-
81. Data: 2020-09-15 17:22:44
Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Od: JDX <j...@o...pl>
On 2020-09-15 10:28, K wrote:
[...]
> Poza tym, np w UK podatek drogowy uzalezniony od emisji spalin jest
> wyzszy na benzyniaki niz na diesle. Co bys wybral, turbo benzyne z
> podatkiem ?200 rocznie czy blue eco green super turbo efficient diesla z
> podatkiem ?30 za rok? (kolezanka ma takiego hyundaia i30 1.8d z 2013)
Turbo diesel czy turbo benzyna? Wybór jest chyba oczywisty. :-D A tak
poważniej to o ile ten dizel jest droższy w zakupie od porównywalnej
benzyny i po ilu latach niższy o 170 GBP podatek to zamortyzuje? 15? 20?
:-D A eksploatacja (DPF-y, koła dwumasowe czy inne dizlowskie pierdoły)
o ile droższa? A na dodatek jeśli taki dizel będzie ujeżdzany na
krótkich dystansach (kilka km z rana i po połudnu do/z roboty) to
,,legendarne" niższe spalanie dizla można między legendy włożyć bo wielce
prawdopodobne, że będzie palił więcej niż porównywalna benzyna.
> Nie wiem jak w USA, moze tam tez sa tego typu rozwiazania.Tam osobówkami w dizlu to
chyba tylko jakieś lamusy jeżdżą. :-)
-
82. Data: 2020-09-15 18:00:57
Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2020-09-15 o 07:40, Cavallino pisze:
> W dniu 14-09-2020 o 18:00, Budzik pisze:
>> Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...
>>
>>>> Jak znam zycie to chciałbys zeby:
>>>> - auta były mniej dostepne tak zeby na ulicach było mniej aut,
>>>> wiecej miejsca, mozliwośc płynniejszego poruszania sie etc, tak?
>>>> - najlepiej jakby prog dostepnosci był tak ustawiony zebys Ty był
>>>> odrobine powyzej a jak najwiecej osób ponizej.
>>>
>>> Byłoby super.
>>>
>> Tak czułem.
>> Ale wiesz ze to bardzo nieładne podejscie?
>
> Wisi mi to i powiewa, polityczną poprawność mam w głębokim poważaniu.
>
> Nie pamiętasz jak bardzo gardłowałem, przeciwko zniesieniu tamy dla
> złomów z zachodu, na początku lat 2000? ;-)
> Jej brak dał taki efekt jak dzisiaj - każdy wieśniak ma pseudosamochód i
> nim smrodzi, truje i robi korki.
> Wcześniej tacy jeździli pksem i był spokój, a naszego rynku nie zasilał
> milion złomów rocznie.
Można było pojechać za miasto i cieszyć uszy śpiewem ptaków i szumem
liści. Obecnie, gdziekolwiek byś się nie udał - na działkę, do lasu, nad
jezioro, na pole, nad rzekę - wszędzie jak nie z bliska, to z daleka
nawala młotoroza i samochodoza plus coraz bardziej nasilająca się
awionetkoza i helikopteroza.
-
83. Data: 2020-09-15 18:03:44
Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2020-09-15 o 09:42, K pisze:
> On 14/09/2020 17:15, Poldek wrote:
>> W dniu 2020-09-14 o 16:19, K pisze:
>>> A czy tylko spaliny z samochodow powoduja choroby? To nie dziala zero
>>> jedynkowo, to jest proces ktory trwa i bedzie trwal jeszcze ze 100
>>> lat zanim takie potegi gospodarcze jak Polska pozbeda sie pradu z
>>> wegla, ogrzewania gazowego, samochodow spalinowych, przestana palic
>>> smieciami oraz zaczna wpierdalac "burgery" sojowe i pic mleko
>>> kokosowe. Jak Poldek chce kogos pozywac o odszkodowanie to
>>> teoretycznie musialby kazdego w kazdej jednej dziedzinie.
>>
>> Volfswagen i koledzy zainstalowali w sprzedawanych milionami
>> samochodach specjalne oprogramowanie zmodyfikowane w taki sposób, żeby
>> _oszukiwać_ przy pomiarach spalin.
>> Jeszcze raz wytłumaczę - kierownictwo grupy VAG podjęło świadomą
>> decyzję: zrobimy takie samochody, które będą truły 60 razy bardziej
>> niż napisaliśmy w papierach homologacyjnych, ale przy pomocy ukrytego
>> rozwiązania w oprogramowaniu samochód będzie wykrywał, kiedy znajduje
>> się na stanowisku pomiarowym i na czas pomiaru przełączy się w taki
>> tryb pracy, żeby oszukać ludzi robiących pomiary i emitować spaliny
>> mieszczące się w normie. Po zjechaniu ze stanowiska pomiarowego ukryta
>> sekwencja w oprogramowaniu przełącza samochód z powrotem w tryb
>> zatruwania wielokrotnie ponad normę.
