  • 1. Data: 2018-06-25 22:40:10
    Temat: Czym myć ręce?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam,

    Pozornie głupie pytanie i NTG... Pomyślałem, że brać mechaników
    samochodowych będzie najlepszym miejscem do uzyskania odpowiedzi. Otóż
    lubię majsterkować i czasem mam dłonie w smarach. Domycie ich graniczy z
    cudem więc zapewne tylko cudowny środek będzie odpowiedni do tego :-) W
    pracy trudno byłoby mi się pokazać z niedomytymi dłońmi :-) Jakiego
    środka używa się w warsztatach?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2018-06-25 22:48:10
    Temat: Re: Czym myć ręce?
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 25 czerwca 2018 15:40:14 UTC-5 użytkownik Marek S napisał:
> [...]
    > cudem więc zapewne tylko cudowny środek będzie odpowiedni do tego :-) W
    > pracy trudno byłoby mi się pokazać z niedomytymi dłońmi :-) Jakiego

    Najpierw smarujesz kremem ochronnym, potem pasta bhp.
    Pasta tez dosyc dobrze daje rade jak nie zasmarujsz rak kremem.

    https://sklep969221.shoparena.pl/pl/p/TRAVABON-Krem-
    ochronny-przed-praca-OLEJE-SMARY-1l/2209

    Ale jak zababrasz sie w silniku to nie ma zmiluj, po pazurach bedzie widac zes jest
    chlopak robotny.

    Jak chcesz miec palce jak pianista to tylko gumowe rekawiczki.
    I o ile ci sie rece bardzo nie poca to to jest chyba najlepsze rozwiazanie. Stosuje i
    przy robocie i przy malowaniu i przy sprzataniu.
    Lateksowe 100 czy 200 sztuk kosztuje jakies 20-30pln...

  • 3. Data: 2018-06-25 22:54:03
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 25.06.2018 o 22:40, Marek S pisze:
> [...]
    > cudem więc zapewne tylko cudowny środek będzie odpowiedni do tego :-) W
    > pracy trudno byłoby mi się pokazać z niedomytymi dłońmi :-) Jakiego

    przesadzasz. jeśli grzebiesz w warsztacie, to masz jakąś ulubioną chemię
    do usuwania starych smarów. Może benzyna ekstrakcyjna, może to czego
    używają w myjkach przemysłowych (pure solve). Jeśli rozpuszcza smar w
    zakamarkach auta, to rozpuści na dłoniach. są silne środki myjące... na
    bazie wody. wszelakie płyny do mycia silników. chyba najmocniejszy jest
    Dimer. nie radzę stosować mocniejszego niż 1:10. Jednak jeśli myślisz o
    regularnym babraniu sie w smarach, lepiej używaj pasty. są lepsze,
    gorsze, ale jak umyjesz pastą, wcisniesz ją w paznokcie i zakamarki, a
    potem pozmywasz naczynia, albo wypierzesz skarpetki - masz ręce jak
    noworodek. Ale najlepsze są rękawice robocze podczas pracy
    ToMasz

  • 4. Data: 2018-06-25 23:09:32
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-25 o 22:40, Marek S pisze:
> [...]
    > z cudem więc zapewne tylko cudowny środek będzie odpowiedni do tego
    > :-) W pracy trudno byłoby mi się pokazać z niedomytymi dłońmi :-)

    Krem ochronny, a później mycie żelem:
    http://garchem.pl/kategoria/14/produkty

    Żel ten jest naprawdę dobry.

    Poza tym warto używać jednorazowe rękawiczki ochronne: lateksowe,
    winylowe lub nitrylowe. Rękawiczki takie kupisz w każdej aptece w cenie
    10-40zł za paczkę 100 sztuk.

  • 5. Data: 2018-06-25 23:15:12
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-25 o 22:54, ToMasz pisze:

> [...]
    > smar w zakamarkach auta, to rozpuści na dłoniach. są silne środki
    > myjące... na bazie wody. wszelakie płyny do mycia silników. chyba

    Jaja sobie robisz? Środki do mycia silników są bardzo żrące i można
    sobie poparzyć ręce, ponieważ najważniejszym składnikiem takich płynów
    jest wodorotlenek sodu czyli soda kaustyczna. Środek ten działa bardzo
    podstępnie na skórę, bo początkowo nie daje żadnych odczuć. Wnika
    głęboko w skórę, a kiedy zaczyna piec to już za późno, a poparzenia te
    goją się bardzo trudno.
    Benzyna zaś mocno wysusza skórę, która po takiej benzynie lubi pękać.

  • 6. Data: 2018-06-26 00:01:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jesli to czyste smary to ciepla woda i mydlo. Jesli przepracowane to dupa zbita,
    tylko czas czyli kilka dni. Popatrz na rece mechanikow samochodowych. Gdyby byly
    cudowne srodki to by ich uzywali.

  • 7. Data: 2018-06-26 00:13:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 25 Jun 2018 15:01:33 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > Jesli to czyste smary to ciepla woda i mydlo. Jesli przepracowane to
    > dupa zbita, tylko czas czyli kilka dni. Popatrz na rece mechanikow
    > samochodowych. Gdyby byly cudowne srodki to by ich uzywali.

    Ale sa.
    Niestety - nazwy nie powiem, ale pare razy uzywalem.
    niezla byla pasta BHP z trocinami, byl swietny żel.

    https://forum-mechanika.pl/threads/pasta-do-czyszcze
    nia-r%C4%85k.7045/

    J.

  • 8. Data: 2018-06-26 00:36:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 25 Jun 2018 22:40:10 +0200, Marek S napisał(a):

    > Jakiego
    > środka używa się w warsztatach?

    Wiele różnych past do rąk testowałem, jakieś piaskowe, trocinowe, na sucho,
    mokro itp.

    Ale zdecydowanie i pod każdym względem najlepsza jest ta pasta, przy
    opornym brudzie tyle że trzeba myć ręce szczotką do rąk (z tego co pamiętam
    to nawet jest w wiaderku):
    https://www.iparts.pl/czesc/pasta-do-mycia-rak-liqui
    -moly-handwaschpaste-12-5-kg-liqui-moly-2187,1-222-2
    187-1420416.html

  • 9. Data: 2018-06-26 00:37:45
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-25 o 23:15, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > goją się bardzo trudno.
    > Benzyna zaś mocno wysusza skórę, która po takiej benzynie lubi pękać.

    Ponadto lubią też zawierać różne tolueny, acetony i inne takie. A
    niektóre z tych rozpuszczalników wnikają przez skórę.

    Generalnie trzeba szukać na hasło "pasta BHP do rąk". Albo przejść się
    do jakiegoś w miarę czystego mechanika i podpytać.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2018-06-26 00:53:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > lubię majsterkować i czasem mam dłonie w smarach. Domycie ich graniczy z
    > cudem więc zapewne tylko cudowny środek będzie odpowiedni do tego :-)

    https://motofocus.pl/informacje/nowosci/54194/wielki
    -test-chemii-warsztatowej-do-mycia-rak

    J.