  • 11. Data: 2011-07-16 11:15:52
    Temat: Re: Co to jest "drive shaft"
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Jakub Owczarski" <j...@g...com> napisał w
    wiadomości
    news:dba73b92-7d74-4601-800b-bf95c1dee8d3@u28g2000yq
    f.googlegroups.com...
    > Witam.
    > Mam pytanie, jak po polsku nazywa się część zwana po angielsku "drive
    > shaft".
    > Ja wiem, że shaft to jest wał, więc to pewnie jest jakiś wał, ale
    > chodzi mi jak się na to coś mówi w Polsce, jak zapytam w sklepie żeby
    > było wiadomo o czym mówię.

    W stanach jest to wal napedowy a polos to axle lub semi-axle, nie wiem czy
    np w GB uzywaja takich samych okreslen...

    --
    Picasso

  • 12. Data: 2011-07-21 00:29:37
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 15 Jul 2011 04:24:15 -0700 (PDT), Jakub Owczarski napisał(a):

    > Ja wiem, że shaft to jest wał, więc to pewnie jest jakiś wał, ale
    > chodzi mi jak się na to coś mówi w Polsce, jak zapytam w sklepie żeby
    > było wiadomo o czym mówię.

    Półoś.

    --
    ___________ (R)

  • 13. Data: 2011-07-21 00:30:36
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 16 Jul 2011 09:57:59 +0200, Wojtek Borczyk napisał(a):

    > Nie mieszaj. W tylnonapędówkach "drive shaft" to dokładnie "wał napędowy".

    Ciekawe, dlaczego we wszystkich ksiązkach anglojęzycznych jakie mam jest to
    jednak properel shaft...

    --

  • 14. Data: 2011-07-21 08:47:23
    Od: "Seweryn" <S...@o...pl>

    "Adam Płaszczyca"

    > Ciekawe, dlaczego we wszystkich ksiązkach anglojęzycznych jakie mam jest
    > jednak properel shaft...

    Dokładnie tak jest i to nie tylko w języku książkowym, ale w potocznym
    również.
    A jak to nazywają w US and A niewiele mnie interesuje.