  • 31. Data: 2008-10-28 13:32:09
    Temat: Re: Dlaczego nie ma ??czno?ci mi?dzy TPNET a polskimi serwerami IRCNetu?
    Od: Tomasz Piłat <p...@i...pl>

    Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> wrote:

    > Ale kiedyś jest włączony i wtedy generuje bardzo
    > charakterystyczne objawy. Jeśli takowe objawy nie pasują do
    > wypracowanego wzorca, to sprawa jest jasna.

    A czy wysyłanie zapytań HTTP pasuje do wypracowanych wzorców? I ile takich zapytań
    na minutę musi wysłać zombie, żeby uznać to za DoS? A jaki jest wypracowany
    wzorzec odróżniania ruchu P2P od DDoSa lub skanowania z decoyami?

    Przypominam, do payloadu nie można legalnie zaglądać.

    > Wiele osób sugerowało też prostsze rozwiązania:
    >
    > - stałą adresację, aby kupa zrobiona przez jednego klienta nie
    > spadała drugiemu na barki,

    Tu byłbym dobrej myśli... ;>

    > - blokowanie portu tcp/25.

    Naprawde, abuse to nie tylko spam.

    > To jest kwestia odpowiednich zapisów w umowie.

    Umowa musi być zgodna z obowiązującem porządkiem prawnym. Prawo stara się
    chronić klienta przed "widzimisie" sprzedawcy/usługodawcy.

    Ponc
    --
    Kto misiowi urwał ucho?

  • 32. Data: 2008-10-28 13:32:10
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Tomasz Piłat <p...@i...pl> writes:

    > Null-route jest 100%... Może na D-Linkach czasem puszcza jakiś pakiet... ;~)

    Nie to mam na mysli, tylko czy lista serwerow kontrolujacych jest
    kompletna.

    > Wykrywanie objawów zarażenia. Podpowiem: zaglądanie do wnętrza
    > pakietów jest z definicji nielegalne bez zgody sądu.

    Zdefiniuj wnetrze pakietu. Docelowego adresu IP, numeru portu tez nie
    wolno sprawdzic?

    Zreszta, wsio ryba. Blokada portu 25 hurtem jest czysta. Mozna wpisac
    do umowy z klientem nawet. i moze byc zdejmowalna kliknieciem na
    strone.

    MJ

  • 33. Data: 2008-10-28 14:17:57
    Od: Tomasz Piłat <p...@i...pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:
    > Nie to mam na mysli, tylko czy lista serwerow kontrolujacych jest
    > kompletna.

    Ba, mamy na tej liście nawet te kontrolery, które pojawią się dopiero jutro.
    Precrime, ya know. ;-) A tak serio, to staramy się by była jak najbardziej
    kompletna, ale oczywiście wszystkich nie mamy, szczególnie jeśli są
    wątpliwości, czy dana maszyna jest _wciąż_ kontrolerem.

    Myślę, że jakbyś opracował metodę wykrywania wszystkich kontrolerów w sieci,
    to byś został nieprzyzwoicie bogatym właścicielem bardzo znanej w świecie
    komputerowego security firmy. ;-)

    > Zdefiniuj wnetrze pakietu. Docelowego adresu IP, numeru portu tez nie
    > wolno sprawdzic?

    Nie możesz zaglądać do payloadu. Nic Ci nie da informacja, że ktoś się
    łączy się na port 80 strony X, jesli nie możesz zobaczyć, że w payloadzie
    jest DoS powodujący obciążenie baz danych serwera X.

    > Zreszta, wsio ryba. Blokada portu 25 hurtem jest czysta. Mozna wpisac
    > do umowy z klientem nawet. i moze byc zdejmowalna kliknieciem na
    > strone.

    Eh, a wy ciągle jedyne co widzicie, to TCP/25... Póki nie porozumieją
    się w tej sprawie wszyscy duzi ISP i nie zablokują TCP/25 wspólnie, to
    nikt nie zrobi tego pierwszy - w obawie przed odejściem klientów do
    konkurencji. Management tak to widzi. Wszystkich tych ISP.

    Ponc
    --
    Kto misiowi urwał ucho?

  • 34. Data: 2008-10-28 14:24:38
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Tomasz Piłat <p...@i...pl> writes:

    > Myślę, że jakbyś opracował metodę wykrywania wszystkich kontrolerów w sieci,
    > to byś został nieprzyzwoicie bogatym właścicielem bardzo znanej w świecie
    > komputerowego security firmy. ;-)

    I dlatego rownoczesnie wypadaloby blokowac zombikom wyjscie.

