  • 1. Data: 2012-06-08 16:56:43
    Temat: Dobry kabel do RS485
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Witam,

    Chciałem prosić o poradę, jaki kupić dobry kabel do RS485 (najlepiej w
    niskiej cenie).
    Kabel będzie biegł w pobliżu kabli zasilających silniki z falowników oraz w
    sąsiedztwie transformatorów zgrzewalniczych (silne pole elektromagnetyczne;
    w momencie pracy obraz na ekranie stojącego w pobliżu monitora CRT
    odkształca się). Transmisja danych Modbus/RTU 9600bps albo 19200bps.
    Do tej pory działałem na ethernecie (Modbus/TCP) i kupowałem kable z wtykami
    RJ45 S/FTP6 (każda para była ekranowana, a ponadto był jeszcze jeden ekran
    dla wszystkich par). Taki kabel do ethernetu o długości 10 metrów kosztował
    mnie w TME ok. 30zł.
    Jeśli chodzi o kable do RS485, to w TME są oferty od 10 do 20 zł za metr a
    ponadto trzeba kupić co najmniej 300 metrów. Na Allegro ktoś oferował kabel
    do RS485 za 20zł za metr; nie było dolnego ograniczenia co do liczby metrów,
    które trzeba kupić -- niemniej cena dość duża, według mnie.
    Byłbym wdzięczny za polecenie jakiegoś tańszego i solidnego kabla do RS485
    dla warunków przemysłowych. Dziękuję

    Robbo

  • 2. Data: 2012-06-08 17:22:39
    Temat: Re: Dobry kabel do RS485
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    To jakieś horrendum.
    Używam ZAWSZE kabla UTP firmy Madex 24AWG.
    Podwójna izolacja galwaniczna tj. po stronie PC i po stronie urządzeń
    peryferyjnych.
    Ciężkie warunki przemysłowe. Prędkość 115k !!!
    W razie problemów z transmisją po drodze repeatery jedno- lub wielowyjściowe
    (7013 lub 7011 f-my ICPDAS)
    Repeatery mają oczywiście izolację galwaniczną.
    Zero problemów.

  • 3. Data: 2012-06-09 19:30:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Robbo" <n...@g...com> wrote in message
> [...]
    > elektromagnetyczne; w momencie pracy obraz na ekranie stojącego w pobliżu
    > monitora CRT odkształca się). Transmisja danych Modbus/RTU 9600bps albo

    A na jaką odległość ta transmisja 19200? Bo to raczej ślimacze tempo...

    Poza tym - jak dobrze napisany protokół transmisji to przecież zakłócenia
    mogą powodować najwyżej jakieś retransmisje ale to zero problemów.

  • 4. Data: 2012-06-09 20:17:42
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Niestety, ale w moim przypadku "w razie problemów coś tam zrobię, żeby było
    dobrze" nie wchodzi w grę. Ludzie, dla których robię są dość nerwowi i
    wpadka oznacza utratę klienta. Poza tym w instrukcji od falowników napisane
    jest, że ma być kabel ekranowany do transmisji danych.

    Robbo

  • 5. Data: 2012-06-09 22:59:22
    Od: Robert Zemła <m...@g...com>

    W dniu 08-06-2012 16:56, Robbo pisze:
> [...]
    > Byłbym wdzięczny za polecenie jakiegoś tańszego i solidnego kabla do
    > RS485 dla warunków przemysłowych. Dziękuję

    Możesz ewentualnie poszukać kabla do DMX512 (skrętka 2x0.22 w ekranie).
    Powinieneś dostać go za 5zł/metr

  • 6. Data: 2012-06-10 08:43:28
    Od: "Andrzej K" <k...@x...wp.pl>

    Użytkownik "Robbo" <n...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    | które trzeba kupić -- niemniej cena dość duża, według mnie.
    | Byłbym wdzięczny za polecenie jakiegoś tańszego i solidnego kabla do RS485

    Ja kupowałem kable do falownika i sterownicze
    http://www.kablesklep.pl/helukabel/typu-bus/
    Sprzedają detalicznie, min długość chyba 10m.
    Andrzej

  • 7. Data: 2012-06-10 11:44:33
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-06-09 20:17, Robbo pisze:
> [...]
    > nerwowi i wpadka oznacza utratę klienta. Poza tym w instrukcji od
    > falowników napisane jest, że ma być kabel ekranowany do transmisji danych.

    Daj kabel do Profibusa.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 8. Data: 2012-06-13 15:52:17
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > Ja kupowałem kable do falownika i sterownicze
    > http://www.kablesklep.pl/helukabel/typu-bus/
    > Sprzedają detalicznie, min długość chyba 10m.
    > Andrzej

    Bóg zapłać (dla Mario także) za skierowanie na kabel do Profibusa. Już sobie
    kupiłem 30 metrów. Wyszło (z kosztem cięcia 30zł i transportem 25zł) ponad
    7zł brutto za mb. Jedynie może jest nieelegancko stosować fioletowy kabel
    (kolor chyba przyjęty dla Profibusa) do Modbusa?

    R.

  • 9. Data: 2012-06-13 16:03:40
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-06-13 15:52, Robbo pisze:

> [...]
    > 25zł) ponad 7zł brutto za mb. Jedynie może jest nieelegancko stosować
    > fioletowy kabel (kolor chyba przyjęty dla Profibusa) do Modbusa?

    Przyznam, że nie wiem czy jest specjalny kolor kabla dla Modbusa. Główne
    kryteria: RS-485 i rozwiązanie przemysłowe, są spełnione :)

    --
    pozdrawiam
    MD