  • 1. Data: 2013-06-20 15:20:28
    Temat: Czy info o cookies musi być wyskakujące?
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    Witam,

    Czy info o cookies musi być wyskakujące? Nie może to być po prostu stały napis,
    gdzieś na dole strony, który nikomu nie będzie przeszkadzał?

    Dziękuję,

    latet

  • 2. Data: 2013-06-20 16:01:03
    Temat: Re: Czy info o cookies musi być wyskakujące?
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Latet napisał:
> [...]
    >
    > Czy info o cookies musi być wyskakujące? Nie może to być po prostu stały
    > napis, gdzieś na dole strony, który nikomu nie będzie przeszkadzał?

    To pytanie do urzednikow. A oni nie wydali zadnej jednoznacznej
    interpretacji. Ot wypluli przepis, ze trzeba poinformowac tak, zeby
    internauta poczul sie pouczony.

    Poniewaz zas urzednicy moga karac finansowo jesli uznaja, ze internauta
    nie zostal poinformowany to wszyscy (wiekszosc) stosuja takie
    rozwiazania, ktore niedowidzacy urzednik zauwazy.

  • 3. Data: 2013-06-23 10:19:06
    Od: Jan <e...@e...com>

    Dnia Thu, 20 Jun 2013 16:01:03 +0200, Mr. Misio napisał(a):

> [...]
    > nie zostal poinformowany to wszyscy (wiekszosc) stosuja takie
    > rozwiazania, ktore niedowidzacy urzednik zauwazy.

    Prawo uchwalają politycy, urzędnicy tylko realizują wytyczne :) Swoją
    drogą ciekawe czy i jak mają informować ci którzy korzystają z cookie
    flashowych i innych form zapisu danych na dysku usera pozwalających na
    jego "szpiegowanie". Tak to jest jak nieuk próbuje ogarnąć paragrafem coś
    na czym się nie zna.

  • 4. Data: 2013-06-23 16:47:52
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Jan napisał:

    > Prawo uchwalają politycy, urzędnicy tylko realizują wytyczne :)

    Ale to urzednicy interpretuja prawo. Potem co najwyzej mozna sie
    odwolywac do NSA ;)

> [...]
    > flashowych i innych form zapisu danych na dysku usera pozwalających na
    > jego "szpiegowanie". Tak to jest jak nieuk próbuje ogarnąć paragrafem coś

    Unia kazala.

    Jak to niech se wymysli podatnik.

    Koszt nie gra roli, w koncu placi podatnik.

    Ot cala filozofia ustawodawcow.

  • 5. Data: 2013-06-23 17:42:10
    Od: Mirosław Zalewski <m...@n...reply.invalid>

    niedziela, 23 czerwca 2013 10:19. Wielka mądrość na czytelników
    pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Jan:

    > Swoją
    > drogą ciekawe czy i jak mają informować ci którzy korzystają z cookie
    > flashowych i innych form zapisu danych na dysku usera pozwalających na
    > jego "szpiegowanie".

    W ustawie znajduje się bardzo precyzyjna odpowiedź na pytanie ,,czy". Polecam
    przeczytać, to tylko dwa paragrafy.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 6. Data: 2013-06-24 10:09:36
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    W dniu 2013-06-23 10:19, Jan pisze:
    > Swoją
    > drogą ciekawe czy i jak mają informować ci którzy korzystają z cookie
    > flashowych i innych form zapisu danych na dysku usera pozwalających na
    > jego "szpiegowanie".

    Tak samo. Na ustawe lapia sie wszelkie uebercookie, web storage, i inne
    wynalazki.

    Ustawa mowi o "przechowywaniu informacji lub uzyskiwaniu dostepu do
    informacji juz przechowywanej w telekomunikacyjnym urządzeniu koncowym
    abonenta lub uzytkownika koncowego".

    > Tak to jest jak nieuk próbuje ogarnąć paragrafem coś
    > na czym się nie zna.

    A jakis nieuk, ktory nie ogarnial paragrafow nazwal to raz "informacja o
    cookies" i setki za nim powtarzaja.

    --
    NotBear

  • 7. Data: 2013-06-24 14:32:56
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-06-20 15:20, Latet pisze:
    > Witam,
    >
    > Czy info o cookies musi być wyskakujące? Nie może to być po prostu stały
    > napis, gdzieś na dole strony, który nikomu nie będzie przeszkadzał?

    Oto odpowiedź jaką otrzymałem z gabinetu prezesa UKE:

    W odpowiedzi na Pana maila z dnia 29 marca 2013 r. z zapytaniem w
    sprawie interpretacji art. 173 ustawy Prawo telekomunikacyjne uprzejmie
    informuję, iż z uwagi na istotny społeczny wymiar znowelizowanego art.
    173 ustawy Prawo telekomunikacyjne, który wprowadza nowe regulacje
    mające znaczenie dla ochrony prywatności użytkowników Internetu, a także
    z uwagi na liczne zapytania dotyczące przedmiotowego przepisu spływające
    do Urzędu Komunikacji Elektronicznej, a także do Ministerstwa
    Administracji i Cyfryzacji, Ministerstwo przy współpracy z Urzędem
    przygotowuje stanowisko dotyczące właściwej interpretacji art. 173
    ustawy Prawo telekomunikacyjne. Stanowisko to będzie odpowiedzią na
    zgłaszane, zarówno przez przedsiębiorców, jak i użytkowników,
    wątpliwości interpretacyjne związane z prawidłową realizacją nowych
    obowiązków dotyczących ,,cookies". Niezwłocznie po opracowaniu
    ostatecznej wersji ww. stanowiska zostanie Pan o tym fakcie poinformowany.

    Marek

  • 8. Data: 2013-06-24 17:42:07
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > obowiązków dotyczących ,,cookies". Niezwłocznie po opracowaniu
    > ostatecznej wersji ww. stanowiska zostanie Pan o tym fakcie poinformowany.

    No to lekko kilka miesiecy teraz uplynie :)

  • 9. Data: 2013-06-26 10:47:06
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-06-24 17:42, Mr. Misio pisze:

    > No to lekko kilka miesiecy teraz uplynie :)

    Za kilka miesięcy znów zarobimy :-)

    Marek

  • 10. Data: 2013-06-26 12:40:02
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

    > Za kilka miesięcy znów zarobimy :-)

    Fakt. Choc wole cos produktywnego niz przelewanie z pustego w prozne,
    nawet jak dostaje za to kase :)