  • 1. Data: 2020-08-17 02:11:59
    Temat: Czemu tak powoli
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Wszystko jedno, czy sonda wysłana w latach 70, czy całkiem niedawno, to
    bitrate jest max 32kb/s. A minimalne?, no cóż, na tam-tamach ci co to
    ich nazywać nie można;-) osiągali lepszy.
    Czemu właściwie nie można przesłać np. obrazu z Marsa z jakimś mniej
    zramolałym transferem?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2020-08-17 06:15:10
    Temat: Re: Czemu tak powoli
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >to ich nazywać nie można;-) osiągali lepszy.
    >Czemu właściwie nie można przesłać np. obrazu z Marsa z jakimś mniej

    Im szersze pasmo, tym wiecej szumow sie odbiera.
    I trzeba wiekszej mocy i/lub lepszych anten.

    J.

  • 3. Data: 2020-08-17 10:16:11
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/08/2020 02:11, Pawel "O'Pajak" wrote:
    > Wszystko jedno, czy sonda wysłana w latach 70, czy całkiem niedawno, to
    > bitrate jest max 32kb/s. A minimalne?, no cóż, na tam-tamach ci co to
    > ich nazywać nie można;-) osiągali lepszy.

    Tu jest kilka ciekawych powodów:

    https://www.youtube.com/watch?v=FzRP1qdwPKw

  • 4. Data: 2020-08-18 20:14:40
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 16 sierpnia 2020 19:12:02 UTC-5 użytkownik Pawel "O'Pajak" napisał:
> [...]
    > ich nazywać nie można;-) osiągali lepszy.
    > Czemu właściwie nie można przesłać np. obrazu z Marsa z jakimś mniej

    Chyba tak nie jest.
    Ostatnio mi sie o oczy obilo ze sondy marsjanskie maja transfery na poziomie 1-2mbit.
    Tyle ze im jakies anteny uszkodzilo i musieli nadawac wolniej.

    https://mars.nasa.gov/msl/mission/communications/
    czytaj: Data Rates/Returns

    Dodatkowo masz problem z opoznieniami.

    Jesli czesc danych zostanie utracona to ta sonda musi trzymac dane na ten czas w
    pamieci zeby moc je wyslac ponownie (czesciowo). A ze pamieci tam duzo w tych sondach
    nie ma to i nie ma sensu szybko wysylac.

    Bo zanim info ze trzeba wyslac cos jeszcze raz wroci to nie mozna nic nowego zapisac.

    To sie nieco zazebia z tematem "fat long pipes" gdzie transfery nawet po ssh/ftp sa
    relatywnie powolne mimo uzycia gigabitowych linkow jesli odleglosci sa dlugie.