  • 51. Data: 2019-09-03 13:50:12
    Temat: Czy MIDI jeszcze żyje? [ Re: odkurzacze autonomiczne -- roboty sprzątające, co wybrać? ]
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2019-09-03 o 09:48, Mateusz Viste pisze:
    > Pytasz człowieka, który w XXI w. będąc starym chłopem spędza noce nad
    > takimi wynalazkami:http://etherdfs.sourceforge.net/ słuchając przy
    > rzewnych MIDI-melodiihttp://dosmid.sourceforge.net/

    Bardzo lubiłem ten standard, choć oczywiście jakość generowanych
    dźwięków na kolana nie rzuca. Ale fajnie było pogrzebać w jakichś
    gotowcach, zmieniając instrumenty wedle uznania. Miałem kilka świetnych
    kawałków, a już samym topem były "Schody do nieba".

    No cóż, wszystko to gdzieś na starych dyskach zostało:
    /co straciłem z własnej woli, ile przeciw sobie/
    /co wyliczę, to wyliczę, ale zawsze wtedy powiem.../

    A co do starych dysków, czyli poniekąd nawiązując do tematu:
    "Jak połączyć 2 domowe laptopy?" z grupy pl.comp.pecet
    - bo o to zahaczyłeś, to w czasach słodkiego DOS-a łupanego też
    musiałem, w miarę moich naprawdę skromnych możliwości, rozwiązać
    problem, jak go tu nazwę: przesiadkowy.
    Wszak PC-ty szły do przodu, kupowało się nowy, a na starym leżały
    rzeczy, co to nie tak zaraz-natychmiast, ale w jakimś momencie
    okazywały się potrzebne. Jako że przekładanie dysków wiele sensu nie
    miało, a i skopiowanie całości też nie za bardzo, tedy potrzebna była
    możliwość interwencyjnego przelania pliku na nowy sprzęt. Ja do tego
    używać postanowiłem (choć pewnie było już wtedy wiele lepszych metod)
    Norton Commandera, oraz kabla RS232, albo LPT.
    NC pozwalał dokonywać transferów łatwo, acz raczej wolno.

    /Trzeba sobie jakoś radzić -- rzekł baca, zawiązując kierpce Gąsienicą/ *

    (*) Gąsienica -- znany ród tatrzański. Kto w powiedzeniu mówi o
    "dżdżownicy", ten nie wie, w czym tkwi /clou/ dowcipu!

  • 52. Data: 2019-09-03 14:11:09
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 03 Sep 2019 13:50:12 +0200, JaNus wrote:

    > Bardzo lubiłem ten standard, choć oczywiście jakość generowanych
    > dźwięków na kolana nie rzuca.

    Jak nie rzuca, jak rzuca. A raczej - może rzucać. MIDI nie ma związku z
    jakością dźwięku, to nic innego jak forma zapisu nutowego. Za jakość
    dźwięku odpowiada wyłącznie syntezator.
    Przykład: https://youtu.be/8ssDGBTssUI?t=80

    W latach '90 popularną praktyką było syntezowanie MIDI za pomocą układów
    YMF262 (tzw. OPL3), po prostu dlatego że układy te znajdowały się na
    większości ówczesnych kart dźwiękowych. Ale jakość wtedy faktycznie
    była... przeróżna.

> [...]
    > (...) Ja do tego używać postanowiłem (choć pewnie było już wtedy wiele
    > lepszych metod) Norton Commandera, oraz kabla RS232, albo LPT.

    Chyba wszyscy tak robili. Aczkolwiek ja nie NC używałem, a LapLink, no
    ale zasada ta sama, i ból identyczny. Dlatego, 20 lat później,
    postanowiłem wziąć byka za rogi i stworzyć autorskie rozwiązanie sieciowe
    rozwiązujące ten problem. Nieco za późno... Ale lepiej późno niż wcale. :)

    Mateusz

  • 53. Data: 2019-09-03 14:39:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello JaNus,

    > Bardzo lubiłem ten standard, choć oczywiście jakość generowanych
    > dźwięków na kolana nie rzuca.

