  • 1. Data: 2015-05-01 23:08:29
    Temat: Czy ktoś przebije tą kolekcję? :-)
    Od: Marek <f...@f...com>

    http://www.youtube.com/watch?v=x8nbHYOc8ns

    --
    Marek

  • 2. Data: 2015-05-02 07:34:52
    Temat: Re: Czy ktoś przebije tą kolekcję? :-)
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 01 May 2015 23:08:29 +0200, Marek napisał(a):

    > http://www.youtube.com/watch?v=x8nbHYOc8ns

    Cholera, teraz będzie mi się śniło po nocach... :)
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 3. Data: 2015-05-02 10:26:06
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-05-01 o 23:08, Marek pisze:
    > http://www.youtube.com/watch?v=x8nbHYOc8ns

    tylko po co trzymać teraz kolekcję standardowych elementów, skoro jak
    coś trzeba, to siadasz do kompa i następnego dnia masz to na biurku...

    ale podobało mi się 'tu-en-tri-oł-dabl-fajw" :D

    @

  • 4. Data: 2015-05-02 10:27:15
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Marek pisze tak:

    > Czy ktoś przebije tą kolekcję? :-)

    > http://www.youtube.com/watch?v=x8nbHYOc8ns

    Ale facet musiał zjeść śledzików pirackich ;)

    --
    Piter

  • 5. Data: 2015-05-02 11:34:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 02 May 2015 10:26:06 +0200, Artur Miller <n...@n...com>
    wrote:
    > tylko po co trzymać teraz kolekcję standardowych elementów, skoro
    jak
    > coś trzeba, to siadasz do kompa i następnego dnia masz to na
    biurku...

    Z zawartości warsztatu i narracji autora filmu wynika wprost, że
    kolekcja powstawała raczej głównie w czasach pre-smd (nie zawiera w
    ogóle el. smd) i składa się w dużej części z elementów z demontażu.
    Stąd zamiast wyrzucać i zamawiać nowe wg potrzeby ktoś postanowił
    zbierać....

    --
    Marek

  • 6. Data: 2015-05-02 12:10:15
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > tylko po co trzymać teraz kolekcję standardowych elementów, skoro jak
    > coś trzeba, to siadasz do kompa i następnego dnia masz to na biurku...

    Taa, szczegolnie jak w piatek wieczorem siedzisz nad projektem, ktory ma
    byc gotowy w poniedzialek i nagle opowiadasz bajke o orzeszku, bo czegos
    zabraklo;-)
    Chyba jednak kazdy ma podstawowy szereg R, C, troche dlawikow, po garsci
    roznych tranzystorow, garsc prockow i kwarcow, stabilizatorow i tak robi
    sie z tego kolekcja moze mniej imponujaca niz ta z filmu, ale kilkaset
    rodzajow elementow jest.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 7. Data: 2015-05-02 12:12:58
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-05-01 23:08, Marek wrote:
    > http://www.youtube.com/watch?v=x8nbHYOc8ns

    A widzialeś kiedys magazyn w dowolnym technikum elektronicznym z lat
    90tych? Kiedyś ze zdzwieniem stwierdziłem że można zgromadzić 100kg
    rezystorow o wartości 10kOhm. I żadnych innych. Jak również 10kg gałek
    do potencjometrów ktorych akurat nie było (były inne, tez około 10kg).
    Centralne planowanie albo brali całe palety byle czego.

    Na zajęciach mozna było przyuczać się miernictwa sortując te 100kg na
    takie co mają 5% i takie co mają 10%. W kółko.

    Co prawda to inny rodzaj kolekcjonerstwa lae równie chory :)

  • 8. Data: 2015-05-02 12:13:11
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-05-01 o 23:08, Marek pisze:
    > http://www.youtube.com/watch?v=x8nbHYOc8ns

    Sprzedane za $405 :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 9. Data: 2015-05-02 12:43:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Pawel,

    Saturday, May 2, 2015, 12:10:15 PM, you wrote:

    > Taa, szczegolnie jak w piatek wieczorem siedzisz nad projektem, ktory ma
    > byc gotowy w poniedzialek i nagle opowiadasz bajke o orzeszku, bo czegos
    > zabraklo;-)

    Bajkę o orzeszku opowiadasz w dowolny dzień tygodnia, gdy musisz dla
    opornika za 0.01PLN czekać do następnego dnia i zmarnować dwa litry
    paliwa albo kilkanaście PLN za przesyłkę...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2015-05-02 12:49:01
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-05-02 o 12:10, Pawel O'Pajak pisze:

> [...]
    > roznych tranzystorow, garsc prockow i kwarcow, stabilizatorow i tak robi
    > sie z tego kolekcja moze mniej imponujaca niz ta z filmu, ale kilkaset

    no ale chyba jest różnica pomiędzy pudełkiem oporników czy podstawowych
    elementów a chatą pełną szufladek :)

    o wylutach powiedział na końcu, fakt. tylko... po cholere? sprawdzał te
    elementy? jak dla mnie to 99% tej kolekcji nadaje się do pieca i odzysku
    metali ciekawych :)

    @