  • 11. Data: 2012-07-25 22:27:53
    Temat: Re: Chciałem 3,3mH, wyszło 2mH?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irek,

    Wednesday, July 25, 2012, 9:24:55 PM, you wrote:

    > Protestuję, protestuję! ;)

    Ale dlaczego?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2012-07-26 07:52:18
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Ale dlaczego?

    Z tymi pojemnościami jest zupełnie odwrotnie, 1:10 jest łaskawsza dla
    badanego układu.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 13. Data: 2012-07-26 09:49:51
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Michał Lankosz" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Mnie wystarczy tolerancja indukcyjności 10% i nie potrzebuję tego do
    > produkcji seryjnej.

    Mam od wieków taki mały generatorek, który po podłączeniu do niego obwodu LC
    generuje (w dość szerokim zakresie L i C).
    Schemat nie wiem skąd (robiłem go jakieś 40 lat temu), ale był z definicji
    przeznaczony właśnie do pomiarów LC.
    Sam generator to dwa tranzystory PNP prawie bez elementów biernych (może
    jeden rezystor) i do tego chyba na jednym czy dwu tranzystorach układ
    regulacji punktu pracy + chyba jakiś wtórnik na wyjściu.
    Pewnie gdzieś w sieci jest, i pewnie są tacy, co potrafią szybko znaleźć.

    Wydaje mi się, że najprecyzyjniej znajduje się oscyloskopem f rezonansu
    szukając minimum napięcia na szeregowym LC pobudzanym z generatora przez
    rezystor.
    Nie chce mi się nic liczyć (za gorąco dzisiaj) ale wydaje mi się, że przy
    takim pomiarze można praktycznie pominąć pojemność sondy.
    Szukanie maksimum na równoległym LC jest chyba mniej precyzyjne no i
    pojemność sondy dodaje się bezpośrednio do C.
    P.G.

  • 14. Data: 2012-07-26 12:43:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Hello J.F.,

    >Indukcyjnośc do przetwornicy na rdzeniu bez szczeliny? A gdzie byś
    >chciał energię gromadzić?

    No, rdzen ma pare gramow i pare mm^3 :-)

    J.

  • 15. Data: 2012-07-26 13:46:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > No, rdzen ma pare gramow i pare mm^3 :-)

    Ale to szczelina głównie gromadzi energię a nie rdzeń.
    http://schmidt-walter.eit.h-da.de/smps_e/etd_hilfe_e
    .html

    Rdzeń ma zapewnić zamknięcie pola magnetycznego (rozproszenie, prady
    wirowe w pobliskich większych elementach metalowych, EMC)
    oraz zmiejszyć ilość potrzebnych zwojów.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2012-07-26 14:36:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"
    Hello J.F,

    >Ale to szczelina głównie gromadzi energię a nie rdzeń.

    Mnie tego tlumaczyc nie musisz - o ile pamietam to kiedys ja Ci to
    tlumaczylem :-)

    Tym niemniej - byc moze tej cewki wystarczy zeby bezposrednio zmierzyc
    predkosc narostu.

    No chyba ze chodzi o to ze zadnej docelowej przetwornicy nie bedzie -
    bo to najwyrazniej cewka do innych celow :-)

    J.

  • 17. Data: 2012-07-26 15:05:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > Mnie tego tlumaczyc nie musisz - o ile pamietam to kiedys ja Ci to
    > tlumaczylem :-)

    Inaczej - ja wzory rozumiem, mechanizm też ale osobiste odczucie się
    burzy ;)

> [...]
    > No chyba ze chodzi o to ze zadnej docelowej przetwornicy nie bedzie -
    > bo to najwyrazniej cewka do innych celow :-)

    Nawet w filtrach dochodzi do nasycania rdzenia. Poza tym - rdzeń bez
    szczeliny magnesuje się nieliniowo.

    --
    Best regards,
    RoMan