  • 1. Data: 2012-05-09 15:18:37
    Temat: Czas wyświetlania ekranu BIOS przy starcie ?
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl>

    Witam
    Płyta Intel D865GBF, system XP Home. Podczas uruchamiania, ekran z opcją wejścia
    do BIOS (ten z informacją - press F2...itd.)wyświetla się bardzo krótko. W BIOS
    nie widzę opcji do ustawienia. Czy można jakimś sposobem wydłużyć.
    PP

  • 2. Data: 2012-05-09 15:44:53
    Temat: Re: Czas wyświetlania ekranu BIOS przy starcie ?
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2012-05-09 15:18, PL(N)umber_One wrote:
> [...]
    > nie widzę opcji do ustawienia. Czy można jakimś sposobem wydłużyć.

    Nie jest tak po części, że monitor na tyle długo zmienia rozdzielczości,
    że obraz wyświetla się przez ułamek sekundy? Co do ustawień to imho
    tylko bios, a że są różne, to się nie wypowiadam.

    Tak na marginesie po co Ci to, skoro wiesz, że F2 to wejście do biosu? :)

  • 3. Data: 2012-05-09 16:06:00
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...pl>

    Rafał Łukawski <r...@l...pl> napisał(a):
    > Nie jest tak po części, że monitor na tyle długo zmienia rozdzielczości,
    > że obraz wyświetla się przez ułamek sekundy?

    Bardzo prawdopodobne, bo na innym monitorze (Samsung SyncMaster 957MB), czas
    jest jeszcze krótszy.
    PS
    Właściwie to masz rację, prawdopodobnie, można nacisnąć F2 na ślepo.
    PP

  • 4. Data: 2012-05-09 16:46:03
    Od: sumar <s...@o...eu>

    "PL(N)umber_One ":

    > Witam

    Gospodarze mogą witywać, a tu takich nie ma wcale.

> [...]
    > nie widzę opcji do ustawienia. Czy można jakimś sposobem wydłużyć.

    Nie ma opcji "Quick Boot"? Najprościej właśnie to jest zrobić
    na "Disable", wtedy będzie liczyć pamięć i spokojnie będzie
    można przeczytać napisy, a w razie chęci nieczytania, pominąć
    naduszając "Esc".

    Serdecznie p.

  • 5. Data: 2012-05-09 17:09:06
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...pl>

    sumar <s...@o...eu> napisał(a):
> [...]
    > na "Disable", wtedy będzie liczyć pamięć i spokojnie będzie
    > można przeczytać napisy, a w razie chęci nieczytania, pominąć

    Pewnie, że jest ( pod nieco inną nazwą "Rapid Boot") i wyłączenie daje efekt.
    Dzięki.
    PP

  • 6. Data: 2012-05-09 19:27:26
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-05-09 16:06, PL(N)umber_One pisze:

    > Bardzo prawdopodobne, bo na innym monitorze (Samsung SyncMaster 957MB), czas
    > jest jeszcze krótszy.

    Jak najbardziej. Na jednej z maszynek do staruszka Matroxa G450 DH mam
    podłączone Samsungi 750p i 755DF. O ile na tym pierwszym można spokojnie
    przeczytać wszystkie komunikaty BIOS, to na 755DF wyświetlane są one z
    opóźnieniem, a komunikat BIOS karty graficznej znika zanim się pojawi
    (na 750p można go spokojnie odczytać). Podkreślam - z tej samej karty
    graficznej wyświetlającej to samo na obu wyjściach więc to nie fakt, że
    jedne komunikaty video BIOS wyświetlane są krtócej, a w innych kartach
    dłużej.

    > PS
    > Właściwie to masz rację, prawdopodobnie, można nacisnąć F2 na ślepo.

    Oczywiście. Problem to jest w drugą stronę - na niektórych płytach
    głównych wyświetlanie i testowanie urządzeń USB (czas BIOS na ich
    zarejestrowanie się na szynie) oraz dodatkowo testowanie konfiguracji
    RAID z mobo (o której w innym wątku) potrafi trwać dłużej niż
    załadowanie OSa z SSD.

    BTW:
    Jak to jest na nowych mobo z UEFI? Poprawiono już to i opóźnienie testu
    "BIOSU" (firmware EFI) trwa już błyskawicznie tak jak miało być w
    założeniach?

    --
    /MB

  • 7. Data: 2012-05-09 23:07:29
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Wed, 09 May 2012 19:27:26 +0200, Michal napisał(a):

    > BTW:
    > Jak to jest na nowych mobo z UEFI? Poprawiono już to i opóźnienie testu
    > "BIOSU" (firmware EFI) trwa już błyskawicznie tak jak miało być w
    > założeniach?

    Na Sabertooth 990fx (z EFI) + Dell U2711 jest to na tyle szybkie, że jak go
    w ciemno nie zatrzymam to nim się monitor na dobre obudzi to widzę
    startujące w7. Inna sprawa, że trwa to mniej więcej tyle samo co na starym
    bios-ie. Tam też żeby zobaczyć post-a trzeba było w ciemno go zatrzymać.