  • 1. Data: 2022-08-30 00:10:01
    Temat: Czyzby w koncu - przejscie sugerowane
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    Czyzby w koncu ktos poszedl po rozum do glowy i przejscia dla pieszych w
    obecnym tego slowa znaczeniu w wiekszosci znikna? Oby!

    Juz kilkukrotnie pojawial sie tu temat pierwszenstwa pieszych na
    przejsciach i przed nimi. W tonie, ze na "zachodzie" jest a u nas nie
    ma. Tyle, ze na "zachodzie" przepis faktycznie jest ale samych przejsc
    dla pieszych nie ma lub jest ich jak na lekarstwo (w takiej formie jak u
    nas).

    Akurat tym przepisom kibicuje - bo przejsc dla pieszych jest
    zatrzesienie i trudno sie nie zgodzic z obserwacjami pojawiajacymi sie w
    tresci artykułu. Zwlaszcza z tym, ze ich nadmiar powoduje u kierowcow
    brak ich nalezytego postrzegania (wiecie, szczegolna ostroznosc, itp, itd).

    https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczen
    stwo/news-nowe-prawo-nie-na-kazdym-przejsciu-pieszy-
    bedzie-mial-pierws,nId,6250988

    --
    mk4

  • 2. Data: 2022-08-30 09:11:36
    Temat: Re: Czyzby w koncu - przejscie sugerowane
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 30.08.2022 o 00:10, mk4 pisze:

> [...]
    >
    > https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczen
    stwo/news-nowe-prawo-nie-na-kazdym-przejsciu-pieszy-

    I co, piesi ogarną gdzie mają pierwszeństwo a gdzie nie mają i zaczną
    zachowywać się bezpiecznie? Światła zrobią na wszystkich przejściach
    przez wiele pasów?

  • 3. Data: 2022-08-30 13:02:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Aug 2022 00:10:01 +0200, mk4 wrote:
> [...]
    > ma. Tyle, ze na "zachodzie" przepis faktycznie jest ale samych przejsc
    > dla pieszych nie ma lub jest ich jak na lekarstwo (w takiej formie jak u

    W Niemczech nie ma, bo dalej to są.

    > Akurat tym przepisom kibicuje - bo przejsc dla pieszych jest
    > zatrzesienie i trudno sie nie zgodzic z obserwacjami pojawiajacymi sie w
    > tresci artykułu.

    Z tym zatrzesieniem ... zalezy gdzie.

    > Zwlaszcza z tym, ze ich nadmiar powoduje u kierowcow
    > brak ich nalezytego postrzegania (wiecie, szczegolna ostroznosc, itp, itd).

    A gdzie tam - naucza sie jezdzic 50 po miescie, a nawet wolniej.

    > https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczen
    stwo/news-nowe-prawo-nie-na-kazdym-przejsciu-pieszy-
    bedzie-mial-pierws,nId,6250988

    J.

  • 4. Data: 2022-08-31 18:03:39
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2022-08-30 o 09:11, ii pisze:
    > Światła zrobią na wszystkich przejściach przez wiele pasów?

    Tak zawsze powinno być. Nie wiem jakie sa statystyki, ale chyba
    najczęstszy scenariusz jest taki, że 1 sie zatrzymuje i przepuszcza
    pieszych, a inny sąsiednim pasem omija/wyprzedza.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2022-08-31 18:21:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 31 Aug 2022 18:03:39 +0200, Pawel "O'Pajak" wrote:

    > Tak zawsze powinno być. Nie wiem jakie sa statystyki, ale chyba
    > najczęstszy scenariusz jest taki, że 1 sie zatrzymuje i przepuszcza
    > pieszych, a inny sąsiednim pasem omija/wyprzedza.

    Niemcy chyba maja zakaz przejsc przez wiecej niz 2 pasy.

    Tzn musza miec swiatla ... a przy okazji nie maja zebr.
    Ciekawe o co chodzi ... na wypadek awarii swiatel?

    J.

  • 6. Data: 2022-08-31 18:36:08
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 31.08.2022 17:21, J.F wrote:
    > Niemcy chyba maja zakaz przejsc przez wiecej niz 2 pasy.
    >
    > Tzn musza miec swiatla ... a przy okazji nie maja zebr.
    > Ciekawe o co chodzi ... na wypadek awarii swiatel?

    nie mają zebr, bo jakby miały, to pieszy miałby pierwszeństwo. A tak,
    Polacy mogą twierdzić, że na zachodzie pieszy na przejściu ma
    pierwszeństwo - i będą mieli rację, bo przejście jest tam, gdzie jest zebra.
    Przynajmniej tak jest w UK* - większość miejsc ze światłami dla pieszych
    (i bez) to nie przejścia i pieszy musi przepuszczać auta, a na
    nielicznych wyjątkach pieszy ma pierwszeństwo.

    *- nie wiem jak jest w Londynie, tam może być zupełnie odwrotnie,
    obserwacje opieram na północy

    Lukasz