    > Nie możesz zaglądać do payloadu. Nic Ci nie da informacja, że ktoś się
    > łączy się na port 80 strony X, jesli nie możesz zobaczyć, że w payloadzie
    > jest DoS powodujący obciążenie baz danych serwera X.

    Nie odpowiedziales na pytanie, co to jest wnetrze pakietu oraz
    dlaczego pola IP i port do tego wnetrza nie zaliczasz. Powaznie pytam.

    > Eh, a wy ciągle jedyne co widzicie, to TCP/25...

    Nie, nie jedyne, ale od czegos trzeba zaczac, a to jest najlatwiejsze.
    Portu 80 nie zablokujesz tak prosto.

> [...]
    > zablokują TCP/25 wspólnie, to nikt nie zrobi tego pierwszy - w
    > obawie przed odejściem klientów do konkurencji. Management tak to

    Jacy sa duzi ISP w Polsce poza TP?

    Za granica wielu operatorow port 25 zamknelo.

    MJ

  • 35. Data: 2008-10-28 14:36:05
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    In pl.internet.polip Tomasz Piłat <p...@i...pl> wrote:

> [...]
    > nikt nie zrobi tego pierwszy - w obawie przed odejściem klientów do
    > konkurencji. Management tak to widzi. Wszystkich tych ISP.

    Kwestia odpowiedniego przedstawienia faktów i pomysłów managmentowi....

    --
    ŁT

  • 36. Data: 2008-10-28 17:47:18
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> writes:

    > - stałą adresację, aby kupa zrobiona przez jednego klienta nie
    > spadała drugiemu na barki,

    Z technicznego punktu widzenia to byloby rozwiazanie bez wad, ale
    czy polityka na cos takiego moglaby pozwolic?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 37. Data: 2008-10-28 17:48:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Konrad Bechler <u...@...sygnatury> writes:

    > Domyślnie blokowana, ale z możliwością odblokowania na życzenie
    > klienta. Przynajmniej ja bym to tak widział.

    Wlasnie. Zdaje sie, ze w ogole cos takiego (tyle ze nie tcp/25
    a jakies tam netbiosy czy cos w tym stylu) jest wlasnie tak robione?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 38. Data: 2008-10-28 17:49:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tomasz Piłat <p...@i...pl> writes:

    > No ale właśnie to jest krok w tym kierunku. Taki blackholing ma przecież
    > zasięg globalny - zombie nie spamują/DDoSują/skanują NIKOGO.

    A nie zarazaja przypadkiem?

    > Przepraszam, ale jak &tp ma usnąć Twoim zdaniem ten problem?

    > A jak sobie to technicznie wyobrażasz (spam pomijamy, bo to proste)?

    A jaki jest glowny z tym problem?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 39. Data: 2008-10-28 20:22:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tomasz Piłat <p...@i...pl> writes:

    > Null-route jest 100%... Może na D-Linkach czasem puszcza jakiś pakiet... ;~)

    To chyba te (niektore) "kontrolery" sa null-routowane, nie klienci?
    To o jakiej stuprocentowosci mozna mowic?

    > Wykrywanie objawów zarażenia. Podpowiem: zaglądanie do wnętrza pakietów jest
    > z definicji nielegalne bez zgody sądu.

    Tylko wtedy, gdy to nie pasuje do polityki TPSA. Jesli pasuje
    (np. wycinanie TCP w zaleznosci od portu, np. netbios), to juz tak
    bardzo nielegalne nie jest (i nie mowie ze akurat jakies zle). Tak
    czy owak, akurat tym specjalnie bym sie nie przejmowal, tu nie chodzi
    o "podsluch", a o klasyfikacje (innymi slowy nie ma tu zadnego
    "zapoznawania sie" z zadna nietrywialna informacja).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 40. Data: 2008-10-28 21:06:32
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    In pl.internet.polip Konrad Bechler <u...@...sygnatury> wrote:
    > Witam,

    > Domyślnie blokowana, ale z możliwością odblokowania na życzenie klienta.
    > Przynajmniej ja bym to tak widział.

    Ja bym domyślnie puszczał przez relaya (pewnie musiało by ich być fizycznie
    paredziesiąt) - przy okazji można by ciąc wirusy, autoryzować, błogosławić,
    namaszczać itp.

    --
    ŁT