  • 21. Data: 2009-09-07 10:18:47
    Temat: Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3.3 ?
    Od: Adam Górski <t...@m...pl>

    > Od RS232 już odszedłem, nic mi nie wiadomo o dopasowaniu impedancji dla
    > tego standartu.
    > Dla RS422/485 i kabli 1km nawet dla 9600 warto przetestować transmisję
    > na warstwie
    > fizycznej.

    Zatem cóż kolega obecnie stosuje przy transmisji na odległość 1km?

    Pozdrawiam

    Adam

  • 22. Data: 2009-09-07 10:28:46
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Zatem cóż kolega obecnie stosuje przy transmisji na odległość 1km?

    RS485.
    K.

  • 23. Data: 2009-09-07 10:48:25
    Od: Adam Górski <t...@m...pl>

    John Smith pisze:

    > RS485.
    > K.

    No i słusznie bo to zupełnie co innego.
    A skąd kolega wpadł na pomysł stosowania 500kbit/s przy odległości 1 km
    tego nie wiem.
    Stosowanie RS-232 przy tej prędkości i odległości jest raczej mało
    praktyczne.
    Pewne sprawy są oczywiste i nie wymagają tłumaczenia.

    Dodatkowo czy aby jest kolega uprawniony do oceniania innych ?
    Nie koledze oceniać co w życiu robiłem a czego nie.

    Pzdr.

    Adam

  • 24. Data: 2009-09-07 10:58:57
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > A skąd kolega wpadł na pomysł stosowania 500kbit/s przy odległości 1 km
    > tego nie wiem.
    To nie o mnie mowa.

    > Stosowanie RS-232 przy tej prędkości i odległości jest raczej mało
    > praktyczne.
    > Pewne sprawy są oczywiste i nie wymagają tłumaczenia.
    Nie dla wszystkich są "oczywista oczywistością".

    > Dodatkowo czy aby jest kolega uprawniony do oceniania innych ?
    > Nie koledze oceniać co w życiu robiłem a czego nie.
    Wiesz co, poczytaj siebie. Pisanie w stronie biernej czy trzeciej
    osobie w kontekście, też niesie określoną treść skierowaną do
    interlokutora na publicznej liście dyskusyjnej.

    > Pzdr.
    Pozdro,
    K.

  • 25. Data: 2009-09-07 11:17:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Adam,

    Monday, September 7, 2009, 12:48:25 PM, you wrote:

> [...]
    > Dodatkowo czy aby jest kolega uprawniony do oceniania innych ?
    > Nie koledze oceniać co w życiu robiłem a czego nie.

    Jak na razie, to Ty sobie pozwoliłeś podważyć kompetencje innych swoją
    pisanina o żartach.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 26. Data: 2009-09-07 11:36:07
    Od: Adam Górski <t...@m...pl>

    John Smith pisze:
> [...]
    > osobie w kontekście, też niesie określoną treść skierowaną do
    > interlokutora na publicznej liście dyskusyjnej.

    Czytałem i starałem się być uprzejmy , trochę się zirytowałem tą
    osobistą uwagą sugerującą braki w wykształceniu.

    Pzdr.

    Adam

  • 27. Data: 2009-09-07 11:49:18
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Czytałem i starałem się być uprzejmy , trochę się zirytowałem tą
    > osobistą uwagą sugerującą braki w wykształceniu.

    Nie wykształceniu a fragmencie wiedzy. Nie słyszłałem o kimś, kto by posiadł
    całą wiedzę. "Test oka" jest podstawowym testem, ale nie wszyscy traktują go
    jak rzecz oczywistą. Dla RS232 nie słyszałem aby ktoś go stosował, choć
    teoretycznie jest to możliwe.
    Na pytanie, w jakich warunkach te ładne przebiegi przy 230400 baud,
    nie uzyskałem odpowiedzi. Jest dla mnie oczywiste, że driver nieobciążony
    kablem może dac radę, ale tor transmisyjny to coś więcej niż tylko sam nadajnik.
    K.

  • 28. Data: 2009-09-07 12:29:47
    Temat: Re: Czym zmienic RS232 >115200 na 3.3 ?
    Od: "mw158979" <...@t...pl>

    "Sebastian Bialy" <h...@p...onet.pl> schrieb

    > Max 232 nie daje rady powyzej 120kbit/s Pozostale z tej rodziny daja
    > rade czasami powyzej 200. Ale mnie interesuje 500kbaud. Co w zamian
    > maxów moge zastosowac na 3.3V? Gdyby to bylo tylko odbieranie, to
    > wystarczyl by pewnie zwykly inwerter, ale mnie interesuje równiez
    nadawanie.

    Ja robilem na BC547 z emiterem w masie.
    a kolektor podciagniety do +12V chyba 200R.
    Masa dla COM - sztuczna z 2 zenerek.
    Pradozerne nieco, ale dzialalo bez zajakniecia.

    hej

  • 29. Data: 2009-09-07 13:42:04
    Od: "sikurasaka" <s...@o...pl>

    > I jeszcze jedno: czy posiadając taką prędkość dostępną w hardware PC
    > układy wyjściowe na płycie dają radę ją przenieść? Pytam o doświadczenia
    > praktyczne, oglądałem to kiedyś na oscy na taniej płycie i wyglądało do
    > rzeczy, ale może to byl wyjatek.

    Tak przy okazji sie podlacze...
    Ma ktos sposob na obsluge COM z poziomu visty bez uzycia .net?

  • 30. Data: 2009-09-07 15:26:27
    Od: Adam Górski <t...@m...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Jak na razie, to Ty sobie pozwoliłeś podważyć kompetencje innych swoją
    > pisanina o żartach.

    Bez przesady. Ja nikomu nie sugeruje że nie zna się na tym o czym pisze.
    Ja kwestionuje sprawę dopasowania przy tak niskiej prędkości transmisji.

    Pozdr.

    Adam