  • 1. Data: 2012-01-08 15:18:49
    Temat: Czy istnieje pełnowartościowy edytor SVG?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Czy jest jakaś aplikacja, która pozwala na tworzenie grafiki SVG z
    uwzglednieniem programowania struktur DOM? Chciałbym uniknąć sytuacji, w
    której modyfikacja grafiki doprowadziłaby do utraty części skryptowej
    pliku.

  • 2. Data: 2012-01-08 17:36:05
    Temat: Re: Czy istnieje pełnowartościowy edytor SVG?
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...pl>

    W dniu 2012-01-08 16:18, Marek pisze:
> [...]
    > uwzglednieniem programowania struktur DOM? Chciałbym uniknąć sytuacji, w
    > której modyfikacja grafiki doprowadziłaby do utraty części skryptowej

    W zasadzie to Inkscape http://inkscape.org/ nie jest taki zły to
    obrabiania SVG. Dostępny jest na Windows i na Mac-a. Nie ingeruje w Twój
    kod SVG. Testowałem go na wiele sposobów, ale idealny nie jest.

    --
    Cezary Tomczyk

  • 3. Data: 2012-01-09 18:11:11
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Sun, 08 Jan 2012 18:36:05 +0100, Cezary Tomczyk napisał(a):

    > W zasadzie to Inkscape http://inkscape.org/ nie jest taki zły to
    > obrabiania SVG. Dostępny jest na Windows i na Mac-a. Nie ingeruje w Twój
    > kod SVG. Testowałem go na wiele sposobów, ale idealny nie jest.

    Widzę, że to świeżynka dopiero, ale zapowiada się całkiem nieźle. Oby Adobe
    nie wykupił ich i nie zmarnował produktu swoim pojęciem ergonomii.

    Zauważyłem, że program nazywa ścieżki samodzielnie. Czy jest możliwość
    zmiany tych nazw? Choddzi mi o przypadek gdy narysowałem jakiś kształt,
    skasowałem bo mi np. nie pasował lecz odwołania programistryczne zostały.
    Nowy kształt powinien mieć to samo ID.

  • 4. Data: 2012-01-09 18:42:35
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...pl>

    W dniu 2012-01-09 19:11, Marek pisze:

    > Widzę, że to świeżynka dopiero, ale zapowiada się całkiem nieźle. Oby Adobe
    > nie wykupił ich i nie zmarnował produktu swoim pojęciem ergonomii.

    To chyba najlepszy z tych, które testowałem. A przetestowałem
    kilkanaście na Windows-a i Mac-a.

    A tego to nie wiem.

    --
    Cezary Tomczyk

  • 5. Data: 2012-01-09 19:53:29
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    poniedziałek, 9 stycznia 2012 19:11 wielka mądrość na czytelników
    pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    > Widzę, że to świeżynka dopiero, ale zapowiada się całkiem nieźle.

    Po czym wnosisz?
    Najstarszy wpis w changelogu, jaki znalazłem, datowany jest na kwiecień 2004
    roku. W repozytoriach Debiana znajduje się od grudnia 2003 roku. Wg FAQ na
    ich stronie, Inkscape powstał w 2003 roku jako fork innego programu,
    Sodipodi. Wg Wikipedii, prace nad SVG rozpoczęły się w 1998 roku, zaś
    standard jest rekomendacją W3C od 4 września 2001 roku.

    > Oby
    > Adobe nie wykupił ich i nie zmarnował produktu swoim pojęciem ergonomii.

    Kogo miałby wykupić?

    Inkscape jest projektem o otwartym kodzie źródłowym, dystrybuowanym na
    licencji GNU GPL, za którym nie stoi żadna organizacja. Adobe musiałoby więc
    przekupywać pojedynczych developerów, a i tak istnieje duża szansa, że
    projekt przejęliby jacyś fascynaci (tak jak stało się z KDE 3, GNOME 2 czy
    OOo).
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 6. Data: 2012-01-10 09:33:40
    Od: satellite <p...@g...pl>

    On Monday, January 9, 2012 7:11:11 PM UTC+1, Marek wrote:
    > Dnia Sun, 08 Jan 2012 18:36:05 +0100, Cezary Tomczyk napisał(a):

    > Zauważyłem, że program nazywa ścieżki samodzielnie. Czy jest możliwość
    > zmiany tych nazw? Choddzi mi o przypadek gdy narysowałem jakiś kształt,

    wcisnij [ctrl]+[shift]+[x]

  • 7. Data: 2012-01-10 09:53:46
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Tue, 10 Jan 2012 01:33:40 -0800 (PST), satellite napisał(a):

    > wcisnij [ctrl]+[shift]+[x]

    Dzięki, pobawię się tym programem...