  • 1. Data: 2007-11-09 09:49:34
    Temat: Czy TPSA można jeszcze brać pod uwage jako dostawce grubego Internetu ?
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Mieszkam na zadupiu, mam małą osiedlówke na pół gminy której
    zapotrzebowanie wzrosło na tyle, że trzeba łącze rozbudować.

    Branie pod uwage TPSA jako dostawce to ruletka. Co z tego że
    łącza od nich działają i są teoretycznie nawet niedrogie skoro
    jakakoklwiek operacja taka jak uruchomienie, przeniesienie czy
    nawet coś tak prozaicznego jak zwiększenie przepustowości (w
    pare kliknięć) wiąże się z czekaniem, czekaniem i jeszcze raz
    czekaniem.

    Kumpel na uruchomienie DSLa czekał 2 miesiące, na większenie
    jego przepustowości kolejne 1.5 miesiąca. Miejscowa kablówka
    zamówiła ATMa w lipcu i tepsiarze mówią że jeszcze trzeba z 1.5
    miesiaca czekać (a mamy listopad).
    Jeden z okolicznych urynanetów zamówił ATMa czekał czekał czekał
    aż w końcu dał sobie spokój i pociągnął radiem z innego urynaneta,
    jak zeznawali tepsiarze "myśmy już mieli wszystko przygotowane
    a ten zrezygnował w ostatniej chwili bo wziął od kogoś radiem".
    Wszystko pięknie, tyle że gościu czekał pare miesięcy.

    Swego czasu było coś takiego jak dział interwencji w TPSA, na
    początku wszystko działało jak należy, ale potem tepsiarze się
    poprzyzwyczajali i wszystko wróciło do normy. Ciekawe kiedy
    klienci poprzyzwyczajają się że w TPSA tak się długo czeka
    na cokolwiek i nie będą brani pod uwage przy wyborze
    dostawcy łącza.

    --
    futszaK
    0601061867

  • 2. Data: 2007-11-09 22:03:13
    Od: "Łukasz Pierzchalski" <l...@k...torun.pl>

    Użytkownik "futszaK" <f...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > jego przepustowości kolejne 1.5 miesiąca. Miejscowa kablówka
    > zamówiła ATMa w lipcu i tepsiarze mówią że jeszcze trzeba z 1.5

    Sam zamawiałem ATM-a, mimo iż lokalizacja instalacji to dosłownie centrum
    miasta.
    Czas oczekiwania na pociągnięcie światła to minimum 3 miesiące = max. 6
    miesięcy.....
    No cóż nie trzeba mieszkać na wiosce żeby czekać na pociągnięcie internetu
    ;-)

  • 3. Data: 2007-11-09 22:44:39
    Od: G...@S...Janoszka.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Fri, 9 Nov 2007 23:03:13 +0100 I had a dream that Łukasz Pierzchalski
    <l...@k...torun.pl> wrote:
> [...]
    >miesięcy.....
    >No cóż nie trzeba mieszkać na wiosce żeby czekać na pociągnięcie internetu

    Ciekawe, ja w stosunkowo małym mieście w Polsce "B" czekałem koło 4 tygodni
    na dociągnięcie światełka z ATM, a powiększanie nie trwa dłużej niż parę dni.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 4. Data: 2007-11-10 10:21:18
    Od: Dariusz Sznajder <d...@s...org>

    Dnia 09.11.2007 Grzegorz Janoszka
    <G...@S...Janoszka.pl> napisał/a:
    > Ciekawe, ja w stosunkowo małym mieście w Polsce "B" czekałem koło 4 tygodni
    > na dociągnięcie światełka z ATM, a powiększanie nie trwa dłużej niż parę dni.
    Bo to losowe :\

    Czasem ATM załatwia się szybko, a czasem przeniesienie głupiego BRI na
    całkiem istniejące pary zajmuje 3 miesiące.

    --
    Dariusz Sznajder
    DSZ6-RIPE

  • 5. Data: 2007-11-10 12:18:38
    Od: Radosław HORODNICZY <r...@g...com>

    Użytkownik "Dariusz Sznajder" <d...@s...org> napisał w wiadomości
    ce.pl...
    > Bo to losowe :\
    >
    > Czasem ATM załatwia się szybko, a czasem przeniesienie głupiego BRI na
    > całkiem istniejące pary zajmuje 3 miesiące.

