  • 31. Data: 2009-06-25 10:53:28
    Temat: Re: [OT] Re: Dla kogo sa jezyki programowania?
    Od: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam. Tym razem bledu nie popelnie ;) - Mam na imie Paweł i milo mi poznac
    rozmowcow:) Prosze wybaczyc, ale skanu dowodu osobistego niestety nie wysle ;)
    Przez pojecia definiujace humanistow, ktore niektorzy mi zarzucali rozumiem
    kogos, kto nie obcuje w zaden sposob ze schematami myslowymi. Nie chce za
    bardzo zaglebiac sie w tlumaczenie z tego wzgledu, ze jestem przeciwny
    dyskusjom dotyczacym pogladow zupelnie sprzecznych postaw, tak samo jak sensu
    nie maja rozmowy ateisty i zagorzalego zwolennika wiary. Nikt nikogo nie
    przeciagnie na swoja strone, ani tez zaden nie bedzie probowal zastanawiac sie
    czy tamten ma racje, gdyz trwa zawziecie przy swoich pogladach......jedynie
    sobie troszke pogadaja:) Nie mialem zamiaru obrazania humanistow. Zgadzam sie,
    ze zdolnosc logicznego myslenia i dedukcji jest wazna i potrzebna. Jak
    wspomnialem - logike przyjmowalem nawet z lekkim usmiechem (czyli pozytywnie),
    nie znaczy to, ze "ledwo ja tolerowalem", jak ktos wspomnial... Logika i
    dedukcja tak, ale zbyt duze nagromadzenie tych czynnikow i matematycznych
    odruchow powoduje zamkniecie w swiecie, poruszanie sie po wybranych torach i
    nie wychodzenie poza obreb "wlasnej mapy". To jak granie na boisku,
    skonstruowanym z kwadratow po ktorych zawodnicy maja sie poruszac. Boisko jest
    wowczas schematyczne i nie ma mowy o jakiejkowliek wolnosci, NONSENSIE i
    oderwaniu od regul. Celowo zaznaczylem to slowo, poniewaz nawet w literaturze
    oraz innych przejawach aktow kultury jestem zwolennikiem wolnosci, a nonsens
    wbrew pozorom wlasnie ja manifestuje.
    Druga kwestia to checi. Niestety w moim przypadku checi nie wystarczyly. Po
    prostu nie podolalem. Biorac pod uwage jezyk ActionScript (od razu mowie - mam
    swiadomosc tego, ze moge sie mylic, mowie tylko o informacjach, ktore kiedys
    znalazlem) to napisanie gry flashowej w tym jezyku nie polega wylacznie na
    bieglej umiejetnosci logicznego myslenia. Dedukcja, logika - nie wystarcza
    niestety. Podobno trzeba wykazac sie znajmoscia rozbudowanych praw fizyki,
    matematyki itd. by moc napisac nawet niezbyt skomplikowana gre...tutaj
    wysiadam. Aha...dowcip zrozumialem;) no ale to zaden wyznacznik, niektorzy sa
    stworzeni do programowania, inni do innych dziedzin...
    Mysle, ze nie ma sensu uczyc sie calego kodu jakiegos modulu na pamiec. W moim
    przypadku zauwazylem wlasnie taka tendencje. Fakt, ze kurs mogl byc lepiej
    zbudowany. Wytlumaczone powinny byc kazde wyrazenia, slowa, kazdy znaczek i
    funkcja jego przy danym wyrazie. Prosto i rzetelnie, po co tu jest, dlaczego
    akurat w tym miejscu, a dlaczego nie w innym itd. Niestety kursy sa czesto
    BARDZO ogolne.
    Pozdrawiam:)

  • 32. Data: 2009-06-25 11:14:08
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    m...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:
> [...]
    > dyskusjom dotyczacym pogladow zupelnie sprzecznych postaw, tak samo jak sensu
    > nie maja rozmowy ateisty i zagorzalego zwolennika wiary.

    Jest pewien problem, to nie do końca ma coś wspólnego z humanizmem i
    stąd jest problem... To u nas się wmawia, że jak ktoś ma problemy z
    matematyką, to jest humanistą...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 33. Data: 2009-06-25 11:43:20
    Temat: [OT] Re: Dla kogo sa jezyki programowania?
    Od: WRonX <w...@-...net>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > Ależ bywali - Newton, Da Vinci, Kopernik...

    Az sie zaczalem zastanawiac... Za Wiki:

    Humanizm koncentruje uwagę na sprawach ludzkich, godności człowieka,
    jego wolności, propaguje rozwój fizyczny, psychiczny i intelektualny
    oraz harmonijne współżycie w społeczeństwie, podkreśla możliwości
    ludzkiego rozumu, oraz wartość wiedzy o świecie i możliwość jej zdobycia
    oraz rozwoju.

