  • 1. Data: 2013-07-22 10:55:48
    Temat: CSS - jak zaadresować element?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Mamy strukturę:

    <nav class="newsSelect">
    </nav>

    Chciałbym zaadresować drugi selector. Niestety nie działa:

    .newsSelect .selector:last-of-type

    Jak zaadresować ten element?

    Marek

  • 2. Data: 2013-07-22 11:48:56
    Temat: Re: CSS - jak zaadresować element?
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie.invalid>

    W dniu 2013-07-22 10:55, Marek pisze:
> [...]
    >
    > <nav class="newsSelect">
    > </nav>
    >
    > Chciałbym zaadresować drugi selector. Niestety nie działa:

    .newsSelect .selector ~ .selector
    To niestety złapie drugi i kolejne, a ale z tego co widzę to masz tylko
    dwa, więc nie powinno być problemu.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 3. Data: 2013-07-22 14:10:22
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-07-22 11:48, Paweł Piskorz pisze:

    > To niestety złapie drugi i kolejne, a ale z tego co widzę to masz tylko
    > dwa, więc nie powinno być problemu.

    Tak, to obchodzi problem. Dzięki.

    Z ciekawości spytam - czy to jakaś niedoróba CSS, że nie można
    zaadresować elementu tak jak napisałem?

    Marek

  • 4. Data: 2013-07-22 16:31:03
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie.invalid>

    W dniu 2013-07-22 14:10, Marek pisze:
    > Z ciekawości spytam - czy to jakaś niedoróba CSS, że nie można
    > zaadresować elementu tak jak napisałem?

    Najwyraźniej nikt jeszcze nie wpadł na to żeby coś takiego dodać,
    ewentualnie uznali że nie byłoby to wystarczająco przydatne.
    Sam od lat czekam na style do otwierania piwa :(

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 5. Data: 2013-07-23 10:21:01
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-07-22 16:31, Paweł Piskorz pisze:

    > Najwyraźniej nikt jeszcze nie wpadł na to żeby coś takiego dodać,
    > ewentualnie uznali że nie byłoby to wystarczająco przydatne.
    > Sam od lat czekam na style do otwierania piwa :(

    Wiesz... sęk w tym, że brak jest konsekwencji. Pseudoklasy dzielą się na
    lepsze i gorsze w zakresie zasad stosowania. Niektóre nich działają w/g
    dokumentacji z uwzględnieniem selektorów:

    a.external:visited
    p.note:target

    a inne nie...

    Marek