-
21. Data: 2009-07-31 16:32:43
Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C?
Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>
Rzecze Marek Wyszomirski:
> O sportowych owszem, ale nigdzie nie widziałem założenia że w pełnym słońcu.
> Niekiedy zawody odbywają się również podczas deszczu, a i na sztucznie
> oświetlonej hali zdarza się widzieć reporterów z długimi obiektywami.
To czego niby używano do takich zdjęć w erze filmu?
--
Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment
Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com
-
22. Data: 2009-07-31 17:48:52
Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C?
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Mateusz Ludwin wrote:
> Zastanawia mnie to ilekroć widzę fullfrejmy z wielkimi teleskopami na
> meczach i wyścigach. Przecież APS-C daje możliwość uzyskania tego
> samego przy znacznie mniejszych rozmiarach i bez kompromisów
> jakościowych, bo takich zdjęć nie robi się chyba na ISO3200?
> To kwestia większej wytrzymałości body FF, przyzwyczajeń z analoga,
> czy wstydu przed pokazaniem się z D300?
a kogo to obchodzi.
-
23. Data: 2009-07-31 21:08:05
Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C?
Od: "greenman" <e...@f...pl>
Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
> Zastanawia mnie to ilekroć widzę fullfrejmy z wielkimi teleskopami na
> meczach i wyścigach. Przecież APS-C daje możliwość uzyskania tego samego
> przy znacznie mniejszych rozmiarach i bez kompromisów jakościowych, bo
> takich zdjęć nie robi się chyba na ISO3200?
> To kwestia większej wytrzymałości body FF, przyzwyczajeń z analoga, czy
> wstydu przed pokazaniem się z D300
Biedni profesjonalisci.
Wszystko to zapewne ofiary agresywnego marketingu
producentow sprzetu (he,he...) - tak przynajmniej wynikaloby
z lektury tej grupy...
---
-
24. Data: 2009-07-31 21:12:16
Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C?
Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>
"Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał:
>
> > O sportowych owszem, ale nigdzie nie widziałem założenia że w pełnym
słońcu.
> > Niekiedy zawody odbywają się również podczas deszczu, a i na sztucznie
> > oświetlonej hali zdarza się widzieć reporterów z długimi obiektywami.
>
> To czego niby używano do takich zdjęć w erze filmu?
> [...]
Czarno-białe filmy o wysokich czułościach były znane od wielu lat. Takiego
np. Fotopana HL produkowanego w Polsce na licencji Ilforda już we wczesnych
ltach 70-tych dawało się bez problemu forsować do ISO1600, a nawet i 3200
jeśli akceptowało sie nieco większe ziarno.Podejrzewam również, ze częściej
niż dzisiaj dochodziło do sytuacji, kiedy zdjeć z danej imprezy po prostu
nie było.
--
Pozdrawiam!
Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)
-
25. Data: 2009-07-31 21:17:11
Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C?
Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>
Rzecze Marek Wyszomirski:
>> To czego niby używano do takich zdjęć w erze filmu?
>> [...]
>
> Czarno-białe filmy o wysokich czułościach były znane od wielu lat. Takiego
> np. Fotopana HL produkowanego w Polsce na licencji Ilforda już we wczesnych
> ltach 70-tych dawało się bez problemu forsować do ISO1600, a nawet i 3200
> jeśli akceptowało sie nieco większe ziarno.Podejrzewam również, ze częściej
> niż dzisiaj dochodziło do sytuacji, kiedy zdjeć z danej imprezy po prostu
> nie było.
No moment moment. Nie wmawiaj mi że w połowie lat 90 zdjęcia z meczów i
wyścigów były czarno - białe :> Dlatego zakładam że ISO400 to max. A nowe
APS-C w świetle dnia dają przecież świetnej jakości ISO1600.
--
Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment
Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com
-
26. Data: 2009-07-31 21:17:58
Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C?
Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>
Rzecze greenman:
> Biedni profesjonalisci.
> Wszystko to zapewne ofiary agresywnego marketingu
> producentow sprzetu (he,he...) - tak przynajmniej wynikaloby
> z lektury tej grupy...
Nie skumałeś.
Chodzi o wygodę. Po co męczyć się z wielkim teleskopem jeśli można mieć o
półtora raza mniejszą zabawkę?
--
Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment
Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com
-
27. Data: 2009-07-31 21:22:59
Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C?
Od: StaM <a...@y...com>
On 31 Lip, 23:17, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
:> Dlatego zakładam że ISO400 to max. A nowe
>
> Mateusz Ludwin
Nie slyszales o filmie Fuji 800 i jego malutkim ziarnie?
StaM
-
28. Data: 2009-07-31 21:42:07
Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C?
Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
On 2009-07-31 23:17:11 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:
> Dlatego zakładam że ISO400 to max. A nowe
> APS-C w świetle dnia dają przecież świetnej jakości ISO1600.
Źle zakładasz.
--
Nie odpowiadam na treści nad cytatem
Pozdrawiam
JA
www.skanowanie-35mm.pl
-
29. Data: 2009-07-31 21:43:17
Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C?
Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
On 2009-07-31 23:17:58 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:
> Chodzi o wygodę. Po co męczyć się z wielkim teleskopem jeśli można mieć o
> półtora raza mniejszą zabawkę?
No widzisz.
Ale gupi ci Rzymianie.
--
Nie odpowiadam na treści nad cytatem
Pozdrawiam
JA
www.skanowanie-35mm.pl
-
30. Data: 2009-07-31 21:53:52
Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C?
Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>
"Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał:
>
> >> To czego niby używano do takich zdjęć w erze filmu?
> >> [...]
> >
> > Czarno-białe filmy o wysokich czułościach były znane od wielu lat.
Takiego
> > np. Fotopana HL produkowanego w Polsce na licencji Ilforda już we
wczesnych
> > ltach 70-tych dawało się bez problemu forsować do ISO1600, a nawet i
3200
> > jeśli akceptowało sie nieco większe ziarno.Podejrzewam również, ze
częściej
> > niż dzisiaj dochodziło do sytuacji, kiedy zdjeć z danej imprezy po
prostu
> > nie było.
>
> No moment moment. Nie wmawiaj mi że w połowie lat 90 zdjęcia z meczów i
> wyścigów były czarno - białe :>
Myślałem, ze chodzi Ci o trochę dawniejsze czasy.
>Dlatego zakładam że ISO400 to max.
Błędne założenie. Można było więcej.
> A nowe
> APS-C w świetle dnia dają przecież świetnej jakości ISO1600.
>[...]
Z kolorowych negatywów też się dawało tyle wycisnąć. Dowód - np. pod adresem
http://www.fujifilm.com/products/consumer_film/pdf/s
uperia_1600_datasheet.pdf
--
Pozdrawiam!
Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)