    No to Kopernik chyba tu juz nie pasuje, bo on z reguly chyba troche
    wyzej patrzal, niz na sprawy czysto ludzkie :)

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
    [ "...yet the blood of the wicked shall flow like a river." ]

  • 34. Data: 2009-06-25 11:48:45
    Od: WRonX <w...@-...net>

    Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Jest pewien problem, to nie do końca ma coś wspólnego z humanizmem i
    > stąd jest problem... To u nas się wmawia, że jak ktoś ma problemy z
    > matematyką, to jest humanistą...

    (zupelnie oftopicznie)

    Nie, nie... Nie "wmawia sie", tylko glupie bachory, ktorym sie nie chce
    nawet tabliczki mnozenia poznac, tak twierdza. Po maturze na Wykopie
    popularny byl link:
    http://www.emetro.pl/emetro/1,88815,6565385,Maturzys
    ci_sie_przelicza.html

    Pozwole sobie zacytowac kawalek: "Jestem w klasie humanistycznej, matma
    w życiu do niczego mi się nie przyda. Pół mojej klasy nie zna tabliczki
    mnożenia(...)"

    Pozdrawiam.

  • 35. Data: 2009-06-25 11:50:01
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    m...@g...SKASUJ-TO.pl wrote:
    [...]
> [...]
    > wysiadam. Aha...dowcip zrozumialem;) no ale to zaden wyznacznik, niektorzy sa
    > stworzeni do programowania, inni do innych dziedzin...

    Chęci nigdy nie wystarczą. Podobnie przy pisaniu powieści oprócz
    "wyczucia" w układaniu słów trzeba się wysilić, żeby jakoś wymyślić
    bohaterów, wiążące ich relacje i sensowną akcję. Jeśli dodatkowo jest
    to cokolwiek, co ma związek z tzw. realiami, to trzeba przebić się przez
    trochę materiałów źródłowych (np. historycznych czy kryminalistycznych).
    Co trudniejsze kwestie można przekonsultować, ale trzeba mieć z czym iść
    do konsultanta. Jeśli świat jest fantastyczny, to dla odmiany wypada go
    spójnie skonstruować.

    Jeśli do tych rzeczy (szczególnie do samego pisania i kreacji
    bohaterów) nie masz serca, to z powieści raczej nici będą. Choć możesz
    mieć bardzo ciekawe pomysły na akcję...

    Podobnie z programowaniem - pomysł trzeba przekuć na bardziej
    "elementarne" części: strukturę projektu, programu, danych, zależności
    między nimi. (Po)znać jakiś język/środowisko, w którym można to
    zrealizować. Być może skonsultować kwestie np. matematyczne i fizyczne
    w grze. Potem to jeszcze napisać i przetestować.

    Tu kluczowa wydaje mi się chęć/umiejętność ogarniania abstrakcyjnych
    struktur (danych, programu, przepływu sterowania, relacji) oraz
    "tłumaczenia" na język programowania (ściśle formalny). Jeśli tego nie
    "czujesz", to próbowanie na siłę może być przykre.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 36. Data: 2009-06-25 11:52:04
    Temat: Re: Dla kogo sa jezyki programowania?
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Ten sam sens w inny sposob.

    - Kup parówki. Jak będą jajka, to kup 10.
    - Dzień dobry! Poprosze parowki.
    - Sa jajka?
    - Tak.
    - To poproszę 10.

    Zwroc uwage, ze w poleceniu zony uzylem kropki w miejscu przecinka.
    Automatycznie zmienia postac rzeczy;)
    A wiec:

    do_koszyka(parowki);
    if jajka>0 then do_koszyka(jajka,10);

    :)

  • 37. Data: 2009-06-25 11:56:00
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    To slowo "patrzal", to pewnie dla podpuchy. No chyba, ze nie.;)

  • 38. Data: 2009-06-25 12:01:24
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    WRonX pisze:

> [...]
    >
    > Pozwole sobie zacytowac kawalek: "Jestem w klasie humanistycznej, matma
    > w życiu do niczego mi się nie przyda. Pół mojej klasy nie zna tabliczki

    Czyli jest jeszcze gorzej, bo jak napisał Alfred Adler:
    "Co gorsza, wielu ludzi orientuje się w tej dziedzinie tak słabo,
    że nie odróżnia prawdziwego matematyka od debila mnożącego w pamięci
    sześciocyfrowe liczby"

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 39. Data: 2009-06-25 12:08:56
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    Jacek wrote:
> [...]
    > - Tak.
    > - To poproszę 10.
    >
    > Zwroc uwage, ze w poleceniu zony uzylem kropki w miejscu przecinka.

    OK - ja dla odmiany nie dodałem "a" po przecinku 8-)

    I to są właśnie takie kwestie, które osobom "nie czującym" logiki
    formalnej i sposobów jej wyrażania w języku (również naturalnym)
    umykają. Dlatego programowanie nie jest łatwe dla wszystkich, podobnie
    jak pisanie powieści.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 40. Data: 2009-06-25 12:12:11
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    A co bedzie, jak w sklepie bedzie tylko 9 jajek?;)