>> W ten sposób będziemy taniej niż uczciwa konkurencja produkować
>> samochody i będziemy mieć większe zyski.
>
> No ale ja o tym wiem, teraz napisz pozew i informuj mnie o postepach.
Życzę tobie i twoim dzieciom powietrza do oddychania na co dzień z
dowolnej marki koncernu VAG całe życie.
-
84. Data: 2020-09-15 18:04:28
Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:rjptvq$8tu$1$h...@n...chmurka.net...
> On 14/09/2020 18:42, J.F. wrote:
>> Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
[...]
>>>>>> Jak ktos kupujacy samochod reklamowany jako czysty diesel (w
>>>>>> reklamach przykladali do wydechu kawalem bialego materialu) nie
>>>>>> moze sie czuc oszukany?
>>>
>>>>> Moze i moze, ale czy ma takie ekologiczne sumienie ?
>>
>>>> Oszustwo to oszustwo. Na pewno sa tacy ktorzy przy zakupie
>>>> wlasnie tym sie kierowali.
>>
>>> To czemu kupili czystego, ale jednak diesla, zamiast jeszcze
>>> bardziej czystej benzyny ? :-)
>Poza tym, np w UK podatek drogowy uzalezniony od emisji spalin jest
>wyzszy na benzyniaki niz na diesle. Co bys wybral, turbo benzyne z
>podatkiem ?200 rocznie czy blue eco green super turbo efficient
>diesla z podatkiem ?30 za rok? (kolezanka ma takiego hyundaia i30
>1.8d z 2013)
Naprawde ? Bo w Niemczech odwrotnie, przynajmniej dawniej.
>Nie wiem jak w USA, moze tam tez sa tego typu rozwiazania.
Chyba nie ma - u nich osobowy diesel to ewenement, nie warty osobnych
przepisow.
Ale moze sie zmieni :)
J.
-
85. Data: 2020-09-15 18:16:08
Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Od: K <n...@e...com>
On 15/09/2020 16:22, JDX wrote:
> On 2020-09-15 10:28, K wrote:
> [...]
>> Poza tym, np w UK podatek drogowy uzalezniony od emisji spalin jest
>> wyzszy na benzyniaki niz na diesle. Co bys wybral, turbo benzyne z
>> podatkiem ?200 rocznie czy blue eco green super turbo efficient diesla z
>> podatkiem ?30 za rok? (kolezanka ma takiego hyundaia i30 1.8d z 2013)
> Turbo diesel czy turbo benzyna? Wybór jest chyba oczywisty. :-D A tak
> poważniej to o ile ten dizel jest droższy w zakupie od porównywalnej
> benzyny i po ilu latach niższy o 170 GBP podatek to zamortyzuje? 15? 20?
> :-D A eksploatacja (DPF-y, koła dwumasowe czy inne dizlowskie pierdoły)
> o ile droższa? A na dodatek jeśli taki dizel będzie ujeżdzany na
> krótkich dystansach (kilka km z rana i po połudnu do/z roboty) to
> ,,legendarne" niższe spalanie dizla można między legendy włożyć bo wielce
> prawdopodobne, że będzie palił więcej niż porównywalna benzyna.
>
>
Wybor nie jest oczywisty i wiele ludzi na wysokosc podatku wlasnie tutaj
patrzy bo ten z uplywem czasu tylko rosnie, mnie to akurat ryba bo dla
mnie samochod ponizej 150KM nie jedzie. Na przykladzie Insigni, turbo
diesel (174KM) jest w zakupie o ?2k tanszy od turbo benzyny (200KM),
roznica w spalaniu 4.7/100 vs. 7.6/100 wg producenta co wiadomo, ze mija
sie lekko z prawda. Dwumase mialem juz w benzynowych Vectrze C i Signum
z 2006 roku, a teraz to jest wrecz standard w benzynowych i trzeba miec
dwie lewe nogi zeby zajechac dwumase. Na moim przykladzie legendarne
niskie spalanie dizla wyglada nastepujaco: W Signum 2.2 Direct: dojazd
do pracy, pelny bak (~55l) zalany w niedziele starczal do piatku. W
Insigni ten sam bak starczal mi na ponad dwa tygodnie. Starczal, bo
teraz auto wiecej stoi niz jezdzi i gdybym wiedzial, ze nastapi pandemia
to bym bral oczywiscie turbo benzyne.
>> Nie wiem jak w USA, moze tam tez sa tego typu rozwiazania.Tam osobówkami w dizlu
to chyba tylko jakieś lamusy jeżdżą. :-)
Jak nie maja podatku drogowego uzaleznionego od emisji spalin i tania
benzyne to co sie dziwic.
-
86. Data: 2020-09-15 18:17:30
Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Od: K <n...@e...com>
On 15/09/2020 17:03, Poldek wrote:
>>
>> No ale ja o tym wiem, teraz napisz pozew i informuj mnie o postepach.
