  • 41. Data: 2016-10-31 08:04:07
    Temat: Re: Doświadczony policjant
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-10-30 o 18:34, Shrek pisze:

    > Pistoletem? Nie wydaje mi się. A nawet jeśli to rozumiem, ze poprzez
    > argument zawodów podnosisz, że zwycięscy trafiają - a ci co przegrali, a
    > strzelcy co nawet obiektywnie dobrze strzelają ale w zawodach udziału
    > nie biorą? Elita strzelców policyjnych też napewno nieźle strzela.

    OK. Przyjmuję argument i rozumiem.

    > Ano nie jest. Znaczy nie byłoby niczym dziwnym gdyby policjant został
    > "królem strzelców", natomiast byłoby zaskoczeniem, gdyby _losowy_
    > policjant się do tego mistrza zbliżył.

    > Dramatyzujesz. Umieją, ale ty wymagasz, żeby trafiali w opony
    > poruszającego się samochodu z odległości kilkunastu metrów. A na to jest
    > jeden skuteczny sposób - ostrzelać z broni maszynowej - któryś pocisk
    > powinien trafić;)

    Czyli raczej nie powinni strzelać (z pistoletów) jeśli skutki są tak losowe.
    Po strzale ostrzegawczym to już policjant jest świadomy,
    że nie jest w stanie strzelić tak, żeby uzyskać zamierzony minimalny skutek.
    Sprowadza to sprawę do absurdu.

  • 42. Data: 2016-10-31 08:49:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.10.2016 o 08:04, cef pisze:

    > Czyli raczej nie powinni strzelać (z pistoletów) jeśli skutki są tak
    > losowe.

    A tam losowe - dopóki trafiają w uciekający samochód a nie postronnych
    to jak najbardziej trafiają gdzie trzeba. Oczywiście zawsze jak jest
    broń, to zdarzą się wypadki - słynny weterynarz, (chyba) juwenalia w
    Łodzi, samochód pod Poznaniem... Oczywiście o te kilka za dużo. Czy jest
    to jednak powód, żeby rozbroić policję i jedyną siłą która będzie używać
    w czasie pokoju broni w stronę innych ludzi ma być bandyterka?

    > Po strzale ostrzegawczym to już policjant jest świadomy,
    > że nie jest w stanie strzelić tak, żeby uzyskać zamierzony minimalny
    > skutek.
    > Sprowadza to sprawę do absurdu.

    Dlaczego - sprawa jest prosta - policja jest uzbrojoną formacją i jak
    się postarasz, to jej użyją. Absurdem by było, gdyby policja była
    nieuzbrojona a jeszcze większym gdyby była uzbrojona, ale nie wolno by
    jej było broni użyć.

    Shrek

  • 43. Data: 2016-10-31 09:52:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 31 Oct 2016 07:47:14 +0100, Shrek napisał(a):

    > To w końcu jak "prawie potrąci" to wolno im strzelać czy nie?

    Wolno, bo wszak usilowanie bylo.
    To tak jakbys strzelal do policjanta, a on nie mogl nic zrobic poki
    nie trafisz :-)

    > Tak czy
    > inaczej - nie chcesz żeby do ciebie strzelali, to zjedz do kontroli -
    > sprawdzone - nie strzelają.

    Z wyjatkiem Poznania. I tych studentow w Lodzi na juwenaliach - ale
    tam nie drogowka.

    > I tego "prawie potrąconego" policjanta też i strzału ostrzegawczego?

    Nie rozumiesz - zawsze bedzie "prawie potracony", chocby policjant
    machal ci we wstecznym lusterku. I zawsze powie, ze oddal strzal
    ostrzegawczy, choc to nie ma sensu ...

    > Jakoś się nie boję.

    Ty sie nie boisz, bo po co na ciebie napadac ?
    Ale jednak iles tych napadow jest, widac ktos ma powody sie bac.

    Kiedys wystarczylo miec nowy drogi samochod, dzis to raczej trzeba
    wlascicielem kantoru byc.

    J.

  • 44. Data: 2016-10-31 10:05:46
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-10-29 o 20:14, t-1 pisze:
    > Właściwie to nie powinienem wchodzić w dyskusję na takim poziomie percepcji.
    > Znasz jakiegoś kierowcę co by polował na motocyklistę, bo mu nie ustąpił
    > pierwszeństwa?
    Niedaleko mnie była parę lat temu taka sytuacja. Jakiś zatarg na
    wcześniejszych światłach, pyskówka, przed następnymi światłami koleś
    dogania motocyklistę, spycha go z jezdni, motocyklista ginie rozbijając
    się chyba o słup. Łapie się to pod Twoje pytanie?

    Maciek

  • 45. Data: 2016-10-31 10:06:42
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-10-30 o 13:45, cef pisze:

    > Ja akurat nie mam nic przeciwko użyciu broni przez policję,
    > ale czy szkolenia jest na tak niskim poziomie, że
    > nie potrafią strzelić w koło czy szkolenie jest tak dobre,
    > że trafiają gościa w łeb a szwankuje jedynie psyche u funkcjonariusza.
    > (musi strzelić "do" a nie po to, żeby zatrzymać)

    Wiesz jak trudno trafić w głowę?
    Szkolenia z celności musiały być bardzo dobre.

