    From: Czeslawek <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: [CRP] Jakie prawidłowe oznaczanie skrzyżowań?
    Date: Mon, 28 May 2012 16:24:28 +0200

    Witam,

    Od czasu do czasu odwiedzam pewne osiedle w moim mieście, na którym
    oznakowanie skrzyżowań troszkę mnie irytuje.
    Otóż, na tym osiedlu przyjęto taki zwyczaj, że na drogach z
    pierwszeństwem nie ma żadnych znaków oznaczających to, że jest się na
    drodze z pierwszeństwem. Natomiast na drogach podporządkowanych są znaki
    ustąp pierwszeństwa. Niestety z reguły widoczność na skrzyżowaniach jest
    mocno ograniczona, do kilku metrów, przez płoty i roślinność znajdującą
    się na prywatnych posesjach, dlatego dojeżdżając do takiego skrzyżowania
    właściwie się zatrzymuję przed nim, co mnie troszkę irytuje.
    W związku z powyższym mam pytanie, jak powinno się traktować
    skrzyżowanie jeśli przy drodze, po której się jedzie, nie ma żadnych
    znaków dotyczących pierwszeństwa? Zawsze traktuję takie skrzyżowania
    jako równorzędne, ale może popełniam błąd? Może powinienem taką drogę
    traktować jako drogę z pierwszeństwem?

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek