  • 1. Data: 2009-12-08 00:15:17
    Temat: D-link DIR-320 czy Linksys WRT54GL?
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Który router polecalibyście: D-link DIR-320 czy Linksys WRT54GL?
    Oprogramowanie oczywiście zmienię więc fabryczne możliwości nie są takie
    ważne. Raczej co można z tych urządzeń "wyciągnąć". Przewagą D-linka jest
    port USB do którego mógłbym podłączyć drukarkę (HP DJ 845C lub HP LJ6MP -
    przez przejściówkę oczywiście) choć podobno z tym różnie bywa; ewentualnie
    pendrive lub czytnik kart. Jeśliby rzeczywiście z portem USB są takie
    problemy, to może lepiej byłoby wziąć DIR-300 i trochę zaoszczędzić?

    Docelowo do routera podłączę 2 komputery i netbook (wi-fi). Sporadycznie
    jeszcze notebook ale też kablem bo niby ma radiówkę ale mu nie działa. No i
    drukarkę jeśli byłoby jak.

    A może jakiś inny router z wi-fi i serwerem wydruku w cenie do 200 zł?

    JaromirD

  • 2. Data: 2009-12-08 00:34:34
    Temat: Re: D-link DIR-320 czy Linksys WRT54GL?
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "JaromirD" <r...@q...pl> napisał w wiadomości

    > ważne. Raczej co można z tych urządzeń "wyciągnąć". Przewagą D-linka jest
    > port USB do którego mógłbym podłączyć drukarkę (HP DJ 845C lub HP LJ6MP -
    > przez przejściówkę oczywiście) choć podobno z tym różnie bywa;

    Nie liczyłbym na to. Producent powinien mieć listę drukarek, które
    sprawdził, że działają. Jeśli takiej nie ma, to nie licz, że stanie się cud.

  • 3. Data: 2009-12-08 00:47:48
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    MC wrote:

> [...]
    >
    > Nie liczyłbym na to. Producent powinien mieć listę drukarek, które
    > sprawdził, że działają. Jeśli takiej nie ma, to nie licz, że stanie się

    Czy to znaczy, że ten router działa tylko z 15 drukarkami?

    ftp://ftp.dlink.pl/dir/dir-320/documentation/DIR-320
    _Lista_kompatybilnych_drukarek_20080625.xls

    Znaczyłoby to, że serwer wydruku to atrapa.

    JaromirD

  • 4. Data: 2009-12-08 09:51:38
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 08 Dec 2009 01:47:48 +0100, JaromirD <r...@q...pl> wrote:

    Mam D-Linka DP-G310 i używanej drukarki nie ma na liście i działa bez
    najmniejszego problemu. Najlepiej umówić się ze sprzedawcą, że jak nie
    będzie działało to oddasz.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 5. Data: 2009-12-09 22:21:09
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    W dniu 2009.12.08 1:15, JaromirD pisze:
> [...]
    > przez przejściówkę oczywiście) choć podobno z tym różnie bywa; ewentualnie

    Niektóre odchudzone(tanie) drukarki wymagają po uruchomieniu wgrania
    firmware'u, co robi sterownik windowsowy. A zwykły router z usb tego
    przecież nie zrobi.

    --
    Mar

  • 6. Data: 2009-12-10 10:54:50
    Od: "Swiezak" <suckMYrocket!!!@gmail.com>

    Kupiłem w Biedronce Belkina F5D7234 za 89 zł. W promocji. W sumie nie
    myślałem, że będę mieć z niego jakiś pożytek, aczkolwiek okazuje sie, że
    chodzi całkiem nieźle. 4 porty RJ45,bezproblemowa konfiguracja (nawet dla
    laika). Nie wiem niestety, czy ma serwer wydruku, ale hula całkiem spoko.
    "Czuć go" nawet 60 metrów od mieszkania za blokiem, więc nie jest tak źle
    (bez acces pointa i anteny). Na jedną rzecz radziłb ym Ci jednak zwrócić
    uwagę. Na pamięć ROM, żeby było 4m. To daje większe możliwości aktualizacji
    oprogramowania, a tego właśnie w tym moim "tanim szmelcu" trochę brak.

    Pozdrawiam, M.

  • 7. Data: 2009-12-10 11:19:27
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Swiezak wrote:

> [...]
    > uwagę. Na pamięć ROM, żeby było 4m. To daje większe możliwości
    > aktualizacji oprogramowania, a tego właśnie w tym moim "tanim szmelcu"

    Znalazłem taki opis spożytkowania DIR-320 http://pl.wordpress.com/tag/dd-
    wrt/ i stwierdziłem, że powinno być w porządku. Czekam teraz na przesyłkę.

    JaromirD