  • 1. Data: 2014-04-22 21:34:15
    Temat: Czym zastąpić Garmina...
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Czy na rynku jest dostępny telefon zdolny zastąpić GPS Garmina?
    Czyli np. Montanę:
    - ok. 4 cale wyświetlacz
    - dobra czytelność map w pełnym słońcu
    - czas rejestrowania sladu GPS min. 12 godzin bez ładowania
    - mapy topograficzne offline
    - cena do 2000 zł z mapami

    --
    marfi

  • 2. Data: 2014-04-22 22:41:27
    Temat: Re: Czym zastąpić Garmina...
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 22.04.2014 21:34, marfi pisze:
    > Czy na rynku jest dostępny telefon zdolny zastąpić GPS Garmina?
    > Czyli np. Montanę:
    > - ok. 4 cale wyświetlacz
    niema problemu
    > - dobra czytelność map w pełnym słońcu
    Ekrany nowych telefonów nie są czytelne na słońcu. tzn jak zasłonisz
    ręką, gazetą, plecami - działa. Natomiast stare telefony sobie z tym
    lepiej radziły. jednak chyba nie warto szukać czegoś co ma 10 lat :)
    > - czas rejestrowania sladu GPS min. 12 godzin bez ładowania
    12 godzin z wyłączonym ekranem - jest szansa. ale z załączonym -
    zapomnij. natomiast da się bez problemu dokupić dodatkowe zasilanie na
    kabelku, albo w postaci idealnie spasowanej obudowy.
    > - mapy topograficzne offline
    Google, OSm UMP.
    > - cena do 2000 zł z mapami
    w czasach kiedy garmin był elitą, pewne programy mogły korzystać z map
    garmina, które już chyba masz. tak więc może dalej dałoby się kupić
    tanio program, i wgrać do niego garminowe mapy. pytanie czy trzeba?

    ToMasz

  • 3. Data: 2014-04-22 23:10:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ToMasz" 5356d3f5$0$2157$6...@n...neostrada.pl

    > Ekrany nowych telefonów nie są czytelne na słońcu. tzn jak zasłonisz ręką, gazetą,
    plecami - działa. Natomiast stare telefony
    > sobie z tym lepiej radziły. jednak chyba nie warto szukać czegoś co ma 10 lat :)

    Amoledy są jaśniejsze od słońca. ;)

    > 12 godzin z wyłączonym ekranem

    Z wyłączonym -- to nawet mój słynny Overmax na
    IPSie pociągnie. Albo i dłużej niż 12 godzin.

    > - jest szansa. ale z załączonym -

    Amoledy są i jasne, i energooszczędne -- ponoć.

    -=-

    Nie wiem, co to wg Ciebie mapa topograficzna -- więc nie
    wypowiem się. IMO mapę topograficzną możesz mieć za freeko,
    ale nie wiem, czy stosownie aktualną.

    -=-

    2koln to 2/3 ceny dobrego smartfonu. ;)

    -=-

    Zwykle używam dwóch programów zapisujących ślad GPS.
    Tylko czasami ;) więcej niż dwóch.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2014-04-22 23:42:11
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-04-22 21:34, marfi wrote:
> [...]
    > - ok. 4 cale wyświetlacz
    > - dobra czytelność map w pełnym słońcu
    > - czas rejestrowania sladu GPS min. 12 godzin bez ładowania

    Ten wynalazek analizowales? Wiem, ze o 1k drozszy niz przewidujesz ale
    czasem warto dolozych (choc nie wiem czy w tym przypadku).
    Garmin probuje swych sil z Androidem, jednak pierwsze testy nie byly
    zbyt obiecujace. Pojawilo sie sporo bleduw w sofcie, byc moze juz je
    usuneli w aktualizacjach:
    http://allegro.pl/gps-garmin-monterra-pl-topo-eu-top
    o-3-l-gw-fakt-i4176070396.html

  • 5. Data: 2014-04-22 23:43:52
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-04-22 23:42, atm wrote:

