  • 1. Data: 2016-07-31 17:11:32
    Temat: Dc-dc razem z ldo na Vin 12-24V
    Od: Marek <f...@f...com>

    Potrzebuję regulator który z min 12V i max 24V da mi zasilanie 5V
    dla pewnego układu.. Układ ten w większość czasu będzie w uśpieniu
    pobierając ok 500uA@5V. Podczas wybudenia potrzebna wydajność prądowa
    ok 0.7-1A. Typowy dc-dc ma dość spory prąd spoczynkowy rzędu 2-3mA
    więc trochę za dużo. Jest np. Mcp16311 który automatycznie przelacza
    sie między PWM dla dużego obciążenia i PFM dla mniejszego. W tym
    mniejszym pobiera ok 85uA więc już nieźle. Ale chciałbym jeszcze
    mniej.
    Gdzieś widziałem dc-dc z zintegrowanym ldo tylko teraz nie mogę tego
    układu odnaleźć a był trochę kosztowny...

    Na tej stronie
    https://e2e.ti.com/blogs_/b/powerhouse/archive/2014/
    08/26/how-to-improve-buck-converter-light-load-effic
    iency-with-an-ldo-part-1

    jest przykład połączenia równoległego ldo i dc-dc, są ldo ktore
    mają prąd spoczynkowy rzędu pojedynczych uA, więc może to by było
    dobre rozwiązanie?
    No chyba, że ktoś z Was zna zintegrowany dc-dc z ldo dla Vin 24V i
    Vout 5V?

    --
    Marek