>
> Życzę tobie i twoim dzieciom powietrza do oddychania na co dzień z
> dowolnej marki koncernu VAG całe życie.
A skad w tobie tyle nienawisci?
-
87. Data: 2020-09-15 18:44:12
Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2020-09-15 o 18:17, K pisze:
> On 15/09/2020 17:03, Poldek wrote:
>>>
>>> No ale ja o tym wiem, teraz napisz pozew i informuj mnie o postepach.
>>
>> Życzę tobie i twoim dzieciom powietrza do oddychania na co dzień z
>> dowolnej marki koncernu VAG całe życie.
>
> A skad w tobie tyle nienawisci?
To od spalin i hałasu z młotoryzacji.
-
88. Data: 2020-09-15 19:18:55
Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Od: RadoslawF <r...@g...com>
W dniu 2020-09-15 o 18:00, Poldek pisze:
>>>>> Jak znam zycie to chciałbys zeby:
>>>>> - auta były mniej dostepne tak zeby na ulicach było mniej aut,
>>>>> wiecej miejsca, mozliwośc płynniejszego poruszania sie etc, tak?
>>>>> - najlepiej jakby prog dostepnosci był tak ustawiony zebys Ty był
>>>>> odrobine powyzej a jak najwiecej osób ponizej.
>>>>
>>>> Byłoby super.
>>>>
>>> Tak czułem.
>>> Ale wiesz ze to bardzo nieładne podejscie?
>>
>> Wisi mi to i powiewa, polityczną poprawność mam w głębokim poważaniu.
>>
>> Nie pamiętasz jak bardzo gardłowałem, przeciwko zniesieniu tamy dla
>> złomów z zachodu, na początku lat 2000? ;-)
>> Jej brak dał taki efekt jak dzisiaj - każdy wieśniak ma pseudosamochód
>> i nim smrodzi, truje i robi korki.
>> Wcześniej tacy jeździli pksem i był spokój, a naszego rynku nie
>> zasilał milion złomów rocznie.
>
> Można było pojechać za miasto i cieszyć uszy śpiewem ptaków i szumem
> liści. Obecnie, gdziekolwiek byś się nie udał - na działkę, do lasu, nad
> jezioro, na pole, nad rzekę - wszędzie jak nie z bliska, to z daleka
> nawala młotoroza i samochodoza plus coraz bardziej nasilająca się
> awionetkoza i helikopteroza.
Szum liści i śpiew ptaków to ja mam w mieście.
Ale jak ktoś dokonuje gównianych wyborów to później wini
wszystkich innych poza sobą. I chce ich zmuszać do swoich
nie za rozsądnych pomysłów.
Pozdrawiam
-
89. Data: 2020-09-15 19:50:04
Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2020-09-15 o 19:18, RadoslawF pisze:
> Szum liści i śpiew ptaków to ja mam w mieście.
> Ale jak ktoś dokonuje gównianych wyborów to później wini
> wszystkich innych poza sobą. I chce ich zmuszać do swoich
> nie za rozsądnych pomysłów.
W jakim mieście? :-)
-
90. Data: 2020-09-15 19:57:45
Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Od: K <n...@e...com>
On 15/09/2020 17:04, J.F. wrote:
> Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:rjptvq$8tu$1$h...@n...chmurka.net...
>> On 14/09/2020 18:42, J.F. wrote:
>>> Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
> [...]
>>>>>>> Jak ktos kupujacy samochod reklamowany jako czysty diesel (w
>>>>>>> reklamach przykladali do wydechu kawalem bialego materialu) nie
>>>>>>> moze sie czuc oszukany?
>>>>
>>>>>> Moze i moze, ale czy ma takie ekologiczne sumienie ?
>>>
>>>>> Oszustwo to oszustwo. Na pewno sa tacy ktorzy przy zakupie wlasnie
>>>>> tym sie kierowali.
>>>
>>>> To czemu kupili czystego, ale jednak diesla, zamiast jeszcze
>>>> bardziej czystej benzyny ? :-)
>
>> Poza tym, np w UK podatek drogowy uzalezniony od emisji spalin jest
>> wyzszy na benzyniaki niz na diesle. Co bys wybral, turbo benzyne z
>> podatkiem ?200 rocznie czy blue eco green super turbo efficient diesla
>> z podatkiem ?30 za rok? (kolezanka ma takiego hyundaia i30 1.8d z 2013)
>
> Naprawde ? Bo w Niemczech odwrotnie, przynajmniej dawniej.
>
Naprawde tak bylo ale apomnialem, ze sie w 2017 zmienilo i teraz placisz
przy rejestracji wiecej.
jest: https://www.gov.uk/vehicle-tax-rate-tables
bylo:
https://www.gov.uk/vehicle-tax-rate-tables/rates-for
-cars-registered-on-or-after-1-march-2001