eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCo nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
  • Data: 2018-08-12 23:24:02
    Temat: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    Kiedyś stosowano puszki (przy suficie) w których łączyło się wymagane
    przewody rozchodzące się do gniazd. Teraz jest modna instalacja
    bezpuszkowa, np. zasilanie jednego obwodu kilku gniazd (na jednym
    bezpieczniku) leci z rozdzielnicy od razu do puszki pierwszego
    gniazda a stamtąd przewod do drugiego gniazda, trzeciego itd.
    Najczęściej wymagane połączenie przewodow zasilających kolejne
    gniazdo łączone są na zaciskach samego gniazda. Słyszałem też. że
    niektórzy stosują szybkozłączki lub zwykle kostki połączeniowe. Są
    teraz dostępne tzw. głębokie puszki więc sporo w nich miejsca na
    ewentualne połączenia.
    Pytanie pierwsze: jaka jest trwałość i jakość takich szybkozłączek?
    Widziałem w Castoramie takie złączki z dźwigienką na 2, 3 lub 4
    przewody do zmostkowania. Jakość nie mam zaufania do takiego
    wynalazku.
    Pytanie drugie, czy istnieją jakieś listwy łączeniowe (zaciski
    śrubowe) do standardowych puszek? Kiedyś były takie czworoboczne
    puszki natynkowe, które wewnątrz miały listwę połączeniową. Chodzi o
    coś analogicznego, żeby w środek puszki na dno wrzucić taka listwę i
    ja wykorzystać do połączeń przewodów in/out. Niestety dostępne
    popularne listwy są za duże do takich puszek.

    --
    Marek