  • 1. Data: 2011-10-04 05:57:46
    Temat: Co lepiej: tani laptop plus SSD, czy szybki laptop plus HDD
    Od: Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Muszę kupić laptopa, który będzie komfortowy w pracy, bez uciążliwego
    mielenia dyskiem przy typowych zastosowaniach biurowo internetowych.

    Czy nie kombinować i kupić laptopa za ok 2500 zł, który ma ze 3 GB RAM i
    zwykły dysk HDD, czy może kupić coś za 2 tys a za dodatkowe 500 zł
    wymienić HDD na SSD?

    Co będzie wygodniejsze w użyciu i czy różnice będą widoczne gołym okiem?

  • 2. Data: 2011-10-04 07:08:42
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-10-04 07:57, Marcin N wrote:
> [...]
    > wymienić HDD na SSD?
    >
    > Co będzie wygodniejsze w użyciu i czy różnice będą widoczne gołym okiem?

    Przy SSD różnice będą wyraźne (zwróć uwagę by to był szybki SSD - zapis
    + odczyt + IOPS), np. serie OCZ Vertex lub podobne.

    Ujemna roznica prawdopodobnie bedzie pojemnosc, bo kupicz cos zapewne w
    granicach 60-120GB, a w notebookach pelno juz dyskow 500GB (najczescie
    5400, stad widocza roznica w szybkosci bedzie jeszcze wieksza)

    Plusem bedzie nieco dluzszy czas pracy na baterii

  • 3. Data: 2011-10-04 07:31:53
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Muszę kupić laptopa, który będzie komfortowy w pracy, bez uciążliwego mielenia
    > dyskiem przy typowych zastosowaniach biurowo internetowych.

    No to, już sam sobie odpowiedziałeś ;-)
    Jestem akurat świeżo po przesiadce z HDD na SSD i jestem ogólnie zachwycony.

    P.S. Zastanawiam się, czy w miarę łatwo (i niedrogo) dałoby się kupić jakiś
    laptop z miejscem na 2 dyski 2.5" ?

    latet

  • 4. Data: 2011-10-04 07:40:09
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-10-04 09:31, Latet wrote:

> [...]
    >
    > P.S. Zastanawiam się, czy w miarę łatwo (i niedrogo) dałoby się kupić
    > jakiś laptop z miejscem na 2 dyski 2.5" ?

    Sa jakies, ktore maja albo dodatkowe miejsce na HDD albo wyjmowana wnęke
    CD/DVD, gdzie można włożyć adapter do HDD.

    Te pierwsze to często 17", te drugie drogie. Sa też SSD na PCIExpress :)
    wtedy w lapku zostawiasz HDD a jakies 40GB wrzucasz w gniazdo PCIEx. Z
    dostepnoscia w PL moze byc trudno.

  • 5. Data: 2011-10-04 07:40:22
    Od: Marrcino <n...@n...pl>

    W dniu 2011-10-04 09:31, Latet pisze:

> [...]
    >
    > P.S. Zastanawiam się, czy w miarę łatwo (i niedrogo) dałoby się kupić
    > jakiś laptop z miejscem na 2 dyski 2.5" ?

    Celuj w Della Studio 1746, mozna je czasami bardzo tanio wyrwac u
    alternatywnych dealerów Della

  • 6. Data: 2011-10-04 08:12:28
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Latet napisa?(a):

    > P.S. Zastanawiam się, czy w miarę łatwo (i niedrogo) dałoby się kupić jakiś
    > laptop z miejscem na 2 dyski 2.5" ?

    Są specjalne szuflady (uniwersalna kosztuje ok 120 zl), ktore
    umowzliwiaja montaz drugiego dysku zamiast laptopowego napedu CD/DVD.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 7. Data: 2011-10-04 10:35:47
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-10-04 07:57, Marcin N pisze:
> [...]
    > wymienić HDD na SSD?
    >
    > Co będzie wygodniejsze w użyciu i czy różnice będą widoczne gołym okiem?

    a podasz specyfikacje obu? Ale raczej to drugie :)

  • 8. Data: 2011-10-05 04:08:17
    Od: z <z...@g...pl>

    januszek pisze:
    > Są specjalne szuflady (uniwersalna kosztuje ok 120 zl), ktore
    > umowzliwiaja montaz drugiego dysku zamiast laptopowego napedu CD/DVD.

    W moim Dell Studio 1550 jest napęd DVD szczelinowy.
    Czy jest szansa na założenie takiej szuflady na dysk?

  • 9. Data: 2011-10-05 04:54:56
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    z napisa?(a):

    > W moim Dell Studio 1550 jest napęd DVD szczelinowy.
    > Czy jest szansa na założenie takiej szuflady na dysk?

    Nie mialem nigdy okazji uzywac takiego Della - wiec nie wiem. Sugeruje
    odpalic wyszukiwarke, poszukac najblizszego sprzedawcy takich szuflad i
    do niego skierowac takie pytanie :)

    j.