  • 1. Data: 2009-03-26 09:43:52
    Temat: Czym jest pokrywany walec w kasecie do drukarek laserowych
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Chciałbym uzyskać info na temat czym jest pokrywany walec w kasecie
    do drukarek laserowych (kolor taki zielonkawy)
    z pobieżnego badania wygląda to na selen(?)
    O co chodzi.
    Potrzebuje takich rurek duralowych.
    Pasują prawie idealnie, ale potencjalne jej używanie będzie powodowało
    łuszczenie się tegoż środka (selen?) a jeżeli to selen to zdrowy nie jest.
    Bez upewnienia się nie użyję tego elementu w zakładanej konstrukcji.

    Czy ten środek (światłoczuły?) jest szkodliwy?

    Artur(m)

  • 2. Data: 2009-03-26 09:56:23
    Od: aolo <a...@p...fm>

    Artur(m) pisze:
    > Chciałbym uzyskać info na temat czym jest pokrywany walec w kasecie
    > do drukarek laserowych (kolor taki zielonkawy)
    > z pobieżnego badania wygląda to na selen(?)

    Masz rację w większości przypadków to selen.
    Olek

  • 3. Data: 2009-03-26 10:42:31
    Od: Jacek <a...@m...pl>

    Jest malowany jasnozielona olejna;)

  • 4. Data: 2009-03-26 12:45:52
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > do drukarek laserowych (kolor taki zielonkawy)
    > z pobieżnego badania wygląda to na selen(?)

    Wałek selenowy ma kolor ciemny - ciemnoszary.
    Wałkow selenowych nie wykonuje się już od dawna.
    Ten o którym piszesz ma pokrycie organiczne.
    Czy jest toksyczny? Zadzwoń do techników z serwisu kopiarek - oni powinni
    wiedzieć.
    Warstwę światłoczułą możesz spróbować zmyć - może któryś z rozpuszczalników
    da radę. Nie dziala C2H5OH.

    Pozdrrr... Reksio

  • 5. Data: 2009-03-26 13:08:08
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Reksio" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ten o którym piszesz ma pokrycie organiczne.
    > Czy jest toksyczny? Zadzwoń do techników z serwisu kopiarek - oni powinni

    Myslę, że w "zwykłym serwisie" nie mają o tym pojęcia
    a nie wiem, które są "niezwykłe"

    > Warstwę światłoczułą możesz spróbować zmyć - może któryś z
    rozpuszczalników
    > da radę. Nie dziala C2H5OH.

    To by znaczyło, że w HP wałek światłoczuły jest elementem drukarki
    a nie kasety.
    Bo w kasecie jest tylko jeden ten "morskiego koloru"
    pozostałe sa silikonowymi wałkami dociskowymi.

    Artur(m)

  • 6. Data: 2009-03-26 14:00:54
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > Myslę, że w "zwykłym serwisie" nie mają o tym pojęcia
    > a nie wiem, które są "niezwykłe"

    Dlatego użyłem zwrotu "powinni".
    Ja mam informację że nie jest toksyczny, ani niebezpieczny dla otoczenia :-)
    zwłaszcza w porównaniu z selenowymi.
    Ale nie wezmę na siebie takiej odpowiedzialności.

> [...]
    > a nie kasety.
    > Bo w kasecie jest tylko jeden ten "morskiego koloru"
    > pozostałe sa silikonowymi wałkami dociskowymi.

    Tego toku rozumowania nie ogarniam.....
    Spróbuj trochę jaśniej.
    Wałek światłoczuły (często zwany bębnem dla odróżnienia od wałków) w HP jest
    elementem kasety.
    Oprócz silikonowych są jeszcze teflonowe, lub z folią teflonową w układzie
    utrwalania - ale tymi się nie zajmujemy raczej.
    W kasecie jest jeszcze m.in magnetyczny.
    Nie zmienia to faktu że:
    1. walek światłoczuły posiada warstwę organiczną - można powiedzieć że
    pokrytą lakierem.
    2. Nie jest szkodliwy dla zdrowia - przynajmniej mniej niż selen.

    Pozdrrr... Reksio

  • 7. Data: 2009-03-26 14:50:05
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "Artur(m)" <m...@i...pl> wrote in message

    > z pobieżnego badania wygląda to na selen(?)
    ...> Artur(m)

    A jak ty chłopie "pobieżnie" to badałeś, że uzyskałeś takie bzdurne
    rezultaty ?

  • 8. Data: 2009-03-27 07:25:49
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "d530" <d...@p...com> napisał w wiadomości

    > "Artur(m)" <m...@i...pl> wrote in message

    > ...> Artur(m)
    >

    > A jak ty chłopie "pobieżnie" to badałeś, że uzyskałeś takie bzdurne
    > rezultaty ?

    Postawiłem znak zapytania, albowiem, ponieważ, iż
    dlatego, że - tego nie wiem.
    Czyli "parszywego":) selenu tam nie ma?

    Artur(m)

  • 9. Data: 2009-03-27 15:54:06
    Od: "d530" <d...@p...com>

    > Czyli "parszywego":) selenu tam nie ma?
    >
    > Artur(m)

    Nie, nie ma.

    Pogooglaj -> OPC drums

    tu masz trochę tekstu, który cię uspokoi:
    http://www.doc-imaging.com/opc_drums.htm

    pozdrawiam