    Losowe ? Kwestia tego jak podejdziesz do tematu + ewentualnie na kogo trafisz
    po stronie tpsa.

    Dla wielu osob zalatwianie takich rzeczy to jeden telefon do pani X w tpsa a
    potem czekanie
    pol roku i biadolenie ze samo sie nie robi....

    Do tpsa trzeba podejsc specyficznie, po prostu musisz ich napinac i napinac ile
    sie da,
    a jak sprawa jest duza i pilna (ala przeniesienie ATM) to umawiasz sie z jakims
    panem
    na zywo, jedziesz i robisz zadyme :)

    No i czesto pomaga wysylanie pism/maili, gdzie sie da i jak sie da.

  • 6. Data: 2007-11-10 18:40:15
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > a ten zrezygnował w ostatniej chwili bo wziął od kogoś radiem".
    > Wszystko pięknie, tyle że gościu czekał pare miesięcy.

    Na początku 2002 zamawiałem w moim mieście (ok. 150.000 mieszkańców)
    Polpaka 2 megabity - jak przyszedłem do centrali, to aż się palili, aby
    mnie jak najszybciej obsłużyć i aby ten Polpak jak najszybciej zaczął
    działać.

    Podobnie w Poznaniu, w drugiej połowie 2003 - tutaj został nam
    przydzielony bardzo dobry opiekun (co miało tę wadę, że niedługo
    awansował), z którym załatwienie wszystkiego było błyskawiczne. Również
    był to Polpak 2 megabity, a później wzięliśmy jeszcze taki drugi.

    Dodam też, że jak w moim mieście zakładałem parę lat temu telefon
    prywatny, to po 11 dniach miałem już wszystko zrobione.

    Tak więc wszystko wg mnie zależy raczej od tego, jakiej szybkości kto
    oczekuje.

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 7. Data: 2007-11-10 19:31:06
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Sat, 10 Nov 2007 19:40:15 +0100, Any User wrote:

    > Na początku 2002 zamawiałem w moim mieście (ok. 150.000 mieszkańców)
    > Podobnie w Poznaniu, w drugiej połowie 2003 - tutaj został nam

    wszystko się zgadza, ale to było jeszcze w czasach przedCRMowych, teraz
    WSZYSTKIE zlecenia muszą iść przez CRM, a że ten się klopi to wychodzi jak
    wychodzi

  • 8. Data: 2007-11-11 21:45:50
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    futszaK pisze:
> [...]
    ATM w TP szybko?

    8 lutego złożyłem zamówienie
    w maju załatwiłem all uzgodnienia na dobudowanie kanalizy (200m)
    we wrzesniu światło dociagnięto
    we wrzesniu pospawano
    w pazdzierniku miało nastąpić uruchomienie, ale zabrakło karty w centrali..

    od poczatku złozenia zamówienia miałem juz 7dmiu opiekunów, 2
    kierowników PH w roli opiekunów

    licze ze w grudniu ATM ruszy

    --
    pozdros
    icek

  • 9. Data: 2007-11-11 22:04:29
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    icek <i...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > w pazdzierniku miało nastąpić uruchomienie, ale zabrakło karty w centrali..
    >
    > od poczatku złozenia zamówienia miałem juz 7dmiu opiekunów, 2

    A w grudniu wyjdzie, że potrzebny jest jeszcze patchcord, któego nie ma.
    I poczekasz kolejne dwa miesiące. ;)

    Been there, done that.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 10. Data: 2007-11-11 23:21:29
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Sun, 11 Nov 2007 22:04:29 +0000, Krzysztof Oledzki wrote:

    > A w grudniu wyjdzie, że potrzebny jest jeszcze patchcord, któego nie ma.
    > I poczekasz kolejne dwa miesiące. ;)

    i dlatego należy organizować własny system dystrybucji Internetu, na
    terenie Pomorza Środkowego zamierzam się tym zająć OSOBIŚCIE, pierwsze
    oznaki już wkrótce, co później czas pokaże :)