba
    na sam wydruk -- około jednego euro za centymetr sześcienny.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2013-06-18 00:08:33
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Michoo napisał:

    > To się jej nie da uzyskać na dostępnych dla "śmiertelnika" drukarkach.

    Lustereczko to chyba tylko na tych z projektorem.

> [...]
    > innych problemów które "wychodzą w praniu". Ogólnie świetna sprawa, że
    > można sobie w domu coś wydrukować ale z drugiej strony efekty

    Właśnie, dlatego jednak nie kliknąłem Buy now :)