> [...]
    > Garmin probuje swych sil z Androidem, jednak pierwsze testy nie byly
    > zbyt obiecujace. Pojawilo sie sporo bleduw w sofcie, byc moze juz je

    Zrobic błąd w wyrazie bleduw.... ;]

  • 6. Data: 2014-04-22 23:59:14
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 22 Apr 2014 23:42:11 +0200 osobnik zwany atm napisał:

> [...]
    > probuje swych sil z Androidem, jednak pierwsze testy nie byly zbyt
    > obiecujace. Pojawilo sie sporo bleduw w sofcie, byc moze juz je usuneli

    jedyna fajna rzecz tutaj to czas pracy i akumulatorki AAA
    bo cena to z kosmosu jak za androidowe urządzenie. W sumie to można kupić
    telefon + powerbank

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2014-04-23 00:13:37
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-04-22 23:59, masti wrote:

> [...]
    >
    > jedyna fajna rzecz tutaj to czas pracy i akumulatorki AAA
    > bo cena to z kosmosu jak za androidowe urządzenie. W sumie to można kupić

    Wg mnie w/w Garmin ma nastepujace zalety:

    -przypuszczalnie ekran sporo lepszy od tego co oferuja smartfony (nie
    chce mi sie szukac tego po recenzjach, zostawiam to Tobie jesli bedziesz
    chcial kupc ten sprzet)

    -bardzo dlugo chodzi na komplecie baterii, ktore mozesz wymienic bez
    szukania zamiennikow dedykowanego akku

    -solidna budowa plus uszczelnienie

    -oblsuga map Garmina plus wymienione w aukcji mapy w pakiecie

    -oblsuga wszystkich innych dobrodziejstw androidowych

    Przerabialem w terenie MOtorole Defy, bardzo mnie irytuje kombinowanie z
    zasilaniem na dluzej, ekran tez pozostawia sporo do zyczenia w plenerze.
    Ale osobiszcie tez nie dalbym za to urzadzenie 3k. Poczekam na
    nowsza wersje, mam nadzieje mniejsza.

  • 8. Data: 2014-04-23 00:26:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "masti" lj6oni$ucd$...@d...me

    > jedyna fajna rzecz tutaj to czas pracy i akumulatorki AAA

    Wyłącz w smartfonie WiFi oraz 2G i 3G -- a także uzyskasz
    długi czas. SuperAmoledy są bardzo jasne.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2014-04-23 01:03:31
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-04-23 00:26, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "masti" lj6oni$ucd$...@d...me

    > Wyłącz w smartfonie WiFi oraz 2G i 3G -- a także uzyskasz
    > długi czas. SuperAmoledy są bardzo jasne.

    Taaak, z galek dym idzie:
    http://www.youtube.com/watch?v=CTNngNvxPEo
    Sam zreszta porownaj z Monterra, ona nie walczy ze Sloncem tylko
    wykorzystuje jego promienie:
    http://www.youtube.com/watch?v=AfOKvwI39Mc

    Tak czy inaczej, przed zakupem sugeruje przejrzec fora, jest rowneiz
    sporo krytycznych uwag pod adresem tego modelu.

  • 10. Data: 2014-04-23 07:49:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 22 Apr 2014 22:41:27 +0200, ToMasz napisał(a):
> [...]
    > ręką, gazetą, plecami - działa. Natomiast stare telefony sobie z tym
    > lepiej radziły. jednak chyba nie warto szukać czegoś co ma 10 lat :)

    Ale one nie maja 4 cali, kolorowego wyswietlacza itp.
    Ostatni ktory kojarze to nokia z takim okraglym dolem - wyswietlacz
    wygladal na transflective. Ale byl malutki
    Trekbuddy powinien na tym chodzic, ale na tym sie zalety koncza.
    Z zewnetrznym GPS.

    > Google, OSm UMP.

    Z topograficznymi/turystycznymi chyba gorzej.

    Coraz z tym gorzej chyba.
    Garmin XL - da sie to jeszcze kupic ?

    J.