  • 41. Data: 2021-08-07 13:57:28
    Temat: Re: Dawno dawno temu ...
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 06.08.2021 o 18:03, m4rkiz pisze:

    > nawet ja, człowiek nieco sceptycznie nastawiony do obecnych elektryków
    > potrafię przyjąć że autko miejskie które (zakładamy tu najlepszy
    > scenariusz gdzie nie brakuje ładowarek etc.) tankuje się samo kiedy
    > jestem w pracy czy domu to jednak jakiś postęp, bo nie muszę jechać na
    > stację i tankować - tylko tu musi być np. pełna integracja ze smartfonem
    > dzięki której dowiem się że jest jakiś problem i jednak wymaga mojej
    > interwencji gdyby miało się nie naładować kiedy powinno

    Zwykle nie ma żadnych problemów.

  • 42. Data: 2021-08-07 14:38:45
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-08-07 13:57, ii wrote:

    > Zwykle nie ma żadnych problemów.

    Fajnie, ale jeżeli nawet braknie mi paliwa gdzieś w centrum (a jednak
    wskazania napełnienia baku są dosyć stałe i przewidywalne) to czeka mnie
    max półgodzinny spacer i sobie doleję. W przypadku braku 8h ładowania
    może się okazać że auto musi zostać na noc a ja wracam taksówką a to już
    zaczyna być trochę upierdliwe - tak jakbyś po zajechaniu na stację miał
    99,9% szans na zatankowanie, ale o efekcie dowiesz się po 8 godzinach. ;)

  • 43. Data: 2021-08-07 20:39:43
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 07.08.2021 o 14:38, m4rkiz pisze:

> [...]
    > zaczyna być trochę upierdliwe - tak jakbyś po zajechaniu na stację miał
    > 99,9% szans na zatankowanie, ale o efekcie dowiesz się po 8 godzinach. ;)

    Nie no, zawsze możesz podjechać do szybkiej ładowarki. Poza tym zwykle
    te samochody są podpięte do net'a i udostępniają odpowiednie dane. Więc
    aktualnie wszystko sprowadza się do tego, że nie ma ładowarek bo
    mentalność ludzi o nich decydujących jest taka a nie inna. Np. firma
    mieni się ekologiczną, np produkuje pociąg wodorowy, ale zapomnij o
    ładowarce dla pracowników czy gości. Albo spółdzielnia wskazuje członkom
    by korzystali z komercyjnych ładowarek zamiast ładować z gniazdka w garażu.

  • 44. Data: 2021-08-08 08:54:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > max półgodzinny spacer i sobie doleję. W przypadku braku 8h ładowania
    > może się okazać że auto musi zostać na noc

    Współczesne elektryki ładują się w czasie od 15 minut do godziny.
    Doładowanie, żeby gdzieś do innej ładowarki dojechać trwa jeszcze krócej.

  • 45. Data: 2021-08-08 12:01:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello m4rkiz,

    Saturday, August 7, 2021, 2:38:45 PM, you wrote:

> [...]
    > zaczyna być trochę upierdliwe - tak jakbyś po zajechaniu na stację miał
    > 99,9% szans na zatankowanie, ale o efekcie dowiesz się po 8 godzinach. ;)

    To nie kupuj elektryka z zasięgiem mniejszym niż przejazd do pracy i z
    powrotem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 46. Data: 2021-08-08 12:58:11
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > To nie kupuj elektryka z zasięgiem mniejszym niż przejazd do pracy i z
    > powrotem.

    Generalnie niech nie kupuje elektryka.
    Bo jak kupi to się dowie że klimatyzacja i ogrzewanie bardzo
    mocno redukuje zasięg który w momencie zakupu wydawał się wystarczający.

    Pozdrawiam

  • 47. Data: 2021-08-08 13:32:51
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > To nie kupuj elektryka z zasięgiem mniejszym niż przejazd do pracy i z
    > powrotem.

    I pracy potem nie zmieniaj na bardziej odległą. I ...

  • 48. Data: 2021-08-08 19:35:27
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-08-08 12:01, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > To nie kupuj elektryka z zasięgiem mniejszym niż przejazd do pracy i z
    > powrotem.

    Na dziś to nie jedyny problem:
    https://www.pentestpartners.com/security-blog/smart-
    car-chargers-plug-n-play-for-hackers/

    I skąd mam wiedzieć jakiego zasięgu będę potrzebował za pół roku czy
    rok? Dołożyć baterii nie dołożę, zmieniać roczne auto bez sensu, kupować
    z zasięgiem 'na zapas' drogo...

  • 49. Data: 2021-08-09 09:50:39
    Od: K <n...@e...com>

    On 06/08/2021 20:51, ddddddddddddd wrote:

    > ja używam youtube vanced, więc pewnie tego nie obsłuży

    czyli teledyski ale bez wideo.

    > a wyświetlało szybkie ładowanie bezprzewodowe czy po prostu ładowanie
    > bezprzewodowe? bo ja tak miałem jak telefon nie używał szybkiego
    > ładowania ze względu na podstawkę/kabel/ładowarkę

    nie pamietam, dalem to bratu.

  • 50. Data: 2021-08-09 14:36:53
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 08.08.2021 o 19:35, m4rkiz pisze:

    > Na dziś to nie jedyny problem:
    > https://www.pentestpartners.com/security-blog/smart-
    car-chargers-plug-n-play-for-hackers/

    To jest problem wszelkiego sprzętu a nie akurat ładowarek.

    > I skąd mam wiedzieć jakiego zasięgu będę potrzebował za pół roku czy
    > rok? Dołożyć baterii nie dołożę, zmieniać roczne auto bez sensu, kupować
    > z zasięgiem 'na zapas' drogo...

    Poradzisz.