eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaCzemu "pro" nie używają APS-C?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 81

  • 21. Data: 2009-07-31 16:32:43
    Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Marek Wyszomirski:

    > O sportowych owszem, ale nigdzie nie widziałem założenia że w pełnym słońcu.
    > Niekiedy zawody odbywają się również podczas deszczu, a i na sztucznie
    > oświetlonej hali zdarza się widzieć reporterów z długimi obiektywami.

    To czego niby używano do takich zdjęć w erze filmu?
    --
    Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment

    Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com


  • 22. Data: 2009-07-31 17:48:52
    Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > Zastanawia mnie to ilekroć widzę fullfrejmy z wielkimi teleskopami na
    > meczach i wyścigach. Przecież APS-C daje możliwość uzyskania tego
    > samego przy znacznie mniejszych rozmiarach i bez kompromisów
    > jakościowych, bo takich zdjęć nie robi się chyba na ISO3200?
    > To kwestia większej wytrzymałości body FF, przyzwyczajeń z analoga,
    > czy wstydu przed pokazaniem się z D300?

    a kogo to obchodzi.



  • 23. Data: 2009-07-31 21:08:05
    Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C?
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    > Zastanawia mnie to ilekroć widzę fullfrejmy z wielkimi teleskopami na
    > meczach i wyścigach. Przecież APS-C daje możliwość uzyskania tego samego
    > przy znacznie mniejszych rozmiarach i bez kompromisów jakościowych, bo
    > takich zdjęć nie robi się chyba na ISO3200?
    > To kwestia większej wytrzymałości body FF, przyzwyczajeń z analoga, czy
    > wstydu przed pokazaniem się z D300

    Biedni profesjonalisci.
    Wszystko to zapewne ofiary agresywnego marketingu
    producentow sprzetu (he,he...) - tak przynajmniej wynikaloby
    z lektury tej grupy...
    ---



  • 24. Data: 2009-07-31 21:12:16
    Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C?
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>


    "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał:

    >
    > > O sportowych owszem, ale nigdzie nie widziałem założenia że w pełnym
    słońcu.
    > > Niekiedy zawody odbywają się również podczas deszczu, a i na sztucznie
    > > oświetlonej hali zdarza się widzieć reporterów z długimi obiektywami.
    >
    > To czego niby używano do takich zdjęć w erze filmu?
    > [...]

    Czarno-białe filmy o wysokich czułościach były znane od wielu lat. Takiego
    np. Fotopana HL produkowanego w Polsce na licencji Ilforda już we wczesnych
    ltach 70-tych dawało się bez problemu forsować do ISO1600, a nawet i 3200
    jeśli akceptowało sie nieco większe ziarno.Podejrzewam również, ze częściej
    niż dzisiaj dochodziło do sytuacji, kiedy zdjeć z danej imprezy po prostu
    nie było.


    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)


  • 25. Data: 2009-07-31 21:17:11
    Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Marek Wyszomirski:

    >> To czego niby używano do takich zdjęć w erze filmu?
    >> [...]
    >
    > Czarno-białe filmy o wysokich czułościach były znane od wielu lat. Takiego
    > np. Fotopana HL produkowanego w Polsce na licencji Ilforda już we wczesnych
    > ltach 70-tych dawało się bez problemu forsować do ISO1600, a nawet i 3200
    > jeśli akceptowało sie nieco większe ziarno.Podejrzewam również, ze częściej
    > niż dzisiaj dochodziło do sytuacji, kiedy zdjeć z danej imprezy po prostu
    > nie było.

    No moment moment. Nie wmawiaj mi że w połowie lat 90 zdjęcia z meczów i
    wyścigów były czarno - białe :> Dlatego zakładam że ISO400 to max. A nowe
    APS-C w świetle dnia dają przecież świetnej jakości ISO1600.
    --
    Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment

    Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com


  • 26. Data: 2009-07-31 21:17:58
    Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze greenman:

    > Biedni profesjonalisci.
    > Wszystko to zapewne ofiary agresywnego marketingu
    > producentow sprzetu (he,he...) - tak przynajmniej wynikaloby
    > z lektury tej grupy...

    Nie skumałeś.

    Chodzi o wygodę. Po co męczyć się z wielkim teleskopem jeśli można mieć o
    półtora raza mniejszą zabawkę?
    --
    Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment

    Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com


  • 27. Data: 2009-07-31 21:22:59
    Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C?
    Od: StaM <a...@y...com>

    On 31 Lip, 23:17, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:


    :> Dlatego zakładam że ISO400 to max. A nowe

    >
    > Mateusz Ludwin      

    Nie slyszales o filmie Fuji 800 i jego malutkim ziarnie?
    StaM                     


  • 28. Data: 2009-07-31 21:42:07
    Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C?
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-07-31 23:17:11 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Dlatego zakładam że ISO400 to max. A nowe
    > APS-C w świetle dnia dają przecież świetnej jakości ISO1600.

    Źle zakładasz.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam
    JA
    www.skanowanie-35mm.pl


  • 29. Data: 2009-07-31 21:43:17
    Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C?
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-07-31 23:17:58 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Chodzi o wygodę. Po co męczyć się z wielkim teleskopem jeśli można mieć o
    > półtora raza mniejszą zabawkę?

    No widzisz.
    Ale gupi ci Rzymianie.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam
    JA
    www.skanowanie-35mm.pl


  • 30. Data: 2009-07-31 21:53:52
    Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C?
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał:

    >
    > >> To czego niby używano do takich zdjęć w erze filmu?
    > >> [...]
    > >
    > > Czarno-białe filmy o wysokich czułościach były znane od wielu lat.
    Takiego
    > > np. Fotopana HL produkowanego w Polsce na licencji Ilforda już we
    wczesnych
    > > ltach 70-tych dawało się bez problemu forsować do ISO1600, a nawet i
    3200
    > > jeśli akceptowało sie nieco większe ziarno.Podejrzewam również, ze
    częściej
    > > niż dzisiaj dochodziło do sytuacji, kiedy zdjeć z danej imprezy po
    prostu
    > > nie było.
    >
    > No moment moment. Nie wmawiaj mi że w połowie lat 90 zdjęcia z meczów i
    > wyścigów były czarno - białe :>

    Myślałem, ze chodzi Ci o trochę dawniejsze czasy.

    >Dlatego zakładam że ISO400 to max.

    Błędne założenie. Można było więcej.

    > A nowe
    > APS-C w świetle dnia dają przecież świetnej jakości ISO1600.
    >[...]

    Z kolorowych negatywów też się dawało tyle wycisnąć. Dowód - np. pod adresem
    http://www.fujifilm.com/products/consumer_film/pdf/s
    uperia_1600_datasheet.pdf


    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: