  • 31. Data: 2022-12-20 13:59:55
    Temat: Re: Co będzie z ropą w erze samochodów elektrycznych
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 17 Dec 2022 09:14:14 +0100, trybun wrote:

    > W zdecydowanej większości te z napisem Orlen są to prywatne stacje
    > bardzo luźno powiązane z rafinerią z Płocka.

    Jestes pewien?

    > A już na pewno nie w ten
    > sposób żeby to szef Orlenu dyktuje im poziom cen sprzedawanego przez nie
    > paliwa.

    Raz - skoro maja napis Orlen, to i paliwo maja obowiazkowo z Orlenu,
    wiec poniekąd dyktuje ceny. Reszta tez kupuje w Orlenie, ale nie musi
    :-)

    Dwa ... jakies karty flotowe itp - nie ma tam cen z centrali?

    Trzy ... ja tam slyszalem, ze dyktuje ceny. Przychodzi fax i tak maja
    sprzedawac. Ale to ladnych pare lat temu bylo, byc moze w
    "prawdziwych" stacjach Orlen.

    > Jakby nie patrzeć jest głównym dostawcą paliwa w kraju, ale po jakiej
    > cenie ono trafia do końcowego odbiorcy to już nie jego sprawa.

    Raz - marza niewielka, choc jak sie ostatnio sam przekonalem - 40 gr
    na litrze Orlen potrafi spuscic.
    Dwa - rzad pare lat temu "uszczelnial rynek", i nie tak latwo kupic
    paliwo od innego. Ciekawe co teraz bedzie ...

    J.