  • Data: 2012-02-05 19:33:56
    Temat: Ciśnienie rozsadziło chłodnicę ?
    Od: "D.Radecki" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    trzymałem samochód na mrozie -25 stopni C, ale codziennie odpalałem silnik
    tak na 20 minut aby pochodził na wolnych obrotach i aby akumulator nie
    zdechł.
    Po trzech dniach ( w dzień -15, w nocy -25) wyruszyłem w niedaleką trasę
    około 30 km.

    Po około 6 km silnik zaczął gasnąć na wolnych obrotach, po przejechaniu 22
    km silnik przestał pracować gdy zatrzymywałem się na światłach a obroty
    spadały od 1 tyś do zera.

    Odpalałem parę razy ale silnik działał krótko, i musiałem przygazować aby
    odporwadzić samochód na bezpieczne miejsce w zatoce.

    Otworzyłem klapę silnika i zobaczyłem że wywaliło z litr płynu chłodniczego
    prawym górnym rogiem chłodnicy tam gdzie jest połączenie z ząbkami.

    poczekałem 20 minut , uzupełniłem płyn chłodniczy i silnik zaczął normalnie
    działać

    płyn chłodniczy mam do -35 stopni C.

    Czy taka różnica temperatur spowodowała rozszczelnienie chłodnicy ?
    Normalnie samochód trzymam w garażu a ten kilkudniowy wyjazd łączył się z
    zostawieniem samochodu pod chmurką właśńie w takie niskie temperatury.

    Co było przyczyną awarii ? Chłodnica jest w miarę nowa ma 2 lata
    (zamiennik), latem zauważyłem drobne nieszczelności w tym właśnie miejscu w
    którym teraz poleciał płyn.

    Czy fabrycznie chłodnica była do d..py? Gwarancja minęła - tylko 12 miesięcy

    pozdrawiam