  • 1. Data: 2011-02-20 13:49:02
    Temat: DLACZEGO aktualizacje wkurzaja??
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    juz wicej nie kupie Noki
    co kazde firmware trzeba robic kopie i konfigurowac
    telefon na nowo, przywracanie kopi ustawien oczywiscie jest znanym bledem
    jedynie kontakty maja sens...

    i tak co jakis czas czlowiek traci godziny na przywrocenie telefonu do zycia
    w Androidzie jest to samo ?

  • 2. Data: 2011-02-20 15:30:55
    Temat: Re: DLACZEGO aktualizacje wkurzaja??
    Od: "Krzysiek Z." <t...@w...pl>

    Użytkownik "Kris" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jedynie kontakty maja sens...
    >
    > i tak co jakis czas czlowiek traci godziny na przywrocenie telefonu do

    W andku przed wrzuceniem nowego ROMu robisz backup aplikacji np. programem
    Titanium Backup pro (z Applanet ;)).
    Potem wrzucasz nowy ROM i przywracasz aplikacje. Wszystkie ustawienia w
    Androidzie masz w jednym miejscu, więc przywrócenie ich to też max 30 minut.
    Przesiadka z Nokiowego symbiana na andka była dla mnie dużym szokiem - w
    pozytywnym sensie oczywiście, więc jak planujesz przesiadke, to śmiało :)

    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 3. Data: 2011-02-20 15:35:03
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 20-02-2011 o 14:49:02 Kris <n...@w...pl> napisał(a):

    > juz wicej nie kupie Noki
    > co kazde firmware trzeba robic kopie i konfigurowac
    > telefon na nowo, przywracanie kopi ustawien oczywiscie jest znanym bledem
    > jedynie kontakty maja sens...

    Aż tak często wychodzi nowy firmware do Twojego modelu, że aż męczy, wow :)

    Ja robię raz na kilka miesięcy (pół roku i rzadziej) hard reset i nie jest
    dla mnie problemem ustawianie wszystkiego od nowa. Faktem jest że to już
    troszkę przypomina reinstalkę Windowsa w kompie, ale w przypadku komórki
    jest to do 1h a w przypadku Windowsa, hmm, z 8h.. :/

    > i tak co jakis czas czlowiek traci godziny na przywrocenie telefonu do
    > zycia
    > w Androidzie jest to samo ?

    Naprawdę godziny? Z Ovi synchronizują się notatki, książka adresowa i
    kalendarz i mi to starcza. Nigdy nie korzystałem z backupu ustawień w PC
    Suite. Chyba taki jest, ja wolałem poświęcić tą godzinę i polegać na sobie
    :)

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 4. Data: 2011-02-20 15:40:30
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 20 Feb 2011 16:30:55 +0100, Krzysiek Z. napisał(a):

> [...]
    > pozytywnym sensie oczywiście, więc jak planujesz przesiadke, to śmiało :)

    Może ja mam w takim razie jakiegoś dziwnego Androida, bo jak wyszła
    aktualizacja OTA to nie musiałem robić żadnego backupu, po aktualizacji
    wszystkie dane i ustawienia były zachowane.

    Oczywiście jak ktoś wgrywa modowane romy to już inna sprawa...

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 5. Data: 2011-02-20 17:02:48
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 20.02.2011 14:49, Kris pisze:
    > juz wicej nie kupie Noki

    Ja też, ale z innego powodu ;)

    > co kazde firmware trzeba robic kopie i konfigurowac
    > telefon na nowo, przywracanie kopi ustawien oczywiscie jest znanym bledem
    > jedynie kontakty maja sens...

    Akurat w nowszych modelach jest to naprawione. Też męczyłem się
    aktualizacjami w E71 (a było ich kilka w ciągu dwóch lat: kupiłem
    telefon na samym początku dystrybucji z wersją 100, potem była 110, 200,
    210, 300, 400, 410, 500).

    W E72 miła niespodzianka: po aktualizacji wszystkie ustawienia są
    zachowane. Dotyczy to chyba wszystkich telefonów z systemem S60v3FP2 i
    nowszych.

    Marek

  • 6. Data: 2011-02-20 17:07:46
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 20 Feb 2011 14:49:02 +0100, Kris napisał(a):

    > i tak co jakis czas czlowiek traci godziny na przywrocenie telefonu do zycia

    Jest wolność wyboru. Niektórzy woleli stracić kilkanaście minut na
    przeczytanie instrukcji.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Apple daje multitasking tylko wtedy gdy dziala on rewelacyjnie a wiec 3GS

  • 7. Data: 2011-02-20 17:36:17
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook"mad@hatter"op.pl>

> [...]

    > jedynie kontakty maja sens...
    >
    > i tak co jakis czas czlowiek traci godziny na przywrocenie telefonu do

    Masz jakąś dziwną Nokię :) W C7 po aktualizacji oprogramowania zachowały
    się wszystkie ustawienia, kontakty i tak dalej. A najdłużej w całym
    procesie trwało ściąganie nowego oprogramowania przez wifi :)

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 8. Data: 2011-02-20 17:43:58
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > pozytywnym sensie oczywiście, więc jak planujesz przesiadke, to śmiało :)

    Mozesz uzyc Titanium jesli masz zrootowany telefon, wiele osob jednak
    nie chce tego robic i wtedy zaczynaja sie schody z pelnym bakupem -
    gubia sie ustawienia itd.
    Co do updateow, ostatnio zrobilem aktualizacje Defy, po calym procesie
    wszystkie ustawienia pozostaly bez zmian.

  • 9. Data: 2011-02-20 17:47:15
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-02-20 18:36, Wojciech "Spook" Sura pisze:

    > Masz jakąś dziwną Nokię :) W C7 po aktualizacji oprogramowania zachowały
    > się wszystkie ustawienia, kontakty i tak dalej. A najdłużej w całym
    > procesie trwało ściąganie nowego oprogramowania przez wifi :)

    To trzeba było wyłączyć WiFi i ściągać po gprs. Góra 5 minut.

    --
    animka

  • 10. Data: 2011-02-20 18:00:59
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook"mad@hatter"op.pl>

    Dnia 20-02-2011 o 18:47:15 animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał(a):

    > To trzeba było wyłączyć WiFi i ściągać po gprs. Góra 5 minut.

    I 8.40 PLN w plecy ;]

    Pozdrawiam -- Spook.