    Jakość zależy tylko od jakości bibliotek instrumentów używanych przez
    program.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 54. Data: 2019-09-03 14:51:42
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2019-09-01 o 21:59, JaNus pisze:

    > Pewnie różnią się tym-i-owym. No ale czy taki najtańszy sprząta, czy
    > tylko kręci się w kółko? Co jest istotne, co brać pod uwagę przy wyborze?

    Zaczekaj. Za moment pojawią się piękne elektryczne dziewczyny
    a sprzątanie wybierzesz im z menu.
    --
    A S

  • 55. Data: 2019-09-03 15:01:29
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    On 2019-09-03 13:24, JaNus wrote:

    > Weź wyluzuj...
    > To nie żadne "moje" fantazje, to trawestacja tekstu niezwykle
    > popularnego, co to żona, ciężko zapracowana, odpowiada mężowi na jego
    > gadkę, że coś-tam "jeszcze" by mogła zrobić. Nie znasz tego??
    >
    > Hm, no to pewnie jesteś... młody!
    >
    > Choć oczywiście w usenecie młodych nie ma  :(

    No jak nie ma. A ja ? XLII to jeszcze nie starość.

    Pzdr

    Adam Górski

  • 56. Data: 2019-09-03 15:06:59
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 03 Sep 2019 14:51:42 +0200, A S wrote:

    > Zaczekaj. Za moment pojawią się piękne elektryczne dziewczyny a
    > sprzątanie wybierzesz im z menu.

    Tia. Mi to samo mówiono o latających samochodach gdy miałem 8 lat.
    Posłuchałbym, to bym do dziś PKSem zasuwał.

    Mateusz

  • 57. Data: 2019-09-03 19:04:34
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > Jakość zależy tylko od jakości bibliotek instrumentów używanych
    > przez program.

    Hm...

    W dniu 2019-09-03 o 14:11, Mateusz Viste pisze:
    > Za jakość dźwięku odpowiada wyłącznie syntezator.

    Czyli ani "tylko", ani "wyłącznie", bo istotne są obie sprawy.

  • 58. Data: 2019-09-03 19:20:39
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2019-09-03 o 15:06, Mateusz Viste pisze:
> [...]
    Ano. I tą drogą gatunek ludzki przejdzie do historii.
    "Białko jest jedynie krótkim epizodem, w przyszłym milionoletnim
    pochodzie *prawdziwej* inteligencji"...

    > Tia. Mi to samo mówiono o latających samochodach gdy miałem 8 lat.
    > Posłuchałbym, to bym do dziś PKSem zasuwał.
    >
    > Mateusz

    No przecież! Robią już takie platformy, coś jakby latająca hulajnoga, z
    czterema śmigłami skierowanymi ku górze. Taki powietrzny Segway Human
    Transporter, też balansuje się ciałem.
    Albo te latające plecaki: są i śmigłowe (są?), ale najczęściej
    odrzutowe. Niedawno jakiś entuzjasta przeleciał czymś takim nad Kanałem
    La Manche. Problem największy był tylko w tym, że nie można było zabrać
    wystarczającej ilości paliwa, wszak ono waży! Musiał więc po drodze
    wylądować na jakiejś jednostce pływającej, i zatankować. Gdy mocno wieje
    to musi być trudne!

  • 59. Data: 2019-09-03 19:52:09
    Od: d...@g...com

    użytkownik JaNus napisał:

    > Mapowanie to najwyraźniej w maszynach powyżej 1 200 zł, czy coś koło
    > tego, ale...

    Tak się zastanawiam, skoro studenciaki są w stanie zrobić mapę
    i optymalizację drogi https://youtu.be/IngelKjmecg?t=464, czemu to mapowanie jest
    tylko w droższych odkurzaczach?

  • 60. Data: 2019-09-03 19:54:41
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Zaczekaj. Za moment pojawią się piękne elektryczne dziewczyny
    > a sprzątanie wybierzesz im z menu.

    A to nie lepsza piękna biologiczna dziewczyna ?
    Ja mam taką (oprócz robota xiaomi) - ona robi raz na tydzień "zwykłe"
    porządne sprzątanie, a potem przez tydzień robot sobie jeździ.
    Taka panie piękna współpraca człowieka (tj. kobiety) z maszyną :)

    A biologiczna dziewczyna ma także inne ciekawe zastosowania. Np.
    pieczenie, gotowanie, pranie (dobrze, że ona tutaj nie zagląda...)