  • 46. Data: 2016-10-31 10:13:45
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-10-31 o 07:47, Shrek pisze:
    > To w końcu jak "prawie potrąci" to wolno im strzelać czy nie? Tak czy
    > inaczej - nie chcesz żeby do ciebie strzelali, to zjedz do kontroli -
    > sprawdzone - nie strzelają.
    Widzisz, problem polega na tym, że środowisko policjantów, tak jak
    lekarzy, prawników, sędziów, nauczycieli itd ma problem z oczyszczaniem
    swoich szeregów z szumowin. Dlatego gdy czytam takie sensacyjne
    doniesienia, o próbie rozjechania policjanta przez zastrzelonego
    bandytę, którym okazuje się jakiś gówniarz, bez przestępczej
    przeszłości, to zastanawiam się, czy wersja policji jest do końca prawdziwa.

    Maciek

  • 47. Data: 2016-10-31 10:14:26
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Pokusiles sie na obejrzenie zdjec? Colombo nie jestem ale i tak mam spore
    watpliwosci. Zdarzenie mialo miejsce na polnej drodze ktora z jakis wzgledow ma
    nazwe. Droga jest pomiedzy ogrodzeniem a lasem. Droga jest tak waska ze dwa samochody
    z trudem na niej sie mina. Miejsce zdarzenia jest w sporej odleglosci od innych ulic.
    W takich miejscach nie przeprowadza sie rutynowych kontroli. Gdyby informacja byla ze
    scigali i wjechal wtedy bylo by wiadomo w jaki sposob obydwa samochody sie tam
    znalazly. Gdyby w opisie pominac ze byla tam policja to jedyna mozliwa do uznanie
    wersja byla by zasadzka i porachunki gangsterow. To jak sie tam znalezli. Mogli byc
    umowieni ze sie spotkaja lub policjanci zrobili zasadzke bo wczesniej wiedzieli ze
    tamtedy poszukiwany jezdzi. Z tym ze taki zwykly patrol nie ma uprawnien do robienia
    zasadzek. Od tego sa antyterrorysci. Poza tym poszukiwany byl stabilny. Nie byl
    groznym przestepca bo by nie dostal przerwy w odbywaniu kary. Raptem w tym dniu
    jechal nie posiadajac uprawnien i nie wrocil do pierdla z przepustki. Opis zdarzen
    tez jest dla mnie troche dziwny. Potracony upada ma maske, tak moglo byc. Dalej sie
    troche nie zgadza bo po upadku musial sie zebrac do kupy, odpiac kabure, przeladowac
    pistolet, strzelic w powietrze i potem do samochodu ktorego kierowca specjalnie nie
    mial gdzie uciekac. Przy drugim strzale uciekajacy kierowca bylby w takiej odleglosci
    od strzelajacego ze trafienie z pistoletu w obiekt wielkosci samochodu jest nie lada
    wyczynem.

    A dodatkowo znamy tylko wersję policjanta.
    T.

  • 48. Data: 2016-10-31 10:17:24
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > że trafiają gościa w łeb a szwankuje jedynie psyche u funkcjonariusza.
    > (musi strzelić "do" a nie po to, żeby zatrzymać)
    Ty chyba niezbyt często masz do czynienia z policjantami z drogówki. Ja
    to się zastanawiam, czy oni w ogóle powinni mieć broń, bo rozmowa
    (przynajmniej z częścią), nie nastraja optymistycznie i obawiam się, że
    mogą zrobić krzywdę nie tyle innym, co sobie.

    Maciek

  • 49. Data: 2016-10-31 10:51:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Właściwie to nie powinienem wchodzić w dyskusję na takim poziomie
    > percepcji.
    > Znasz jakiegoś kierowcę co by polował na motocyklistę, bo mu nie ustąpił
    > pierwszeństwa?

    Policjanta który polował też nie znam. Chciał zatrzymać a wyszło
    jak się czasem zdarza i tyle.Jak się nie zatrzymujesz na wezwanie
    policjanta to miej świadomość że nie tylko mandat ci grozi.

    Pozdrawiam

  • 50. Data: 2016-10-31 12:00:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 31 Oct 2016 08:49:33 +0100, Shrek napisał(a):

    > A tam losowe - dopóki trafiają w uciekający samochód a nie postronnych
    > to jak najbardziej trafiają gdzie trzeba.

    A potem sie okaze, ze to byl twoj samochod, policja miala szczescie i
    zlodzieja zatrzymala, ale Tobie zwraca sitko :-)
    W dodatku - ubezpieczyciel sie wypina i mowi, ze to nie bylo ryzyko
    wymienione w polisie :-)

> [...]
    > to jednak powód, żeby rozbroić policję i jedyną siłą która będzie używać
    > w czasie pokoju broni w stronę innych ludzi ma być bandyterka?

    Kwestia proporcji. Jak takich wypadkow bedzie wiecej niz "pożądanych"
    ofiar, to moze jednak jest powod i to dobry.

    W Anglii chyba do tej pory zwykli policjanci chodza nieuzbrojeni.
    Acz po roznych zamachach to widzialo sie i uzbrojonych w pm.

    J.